UPG відкрила 34 нові заправки на Київщині

Компанія UPG запустила в роботу 34 нові автозаправні станції у Київській області, які раніше працювали під брендами ANP і “Авіас”. Це стало найбільшим одномоментним розширенням компанії в столичному регіоні.

“Розширення мережі на Київщині – це перший етап масштабної стратегії розвитку компанії. Найближчим часом UPG відкриє ще 185 АЗК у вісьмох областях України”, – йдеться у повідомленні UPG.

У компанії зазначають, що завдяки нинішньому розширенню зможуть додатково сплатити близько 100 мільйонів гривень податків до кінця 2025 року.

Перед відкриттям станцій на Київщині компанія здійснила комплексну підготовку: очищення резервуарів для зберігання пального, модернізацію обладнання та налагодження стабільного постачання пального.

UPG (Ukrainian Petrol Group) – українська мережа заправно-відпочинкових комплексів, що працює в 20 областях країни. Засновником компанії є Володимир Петренко.

Нагадаємо, що Антимонопольний комітет дозволив “Укрпалетсистем”, що управляє мережею АЗС UPG, взяти в оренду ще 17 автозаправних станцій мереж групи компаній “Приват”.

Раніше повідомлялося, що мережа автозаправних станцій UPG просить дозволу Антимонопольного комітету на оренду 75 АЗС, які раніше входили до так званої групи “Приват”.

У жовтні 2024 року маловідома фірма “Макс енерго Ресурс” Ігоря Супруненка купила на аукціоні “Приватбанку” 245 АЗС, які контролював раніше Ігор Коломойський.

У середині липня 2025 року Антимонопольний комітет дозволив компанії “Укрпалетсистем”, яка входить до групи UPG бізнесмена Володимира Петренка, взяти в оренду 34 автозаправки, які пов’язані з мережею Avias групи “Приват”.

У липні АМКУ надав дозвіл UPG орендувати ще 47 автозаправних станцій (АЗС) компаній групи “Приват” та ще 46 у серпні 2025 року.

Також повідомлялося, що компанія ОККО відмовилася від оренди кількох десятків автозаправних комплексів KLO у Києві та Київській області.

АТ “Укрнафта” та компанія Shell Overseas Investments BV остаточно завершили угоду про придбання українською державною компанією частки обсягом 51% у ТОВ “Альянс Холдинг”, що володіє мережею зі 118 АЗК під брендом Shell в Україні.

ТОП-5 експортерів цукру України у 2024/25 році

Асоціація цукровиків України “Укрцукор” оголосила про результати експорту цукру у 2024/25 маркетинговому році. За даними пресслужби асоціації, лідерами за обсягами експорту стали:

  • Радехівський цукор;
  • Астарта-Київ;
  • Укрпромінвест-Агро;
  • Аспік Груп;
  • Теофіпольський цукровий завод.

Ці п’ять компаній сформували 87% загального обсягу експорту цукру в минулому маркетинговому році, зазначає “Укрцукор”.

Які рекорди встановили українські виробники цукру?

Нагадаємо, що у 2024 році українські виробники встановили історичний рекорд з експорту цукру, направивши на зовнішні ринки 746,3 тис. тонн цієї продукції на суму $419 млн грн.

Як змінився експорт цукру у 2024/25 році?

Протягом 2024/25 маркетингового року Україна експортувала 580 тис. тонн цукру, що становить 32% виробленого країною обсягу. Експорт зменшився на 16% порівняно з минулим “цукровим сезоном”, коли було експортовано 692 тис. тонн.

Парламент розгляне законопроєкт про спрощення документів для бізнесу

Парламентський комітет з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував Верховній Раді ухвалити за основу законопроєкт про скасування актів виконаних робіт для бізнесу. Про це повідомив голова комітету Данило Гетманцев.

За його інформацією, законопроєкт підготовлено на запит бізнесу, а мета цієї ініціативи – надати бізнесу право передбачати у договорі спрощений порядок оформлення первинних документів з надання послуг.

Які зміни пропонує законопроєкт?

Законопроєктом пропонується дозволити складати акт наданих послуг без зазначення посади, прізвища та/або підпису замовника, якщо:

  • це передбачено договором;
  • послуги оплачені у повному обсязі в безготівковій формі;

Водночас зміни не застосовуватимуться до послуг, оплачених за рахунок бюджетних коштів – для них залишаються чинні вимоги.

Які наслідки для бізнесу?

Нагадаємо: для державних підприємств акти виконаних робіт залишаться обовʼязковими, а приватний бізнес зможе зекономити близько 20 млрд грн на рік.

