Ford Kuga: Переваги та недоліки компактного кросовера

Чому Ford Kuga залишається популярним?

Компактний кросовер Ford Kuga, побудований на спільній платформі з Ford Focus третього покоління, залишається популярним вибором на вторинному ринку. Після рестайлінгу 2016 року виробник усунув чимало недоліків, замінивши невдалий турбодвигун 1.6 EcoBoost на надійніший 1.5-літровий. Серед плюсів автомобіля називають гарну шумоізоляцію та енергомісткість, комфортну підвіску з кліренсом 200 мм. Kuga відмінно підготовлений до зимових умов завдяки ефективним системам обігріву. Приблизно дві третини цих авто мають повний привід. Модель також відзначається високим рівнем безпеки, що підтверджено тестами.

Який двигун кращий для Ford Kuga?

Атмосферний бензиновий двигун 2.5 (150 к.с.), розроблений Mazda, вважається найнадійнішим. Він невибагливий до палива (може працювати на А-92), не схильний до масложору, а ланцюг ГРМ витримує до 250 000 км. Загальний ресурс агрегата сягає 400 000 км, проте цей мотор доступний лише у версіях з переднім приводом (4×2).

Турбовані бензинові мотори EcoBoost (1.6 і 1.5) чутливі до перегріву, що може призвести до серйозних пошкоджень. Особливо проблемним був 1.6 EcoBoost, через що виробник проводив сервісні кампанії. Версія 1.5, що прийшла йому на зміну, надійніша, але ризик локальних перегрівів все одно залишається. Ресурс цих двигунів, як правило, не перевищує 220 000–250 000 км.

Дизельний 2.0 (140 к.с.), розроблений PSA, загалом довговічний (до 350 000–400 000 км), але має низку типових проблем: швидке засмічення форсунок, протікання заднього сальника колінвала, стоплення кришки паливного фільтра. Додаткових клопотів може завдавати сажовий фільтр і клапан EGR.

Які проблеми можуть виникнути з трансмісією та ходовою частиною?

Більшість авто оснащені автоматичними коробками передач гідротрансформатором 6F35. Його вдосконалена версія після рестайлінгу стала міцнішою. За умови регулярної заміни масла (кожні 45 000-50 000 км) коробка може прослужити до 250 000 км. Робот PowerShift, що трапляється рідше, не такий надійний та вимагає дорогого ремонту.

Після 100 000 км пробігу можуть вийти з ладу сайлент-блоки та опорні підшипники передніх амортизаторів. Також часто закисають кріплення важелів. Досить поширеною проблемою є стукіт у рульовій рейці, який, за заявою виробника, є “робочим звуком”. Це, зазвичай, не впливає на керованість, але може дратувати.

Рекомендується регулярно промивати радіатори двигуна та кондиціонера, особливо на турбованих версіях, щоб уникнути перегріву. Ford Kuga є привабливим кросовером, але його вибір вимагає обережності. Найкращим варіантом вважається версія з надійним атмосферним двигуном 2.5, хоча вона має лише передній привід. Турбовані мотори вимагають ретельної діагностики. Ретельна перевірка та знання слабких місць дозволять знайти гідний екземпляр.

Зростання надходжень ЄСВ в Україні у 2025 році

Які результати надходжень ЄСВ у 2025 році?

За січень – серпень 2025 року платники перерахували 423,5 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Це на 22,3 %, або на 77,2 млрд грн більше за відповідний показник минулого року. Про це інформує Державна податкова служба України.

Які пільги для роботодавців з працівниками з інвалідністю?

Роботодавці, в яких працюють особи з інвалідністю, сплачують ЄСВ за пільговими ставками. Це 8,41 % для звичайного роботодавця, який працевлаштовує осіб з інвалідністю, 5,5 % – якщо кількість працівників з інвалідністю становить не менше 50 % від загальної чисельності, а фонд оплати їхньої праці – не менше 25 % витрат на оплату праці, а також 5,3 % – для підприємств і організацій УТОГ та УТОС, якщо виконуються умови попереднього пункту.

Які ще зміни в податковій сфері?

Передбачені також пільги для фізичних осіб з інвалідністю. Звільняються від сплати ЄСВ за себе фізичні особи – підприємці (ФОП), особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства, якщо вони мають статус особи з інвалідністю та отримують пенсію або соціальну допомогу.

Нагадаємо, що за січень – серпень 2025 року на розвиток своїх громад платники перерахували 324,9 млрд грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року це + 17,3 %, або на 47,8 млрд грн більше.

Податкова виявила, що окремі заклади харчування показують нереально низькі виторги. Як зазначають податківці, деякі господарські об’єкти ресторанного господарства декларують до 50 тисяч гривень на місяць. За сім місяців 2025 року підрозділи податкового аудиту під час фактичних перевірок виявили майже 2 тисячі випадків порушення трудового законодавства – неналежне оформлення найманих працівників.

Частка електромобілів на ринку України у серпні 2023

Частка “свіжопригнаних” авто серед усіх електромобілів на ринку за підсумками серпня становила 52,1% і, відповідно, більше, ніж два інші сегменти разом — продажі нових та внутрішні перепродажі вживаних електромобілів. Про це повідомляє Інститут досліджень авторинку.

