Бюджетні телевізори 2025: якість за доступною ціною

Які бюджетні телевізори варто розглянути у 2025 році?

У 2025 році вибір телевізорів величезний, і зовсім необов’язково витрачати шалені гроші на преміальну модель. Цілком реально знайти чудовий варіант і за більш прийнятну ціну. Експерти видання назвали найкращі бюджетні моделі телевізорів, які можна купити цього року.

Які моделі телевізорів рекомендують експерти?

Vizio VFD40M-08
Телевізор із 40-дюймовим екраном 1080p, який просто добре виконує свою роботу і без проблем справляється з вбудованими “розумними” сервісами. Підійде для тих, кому потрібен надійний базовий телевізор — якісний, але без зайвих наворотів.

Hisense A4 Series
Тут є два варіанти: 32-дюймова модель з роздільною здатністю 720p і 40-дюймова з роздільною здатністю 1080p. Обидві підтримують Dolby Audio і Roku. Такий телевізор називають найкращим вибором для подарунка комусь із літніх родичів, якщо ті з побоюванням ставляться до всяких технічних новинок.

Fire TV Amazon 2-ї серії
Це найбюджетніший варіант, пропонований брендом Amazon. Є модель з 32-дюймовим екраном з роздільною здатністю 720p і вбудованим сервісом Amazon Fire TV. Але можна вибрати 40-дюймову модель з роздільною здатністю 1080p. Головна причина, з якої фахівці рекомендують Amazon Fire TV 2-Series, — це простіша інтеграція з іншими продуктами і сервісами Amazon.

TCL S3
32-дюймовий S3 пропонує роздільну здатність Full HD 1080p (є і 40-дюймовий варіант, який практично нічим не відрізняється). Повноцінних налаштувань HDR і Dolby Atmos тут немає, зате є сервіс Amazon Fire TV, що може стати приємним бонусом, якщо ви використовуєте цю операційну систему для Smart TV.

Раніше фахівці протестували дорогий і дешевий телевізори Samsung. Різниця між ними виявилася не такою суттєвою, як можна було очікувати. Ще експерти порівняли топові телевізори і сказали, який кращий. Тоді вибирати довелося між моделями Samsung QN80F і LG B5.

Відновлення батареї гібридного авто: коли це доцільно?

Чому варто відновлювати батарею гібридного авто?

Відновити батарею гібридного авто, коли деградувала лише невелика кількість модулів, а вартість ремонту значно нижча за ціну нового акумулятора, — гарна ідея. Ключовим елементом гібридного авто є високовольтна батарея, що живить електромотор для забезпечення економії пального до 2–3 л/100 км у місті та додаткової тяги. Вона також забезпечує роботу системи рекуперації (заряджання під час гальмування) та функції Start/Stop.

Які ознаки деградації батареї?

Нова батарея для популярних моделей, наприклад Toyota Prius, коштує від 80 000 грн, тоді як відновлення може бути втричі дешевше, що робить цей варіант привабливим для вживаних авто віком 8–12 років. Зношення батареї залежить від її хімічного складу (NiMH чи Li-ion), температурного режиму та кількості циклів заряду-розряду (деградація починається після 3000–4000 циклів). Несправна система охолодження або часті короткі поїздки прискорюють знос.

Ознаки деградації включають:

  • Збільшення витрати пального: Авто частіше використовує бензиновий двигун, менше їздить на електротязі. Наприклад, витрата Prius зростає з 4,5 л на трасі до понад 6 л/100 км.
  • Незвична робота ДВЗ: Двигун внутрішнього згоряння постійно працює, не вимикаючись при зупинках або русі накатом.
  • Повідомлення про помилку: На панелі з’являється “Check Hybrid System”, що вказує на критичний дисбаланс напруги між модулями батареї.
  • Різке падіння заряду/тяги: Заряд батареї різко змінюється, або авто втрачає потужність під час старту чи підйому.