Сонячні панелі: небезпеки та як захистити свій дім

Які ризики пов’язані з сонячними панелями?

Сонячні панелі вважаються безпечною та екологічною технологією. Але нещодавні випадки пожеж у Великій Британії доводять, що в разі неправильного встановлення та обслуговування вони можуть становити загрозу. Експерти розповіли, у чому криється небезпека і як захистити будинок.

Хоча пожежі, пов’язані з сонячними панелями, — явище рідкісне, ризик цілком реальний. Важливо розуміти, що загоряються не самі панелі, а супутнє обладнання. Як правило, головний винуватець інцидентів — постійний струм (DC), який генерується панелями, пише Homebuilding.

“Пожежа зазвичай починається не в самих скляних батареях, а в кабелях або роз’ємах”, — пояснює Філ Стрікленд, технічний директор компанії 21 Degrees. Навіть коли система вимкнена, панелі продовжують виробляти постійний струм під впливом сонячного світла. Якщо з’єднання неякісні або компоненти пошкоджено, може виникнути дуга, що призведе до перегріву та загоряння.

Які приклади підтверджують цю загрозу?

Кілька нещодавніх інцидентів у Великій Британії наочно демонструють цю загрозу:

  • У лютому 2024 року пожежа, спричинена “електричною несправністю” в сонячній установці, знищила склад у Пітерборо.
  • У травні 2025 року серйозно постраждали житлові будинки в Сурреї після спалаху, пов’язаного із сонячними панелями на даху.
  • У липні 2025-го кілька шкіл у Нортумберленді були змушені відключити свої сонячні системи як запобіжний захід після пожежі в громадському центрі.

Як захиститися від пожеж?

Експерти сходяться на думці, що головний спосіб мінімізувати ризики — використовувати тільки сертифіковане обладнання і звертатися до професійних, акредитованих установників. “Інвестуйте тільки в перевірені системи, виготовлені із сертифікованих продуктів від відповідних підрядників”, — підкреслює Іан Ріппін, гендиректор Microgeneration Certification Scheme (MCS).

Також важливими є регулярні перевірки та обслуговування системи, які допоможуть вчасно виявити й усунути потенційні проблеми.

Раніше повідомлялося, що в Америці замінили сонячні панелі і добувають 400 000 кВт-год енергії “з тіні”. У США звели “Арку Часу”, що працює на сонячній енергії. По суті, це сонячний годинник, здатний виробляти до 400 000 кіловат-годин електроенергії на рік.

ВМС США можуть отримати новий модульний корабель

Що таке модульний ударний корабель MASC?

Військово-морські сили США можуть взяти на озброєння модульний ударний надводний корабель (MASC) від BlackSea Technologies. Цей корабель має широкий спектр можливостей, включаючи розвідку, забезпечення радіоелектронної боротьби, мінну війну та багато іншого.

Які його основні характеристики?

Інженери при проектуванні MASC використовували архітектуру безпілотних морських автономних суден (UMAA) ВМС США, що робить модульну конструкцію простою в обігу за принципом “підключи і працюй”. Корабель має форму, що нагадує катамаран і рибальський понтон, з великою відкритою палубою площею 83 кв. м, здатною перевозити стандартні вантажні контейнери вагою до 30 т. Під палубою розташована силова установка, що виробляє 198 кВт електроенергії для сенсорів і систем озброєння.

Які завдання може виконувати MASC?

MASC дуже легко модифікувати для вирішення різних завдань, просто прикріпивши до палуби відповідний контейнер або модуль і підключивши електроживлення. Наразі судно здатне виконувати сім основних завдань: протичовнову боротьбу, боротьбу з надводними суднами, радіоелектронну боротьбу, розвідку, спостереження і рекогносцировку, логістику, моніторинг інфраструктури, а також нанесення бойових ударів і мінну війну.

Для виконання цих завдань MASC має у своєму розпорядженні два корпуси, що забезпечують мореплавність і швидкість. Два інтегрованих пропульсивних агрегати Volvo Penta D8-IPS600 забезпечують максимальну швидкість 25 вузлів (46,3 км/год), тривалість плавання 10 вузлів (18,5 км/год) і дальність плавання 3000 морських миль (5556 км) зі збільшеною дальністю автономного розгортання 10 000 морських миль (18 520 км).

Раніше повідомлялося, що Німеччина планує запускати військові дрони з морських катерів. Виробник дронів CiS і постачальник рішень для морської оборони FLANQ оголосили про спільну роботу над системою запуску літаючих дронів з безпілотних катерів.