Які моделі електромобілів були найпопулярнішими?

Згідно з дослідженням, у серпні найбільше вживаних електромобілів в Україну приїхало у кузові кросоверів Tesla Model Y833 авто. На другому місці — Tesla Model 3 (641 шт.), третю позицію зайняв Nissan Leaf (557 шт.).

Середній вік електричних легковиків, які прибували до нас минулого місяця, склав 4,7 року — найменше значення з усіх сегментів нашого ринку вживаних авто, зазначає ІДА.

Яка частка внутрішніх перепродажів електромобілів?

Водночас за підсумками серпня частка внутрішніх перепродажів в сегменті електромобілів склала 30,8% (3561 шт.). Згідно з аналітикою, серед окремих моделей на внутрішньому ринку перепродажів у липні лідером залишався Nissan Leaf556 авто. На другому місці — Tesla Model 3 (410 шт.), Model Y опинився на третьому місці (297 шт.). Слідом йдуть Volkswagen e-Golf (229 шт.) та Tesla Model S (181 шт.).

Аналітики зазначають, що сегмент електромобілів залишається наймолодшим і на вторинному ринку — середній вік перепроданих минулого місяця автомобілів становив 6 років. Це суттєво менше загального показника ринку вживаних автомобілів, який зараз становить близько 16 років, підкреслили експерти.

Нагадаємо: За підсумками серпня обсяг сегмента електромобілів (включаючи легковики, вантажні та автобуси) становив рекордні 11,5 тис. Це на 12,5% більше, ніж було у липні, та на 22,5% більше відносно серпня-2024.

Земельний банк: результати торгів цього тижня

Результатом торгів “Земельного банку” цього тижня стали 11,3 млн грн та 2,3 млн грн ПДВ. Про це повідомив Фонд державного майна України. Цього тижня в електронній системі “Prozorro.Продажі” пройшли онлайн-аукціони із суборенди державних сільськогосподарських земель у межах проєкту “Земельний банк”.

Скільки аукціонів відбулося?

Відбулося 16 онлайн-аукціонів на суму 11,3 млн грн. Загальна кількість пропозицій на торгах – 51. В ході торгів вартість зросла у 3,8 раза. ФДМУ повідомляє, що середня вартість суборенди за 1 гектар склала 16 752 грн. Локації ділянок – Закарпатській та Харківській області. 678,85 га – загальна площа ділянок, які були виставлені на торги.

Який загальний економічний ефект?

“Додатково переможці сумарно мають сплатити 2,3 млн грн ПДВ. Тож загальний економічний ефект від сьогоднішніх торгів «Земельного банку» може становити близько 13,6 млн грн з ПДВ”, – говориться у повідомленні.

Нагадаємо: За перший рік роботи державного оператора “Земельний банк” було оголошено аукціонів суборенди державних сільгоспземель загальною площею 68,5 тис. га, проведено торгів на 64,5 тис. га, а аграріям у законне користування передали 53,2 тис. га державних земель. Раніше повідомлялося, що Земельний банк приніс держбюджету понад мільярд з ПДВ. Ці кошти сплатили аграрії, які отримали ділянки в суборенду через відкриті онлайн-аукціони в системі Prozorro.Продажі.

Також повідомлялося, що під час інспектування земельних ділянок, отриманих в оренду, команда “Державного земельного банку” виявила їх самовільне використання сторонніми особами.

Система T-STAR: нові можливості для дронів

Що таке система T-STAR?

Вчені з Університету Дарема у Великій Британії розробили систему T-STAR, яка дозволяє роям дронів літати швидше, безпечніше та з безпрецедентною координацією, навіть у дуже складних середовищах з безліччю перешкод.

Система T-STAR дає змогу безпілотникам спілкуватися та обмінюватися інформацією в режимі реального часу, миттєво коригуючи свій шлях у відповідь на зміну умов або рухи дронів поблизу. Це запобігає зіткненням, але не впливає на швидкість, пише Tech Xplore.

Які результати випробувань системи T-STAR?

Випробування показали, що рої БПЛА, які керуються за допомогою T-STAR, виконують свої місії швидше та мають більш плавні та надійні траєкторії польоту, ніж при використанні інших систем управління.

Як зазначають у виданні, особливістю T-STAR є баланс між спритністю та командною роботою. Кожен дрон працює з високим ступенем незалежності, але залишається частиною скоординованої мережі, подібно до птахів у зграї.

Які можливості відкриває T-STAR?

“T-STAR дозволяє автономним літальних апаратам діяти як справді інтелектуальний рій, поєднуючи швидкість, безпеку та координацію способами, які раніше були неможливі”, — заявив Провідний автор дослідження, доктор Джуньян Ху з Університету Дарема.

За його словами, ця технологія відкриває нові можливості для використання роботизованих роїв БПЛА у складних середовищах, де кожна секунда критично важлива. Очікується, що система буде корисною в реагуванні на надзвичайні ситуації, а також має великий потенціал для повсякденного застосування.

Нагадаємо, дослідники з Університету Міннесоти в США розробили повітряних роботів, оснащених штучним інтелектом, які летять роєм на дим. Фокус також повідомляв, що американська компанія Ascent AeroSystem розробила дрон Spirit, який можна адаптувати до будь-якої місії, використовуючи змінні модулі.