Чи можливе відновлення батареї?

Відновлення можливе, але лише після точної діагностики у спеціалізованому сервісі. Самостійне втручання небезпечне через високу напругу (до 300 В). Процес відновлення включає:

  • Заміну несправних модулів: Якщо деградувала лише невелика частина (наприклад, 2–4 з 28 модулів), їх замінюють на елементи з аналогічною місткістю та опором.
  • Балансування: Це обов’язкове вирівнювання напруги на всіх елементах.
  • Регенерацію: Додаткова зарядно-розрядна обробка, що дозволяє тимчасово відновити частину втраченої ємності.

Ефект відновлення тимчасовий. Зазвичай він триває від 6 до 18 місяців, позаяк старі модулі продовжують зношуватися. Тому, якщо деградували понад половини модулів або ціна ремонту наближається до 70–80% вартості нової батареї, доцільніше провести повну заміну.

Суд заборонив “Укренерго” реєстраційні дії

Господарський суд міста Києва ухвалив рішення, яке забороняє “Укренерго”, а також усім реєстраторам та виконавчим органам, здійснювати реєстраційні дії на підставі рішення наглядової ради від 26 вересня про звільнення керівника та правління компанії. Ухвалу суду оприлюднив у Телеграм народний депутат Ярослав Железняк.

Рішення було прийняте 29 вересня на основі заяви Міністерства енергетики. Як відомо, 26 вересня Наглядова рада звільнила Віталія Зайченка з посади голови “Укренерго”. Тимчасово виконувати обов’язки голови правління компанії буде Олексій Брехт, а всі члени правління отримали статус в.о.

Це рішення було пояснене позицією Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) та втратою довіри з боку наглядової ради до Зайченка. Нагадаємо, що у Міністерстві енергетики заявили, що не отримували повідомлення про звільнення Віталія Зайченка з посади очільника НЕК “Укренерго”.

Національна комісія з регулювання енергетики (НКРЕКП) перевірить законність звільнення голови “Укренерго” та всіх членів правління компанії.

Енергоатом замовив запчастини на 620 тис євро

АТ “НАЕК “Енергоатом” уклало угоду з австрійською компанією “IPU-International Industrieausrüstung Vertriebs GmbH” на постачання запчастин на суму 620 тис євро. Про це повідомляє сайт “Наші гроші”. Згідно з даними системи “Прозорро”, постачальник отримає 30% авансу.

Які запчастини постачатимуть?

Протягом 20 місяців у Вараш мають бути поставлені імпульсно-запобіжні пристрої компенсатора тиску, вироблені компанією “Sempell GmbH” (Німеччина) в рамках корпорації “Emerson” (США) для трубопровідної арматури Рівненської АЕС.

Зазначимо, що німецькі запчастини для «Енергоатому» в євро за останні 5 років подорожчали на 25%. Найбільша сума йде на відбійні плити, які відносяться до трубопровідної арматури, по 40 122 євро. У жовтні 2020 року “Енергоатом” замовляв їх у цій самій компанії по 33 250 євро, що на 17% дешевше.

Чому закупівлю провели без торгів?

Вставні циліндри до арматури замовили по 18 580 євро, тоді як у жовтні 2020 року їхня ціна становила 14 005 євро, що на 25% дешевше. Сильфонні збірки коштують по 37 000 євро, а п’ять років тому їх продавали по 24 850 євро, що на 33% дешевше.

Закупівлю провели без торгів через відсутність конкуренції з технічних причин. Замовник зазначив, що на РАЕС експлуатуються імпульсно-запобіжні клапани компенсатора тиску виробництва “Sempell” та запірна і регулююча арматура виробництва “Sempell/Babcock”.

У ДП “Науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки” не мають даних про інших виробників запчастин до цього обладнання, окрім самої “Sempell”. Корпорація “Emerson” повідомила, що не передасть оригінальну заводську конструкторську документацію та юридичні права щодо “Sempell/Babcock”.

