Закриття сонячної електростанції Ivanpah у 2026 році

Чому закривається електростанція Ivanpah?

Причина досить банальна: неефективна генерація сонячної енергії та неможливість конкурувати зі звичайними фотоелементами. Будівництво сонячної електростанції Ivanpah, що складається з трьох 139-метрових веж і тисяч керованих комп’ютером дзеркал (геліостатів), обійшлося приблизно у 2,2 млрд доларів. Станцію звели за 4 роки — з 2010-го по 2014-й. Але наступного 2026 року її буде закрито.

Ivanpah слугує свідченням марнотратства і неефективності державних субсидованих енергетичних проектів, вважає Джейсон Айзек, генеральний директор Американського енергетичного інституту. Електростанція, на його думку, не виправдала покладених надій, виробляючи менше електроенергії, ніж очікувалося. При цьому для її функціонування було витрачено чимало природного газу.

Яка історія електростанції?

Коли Ivanpah почала роботу в 2014 році, її вважали найбільшою сонячною електростанцією у світі. Вона здавалася гарним рішенням у галузі відновлюваної енергетики для штату Каліфорнія, який прагне знизити потреби у викопному паливі.

Установка розташовується в пустелі, складається з 173 500 геліостатів, які можуть відбивати сонячне світло, генерувати тепло, відбивати його на приймач, встановлений на вершині кожної з трьох веж. Це тепло нагріває рідину, виділяється пара і обертає звичайну парову турбіну, що генерує електроенергію.

Що буде з обладнанням?

Однак така дзеркальна станція не змогла конкурувати з новими і дешевими пристроями для отримання сонячної енергії — звичайними сонячними панелями. У підсумку, її вирішено було закрити. Що буде з обладнанням, де його прим’ятають або як утилізують, видання не повідомляє.

Раніше ми писали, що чорні сфери в пустелі збирають енергію сонця 175 МВт*год на рік. Проєкт Unexpected Scenarios пропонує пристрої для отримання енергії та генерації тепла в пустелі. Він може видавати 175 МВт*год на рік.

Безпілотний стелс-бомбардувальник CA-1 Europa від Helsing

Що таке CA-1 Europa?

Європейська компанія Helsing, що спеціалізується на штучному інтелекті (ШІ), представила свій безпілотний стелс-бомбардувальник CA-1 Europa, здатний працювати у рою. Дрон CA-1 Europa призначений для ураження цілей в глибокому тилу противника на низьких висотах. Перший політ системи заплановано на 2027 рік, пише портал Hartpunkt.

Які особливості CA-1 Europa?

Повідомляється, що CA-1 Europa розроблений як відкрита місійна система та має модульну апаратну структуру. Передова операційна система БПЛА дозволяє гнучко інтегрувати датчики, системи самозахисту, зброї та інше програмне забезпечення.

Безпілотник CA-1 Europa має елементи стелс-дизайну, такі як внутрішні відсіки для зброї та висувне шасі. Керується платформа автоматизованою системою Centaur від компанії Helsing, що базується на ШІ.

Які можливості застосування CA-1 Europa?

За даними видання, Helsing поставила собі за мету створити безпілотний бойовий літак, який можна використовувати разом з пілотованими системами або самостійно. Серед потенційних застосувань апарата — розвідувальні місії, місії радіоелектронної боротьби та ударні місії “повітря-повітря” та “повітря-земля”.

Наразі компанія не розкриває багато подробиць щодо технічних можливостей нового БПЛА, однак деякі характеристики на сайті Helsing оприлюднені: довжина — 11 м; максимальна злітна вага — 4 т; розмах крил — 10 м; швидкість — висока дозвукова. Дальність БПЛА не розголошується, але експерти оцінюють її приблизно в 1000 км, базуючись на конструктивних особливостях платформи.

Нагадаємо, американська компанія Skunk Works створила автономний безпілотний стелс-винищувач, який зможе працювати в парі з новітніми літаками. Фокус також повідомляв, що народно-визвольна армія Китаю представила бойовий безпілотник, створений на основі радянського винищувача J-6.

Скасування рейсів приміських поїздів Одещини через обстріли

Через пошкодження енергетичної інфраструктури внаслідок бойових дій тимчасово скасовуються рейси приміських поїздів Одещини. Про це інформує Одеська залізниця.

Тож, 26 вересня тимчасово не курсуватимуть такі поїзди:

  • №6208 Одеса-Головна – Роздільна 1
  • №6207 Роздільна 1 – Одеса-Головна
  • №6254 Одеса-Головна – Подільськ
  • №6256 Одеса-Головна – Вапнярка

Також за зміненим маршрутом курсуватиме: №6255 Вапнярка – Подільськ (замість Вапнярка – Одеса-Головна).

Два приміських поїзди №6251 та №6253 сполученнями Вапнярка – Одеса-Головна зчеплені в один склад і курсують за маршрутом з резервним тепловозом. Зі станції Іванівка є такі затримки:

  • №6251 – понад 3,5 години.
  • №6253 – понад 2 години.

