Лозова на Харківщині залишилася без електрики після атаки

Після ворожої атаки вночі проти 4 вересня у Лозовій на Харківщині 40 тисяч абонентів залишилися без електропостачання – пошкоджено об’єкт критичної інфраструктури. Про це повідомляє Лозівська міська територіальна громада.

“Наразі триває розбір завалів, аналізуємо обсяг руйнувань і терміни, необхідні для ліквідації наслідків. За попередніми підрахунками, відновлення електропостачання може зайняти щонайменше тиждень” – йдеться в повідомленні з посиланням на слова енергетиків.

Які об’єкти відновлюватимуть першочергово?

Зазначається, що першочергово заживлюватимуть об’єкти критичної інфраструктури – водопостачання, водовідведення та лікарні. Для побутових споживачів плануються віялові відключення – графік буде повідомлено додатково.

Як забезпечують життєдіяльність міста?

“Наразі застосовуємо альтернативні джерела живлення. Забезпечуємо водопостачання та водовідведення. Лікарні працюють. Діти, як і раніше, навчаються дистанційно. До мешканців, у яких постраждали будинки, виїхав мобільний ЦНАП”, – наголосив міський голова Сергій Зеленський.

У школах №11, №10 та №3 функціонують Пункти незламності. Тут доступна можливість зарядити телефони та інші пристрої. Додатковий пункт ДСНС встановлює біля парку “Перемога”.

Нагадаємо: Унаслідок ворожого удару по критичній інфраструктурі Сум частково знеструмлений обласний центр і частина Сумського району.

38 нових мобільних укриттів у портах України до кінця року

До кінця року ДП “Адміністрація морських портів України” планує встановити 38 додаткових мобільних укриттів у портах. Про це повідомили у Telegram.

Мобільні укриття будуть розміщені у портах Великої Одеси, портах Дунаю та Миколаївського регіону. Чому це важливо? “Нові укриття дозволять швидко реагувати на небезпеку, скоротити час доступу до захисних споруд та захистити людей, від яких залежить щоденне функціонування критичної інфраструктури”, – йдеться у повідомленні.

Наразі у портах вже функціонують стаціонарні захисні споруди та певна кількість мобільних укриттів. У Одеському порту нещодавно з’явилися 10 додаткових модульних укриттів, встановлених за сприяння Благодійного фонду “Українська фундація”. Вони розміщені безпосередньо біля робочих постів, щоб портовики могли швидко отримати захист.

Які ще заходи вживаються? Водночас масштаби територій, специфіка роботи та короткий час підльоту балістичних ракет вимагають додаткових рішень, говориться у повідомленні.

Нагадаємо, що на Херсонщині планують облаштувати антидроновими сітками 264 кілометри доріг та критичних об’єктів. Раніше повідомлялося, що у Запорізькій області збудували перший спеціальний антидроновий тунель для захисту цивільного і військового транспорту від атак ворожих FPV-дронів. Антидроновий тунель дозволяє безпечніше переміщувати особовий склад, спорядження та евакуювати поранених.

Також повідомлялося, що уряд затвердив порядок використання коштів державного бюджету для реалізації публічного інвестиційного проекту на острові Хортиця у Запоріжжі. Нова будівля виконуватиме подвійну функцію: у мирний час це сучасне сховище для понад 100 тисяч музейних експонатів, а у разі небезпеки — надійне протирадіаційне укриття для відвідувачів та працівників заповідника.

Новатек підтвердив постачання СПГ до Китаю

Найбільший у Росії виробник скрапленого природного газу (СПГ) “Новатек” підтвердив перше постачання СПГ з підсанкційного проєкту “Арктик СПГ-2” до Китаю. Про це повідомляє The Moscow Times з посиланням на слова заступника голови правління компанії Євгенія Амбросова.

Перше судно зі скрапленим газом вже зайшло в китайський порт. За даними Reuters, йдеться про залучений у перевезеннях з “Арктик СПГ-2” танкер Arctic Mulan, який міг розвантажитися на терміналі Guangxi LNG у Китаї. Це перша відома доставка вантажу з цього заводу кінцевому покупцеві з моменту запуску наприкінці 2023 року. Раніше відвантаження ускладнювалися ризиком вторинних санкцій.

Які виклики стоять перед Новатеком?

Амбросов зазначив, що компанія опрацьовує альтернативні шляхи забезпечення проєкту флотом, зокрема суднами підвищеного льодового класу. За його словами, санкційні обмеження не дозволили отримати криголамні танкери, збудовані у Південній Кореї, тому “Новатек” шукає інші рішення для стабільної логістики.

Які обсяги вантажів планує перевезти компанія?

Представник компанії також повідомив, що у 2024 році “Новатек” перевіз Північним морським шляхом 24 млн тонн вантажів, що свідчить про збереження пріоритету арктичних маршрутів у стратегії постачань попри технологічні та санкційні виклики.