З жовтня 2018 року “Emerson” у Східній Європі, в тому числі в Україні, представляє австрійська “IPU-International GmbH”. На обладнання “Emerson”, яке постачається цією фірмою, розповсюджуються всі заводські гарантії. Отже, єдиним виробником запчастин до обладнання «Sempell/Babcock» є фірма “Sempell” із корпорації “Emerson”, а єдиним постачальником – фірма «IPU-International GmbH».

Австрійською “IPU-International GmbH”, заснованою в 1993 році, володіє та керує Мартін Унгер. З 2019 року вона отримала підрядів “Енергоатома” на суму мінімум 329,22 млн грн.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що “Енергоатом” замовив обладнання на 4,96 млн євро компанії “Extra Service Trading Kft.” (Угорщина), власниками якої є українці. Фірма отримала замовлення без конкуренції – на відкриті торги більше ніхто не прийшов. АТ “НАЕК “Енергоатом” 23 травня і 5 червня за результатами тендеру замовило компанії Stalmetinvest SRL (Румунія) акумуляторних батарей на 2,20 млн євро, або 105,11 млн грн. Французькі батареї коштують по 324 000 євро за комплект, у лютому 2021 року “Енергоатом” замовляв батареї на 29% дешевше – по 230 310 євро за комплект.

Новий метод вилучення рідкоземельних елементів

Які переваги нового методу?

Метод надшвидкого імпульсного нагріву дає змогу вилучати рідкоземельні елементи з електронних відходів із виходом 90%. Вчені з Університету Райса представили метод вилучення рідкоземельних елементів (РЗЕ) з непотрібних магнітів. Ця технологія обіцяє значні екологічні та економічні переваги порівняно з традиційними методами переробки, пише Proceedings of the National Academy of Sciences.

Цей підхід узгоджується із зусиллями США зі зміцнення внутрішніх поставок мінеральних ресурсів і зниження залежності від імпорту критично важливих матеріалів з Китаю.

Як видобувають рідкоземельні метали?

Традиційна переробка рідкоземельних елементів є енергоємною і призводить до утворення токсичних відходів. Новий підхід використовує так званий миттєвий джоулів нагрів (МДЖН). З його допомогою температура матеріалу підвищується до тисяч градусів буквально за мілісекунди. Також застосовується газоподібний хлор для вилучення РЗЕ. Все це в сукупності дає можливість витягти рідкоземельні метали за лічені секунди. Цей метод не потребує використання води або кислот, підкреслюють дослідники.

Хлор застосовується, щоб залізо, кобальт та інші метали, що не належать до рідкоземельних елементів, випаровувалися першими, залишаючи оксиди рідкоземельних елементів. Це спрацювало на відходах магнітів з неодиму, заліза, бору і самарію, кобальту. Завдяки точному контролю температури протягом кількох секунд не рідкісноземельні елементи перетворюються на леткі хлориди, які повністю відокремлюються від твердих рідкісноземельних металів.

Які результати дослідження?

Дослідники досягли понад 90% чистоти і виходу під час вилучення РЗЕ за один етап. При цьому вони домоглися зниження енергоспоживання на 87%, викидів парникових газів на 84% і експлуатаційних витрат на 54% порівняно з гідрометалургією. Новий надшвидкий метод дає змогу будувати як невеликі, так і великі переробні установки поблизу пунктів збору електронних відходів. Вони зможуть швидко і чисто переробляти відпрацьовані магніти, знижуючи транспортні витрати і вплив на навколишнє середовище.

Раніше ми писали, що знайдено простий спосіб видобутку золота з гаджетів. Австралійські вчені розробили дешевий і екологічно чистий спосіб вилучення золота з електронного сміття. Технологія, що використовує хімікат для чищення басейнів, перетворить стару техніку на джерело цінного металу.