Нагадаємо: Як повідомив голова правління АТ “Укрзалізниця” Олександр Перцовський, Росія з середини літа активізувала удари по залізничній інфраструктурі України, атакуючи в середньому шістьма-семома “Шахедами” майже щоночі. Вночі проти 25 вересня ворожі обстріли спричинили знеструмлення на чотирьох дільницях “Укрзалізниці”.

Нафтогаз веде переговори про постачання LNG з США

Група Нафтогаз веде переговори з окремими американськими виробниками про прямі поставки скрапленого природного газу в Україну. Про це агентству Bloomberg повідомив голова правління компанії Сергій Корецький.

Наразі доля американського LNG в українському імпорті, за даними Bloomberg, складає менше 10%. Цього року Нафтогаз імпортував в Україну вже понад 400 млн куб. м американського скрапленого газу. Ці поставки здійснюються в межах партнерства з польським державним концерном ORLEN. Скраплений газ поступає в морські термінали в Польщі та Литві, далі проходить регазифікацію і потрапляє в українську ГТС через польський кордон.

Які виклики стоять перед Нафтогазом?

Нафтогаз страждає від російських повітряних атак на свої об’єкти, включаючи місця видобутку та зберігання природного газу, оскільки повномасштабна війна Москви триває вже четвертий рік. За словами Корецького, руйнування, які знищили 42% добового видобутку на початку цього року, змушують Україну імпортувати 5,8 мільярда кубометрів газу у 2025 році – трохи менше половини з 13,2 мільярда кубометрів, які необхідно запасти напередодні опалювального сезону.

Які плани у Нафтогазу на майбутнє?

За його словами, Нафтогаз оптимістично налаштований на досягнення цієї мети. Хоча продовження бойових дій, ймовірно, обмежить розмір і типи інвестицій, Корецький зазначив, що Нафтогаз не може “просто сидіти і чекати”. Компанія стикається з певними обмеженнями, оскільки їй доводиться спрямовувати кошти на відновлення зруйнованих об’єктів та підтримку існуючого видобутку. Але за допомогою досвідчених іноземних інвесторів Нафтогаз може зробити набагато більше, запевнив він.

“Є американські та канадські компанії, а також фірми з інших країн, які мають досвід роботи в тих регіонах, де йшли або йдуть війни чи військові конфлікти”, – сказав він. “Звичайно, це не швидкий процес, але якщо ми його не почнемо, то не досягнемо жодних результатів”.

Нагадаємо, що група Нафтогаз та польська енергетична компанія Orlen уклали Меморандум про взаєморозуміння. Нафтогаз підписав нову угоду з польським енергетичним гігантом ORLEN про постачання додаткові 140 млн куб. м американського скрапленого газу. Польська компанія Orlen припиняє закупівлю російської нафти для свого чеського заводу з 30 червня.

Нафтогаз пропонує кілька проектів, які можуть стати першими в рамках угоди про ресурси з США.

Загальнонаціональний страйк працівників Canada Post

Працівники Canada Post оголосили загальнонаціональний страйк після того, як канадський уряд закликав поштову компанію провести масштабну трансформацію з метою зміцнення її фінансів та модернізації діяльності. Про це повідомила Канадська профспілка поштових працівників, предає Reuters.

“У відповідь на атаку уряду на нашу поштову службу та працівників, з цього моменту всі члени CUPW у Canada Post оголошують загальнонаціональний страйк”, — заявила профспілка.

Canada Post заявила, що під час страйку її діяльність буде припинена, і що її клієнти можуть очікувати затримок. “Корпорація розчарована тим, що профспілка вирішила посилити страйкову діяльність, що ще більше погіршить фінансове становище Canada Post”, – йдеться в електронному листі, надісланому Reuters головною поштовою службою країни.

Які причини страйку?

Раніше в четвер канадський уряд доручив Canada Post розпочати серйозні зміни в своїй діяльності, заявивши, що компанія стикається зі структурними проблемами, які призводять до збитків. “Ця ситуація є нестійкою. Canada Post фактично є неплатоспроможною, і повторні фінансові вливання не є довгостроковим рішенням. Необхідна трансформація, щоб забезпечити виживання Canada Post і захистити послуги, на які покладаються канадці”, — йдеться в заяві уряду.

Що далі для Canada Post?

Уряд додав, що також переглядає процес підвищення вартості поштових марок. Профспілка заявила, що в оголошенні міністра, відповідального за Canada Post, Джоела Лайтбаунда, не було надано чітких деталей щодо того, як зміни будуть впроваджені в організації. Там також додали, що рекомендації, які, серед іншого, включають переобладнання поштових скриньок у громадах, можуть призвести до значних втрат робочих місць і змін у стандартах доставки.

CUPW заявив, що, за його інформацією, Канадська пошта потребує часу до наступного тижня, щоб представити нові глобальні пропозиції. Нагадаємо: У серпні бортпровідники Air Canada заявили, що продовжать страйк і оскаржать наказ про повернення до роботи, який вони вважають неконституційним, незважаючи на рішення уряду змусити їх повернутися до виконання своїх обов’язків.