Нагадаємо: Ремонт на комплексі “Новатека” в порту Усть-Луги на Балтиці, який наприкінці минулого тижня потрапив під удар безпілотників, затягнеться на кілька місяців.

Сили оборони України використовують систему VARTA DroneHunter

Що таке VARTA DroneHunter?

Сили оборони України вже застосовують на фронті систему протидії безпілотним апаратам VARTA DroneHunter, представлену на Drone Summit Riga 2025. Менша версія DroneHunter під назвою VARTA KOZAK перебуває на озброєнні понад десяти підрозділів. Основними цілями комплексу є ворожі дрони-розвідники, FPV та бомбери. У серпні одна з частин також знищила з його допомогою російський дрон “Молния”, повідомляє Фокус.

Як відбувається перехоплення БПЛА?

Відео ураження безпілотника “Молния” було опубліковано на YouTube-каналі VARTA. Дрон збили воїни 12-ї бригади НГУ “Азов” на Торецькому напрямку. Наразі розробники розширюють можливості комплексу. Нещодавно завершились випробування чотирьохствольної модифікації, встановленої на 15-дюймові коптери, що дозволяє збільшити кількість знищених ворожих БПЛА за один політ.

Які нові технології впроваджуються?

Також пройшли випробування комплексу VARTA SICH, який поєднує FPV-дрон та систему кінетичного перехоплення. Наразі система перебуває в процесі кодифікації для офіційного застосування у війську. Окрім того, R&D команда VARTA активно працює над впровадженням ШІ-системи детекції та переслідування цілей, що дозволить одному оператору керувати групою з 5–7 дронів-перехоплювачів.

Комплект перехоплення дронів VARTA DroneHunter встановлюється на коптерні безпілотники. Стандартна конструкція пристрою включає два спарені стволи 12-го калібру та має систему гасіння віддачі за допомогою одночасного контрпострілу. DroneHunter споряджається спеціальним антидроновим зарядом з електричною ініціацією. Його дальність пострілу дає змогу знищувати малі та середні дрони на відстані 5–20 метрів. Важить пристрій 2,3 кг.

“Наша основна ціль – це ураження малих і середніх дронів. Це лоукост-продукт вартістю у 300 євро, до якого входить базовий боєкомплект на 12 патронів, що готові до спорядження. Ми зараз співпрацюємо з виробниками дронів “LuckyStrike”, які доукомплектовують свої БпЛА нашими системами”, – зазначив представник компанії.

Нагадаємо, американська компанія DZYNE Technologies створила антидронову гвинтівку DroneBuster, яка не глушить безпілотник, а бере його під контроль.

Фокус також повідомляв, що компанія Davenport Aviation представила першу систему для боротьби з безпілотниками, призначену для встановлення на літаках.

Японські та німецькі люксові кросовери: що обрати?

Які переваги німецьких кросоверів?

Німецькі бренди BMW, Mercedes-Benz та Audi здобули світову популярність завдяки передовій інженерії та динаміці водіння. Моделі, такі як BMW X5 та Mercedes-Benz GLE, вражають потужними двигунами, спортивною керованістю та сучасними технологіями, а Audi — елегантними інтер’єрами та системою Quattro. Ці розкішні кросовери пропонують високу продуктивність та престиж, особливо в перші роки експлуатації.

Однак їхня технологічна складність може призводити до значних витрат на обслуговування після закінчення гарантійного терміну. Тому, хоча ці авто ідеальні для короткострокової оренди, для довготривалого використання їхнє утримання може бути доволі дорогим. Висока вартість запчастин та складний ремонт є платою за інновації, які роблять ці автомобілі такими бажаними.

Чим виділяються японські кросовери?

Японські виробники, зокрема Lexus, Acura та Infiniti, обрали інший шлях у сегменті люксових кросоверів, роблячи ставку на бездоганну надійність та практичність. Замість агресивної динаміки німецьких конкурентів, вони пропонують довговічність та душевний спокій для власників.

Бренд Lexus став еталоном надійності, регулярно очолюючи рейтинги від Consumer Reports та JD Power. Його моделі RX та GX відомі стійкістю та низькими витратами на обслуговування. Acura також демонструє стабільний прогрес, поєднуючи надійну інженерію Honda з преміальним оснащенням у моделях MDX та RDX. Хоча результати Infiniti залежать від конкретної моделі, бренд все ще залишається конкурентоспроможним.

Ця філософія значно відрізняється від німецького підходу, чиї машини сяють в перші роки експлуатації. У довгостроковій перспективі японські кросовери, зазвичай, виграють. Цифри підтверджують стереотипи: японські моделі демонструють стабільно вищу надійність, тоді як німецькі з віком частіше потребують ремонту.