Новий чип Snapdragon 8 Elite Gen 5: Революція в продуктивності

Які нововведення в Snapdragon 8 Elite Gen 5?

Топовий на сьогодні чипсет Snapdragon 8 Elite Gen 5 задасть новий стандарт продуктивності для Android-смартфонів 2026 року. Перші тести показують вражаючий приріст до 40% порівняно з торішнім 8 Elite. Новий чип вже протестували в бенчмарках на прикладі смартфона Xiaomi 17. Результати порівняли з показниками Realme GT 7 Pro на базі Snapdragon 8 Elite, пише Gizmochina.

Які специфікації нового чипа?

Snapdragon 8 Elite Gen 5, як і попередній варіант, виробляється за 3-нанометровим техпроцесом TSMC. Проте він отримав серйозні архітектурні поліпшення. Нові ядра Oryon 3-го покоління працюють на збільшених частотах (4,61 ГГц проти 4,32 ГГц у Gen 4). Qualcomm заявляє про 20% приріст продуктивності CPU і 35% підвищення енергоефективності. А відеоприскорювач Adreno 840 обіцяє на 23% підвищену швидкодію графіки і на 20% кращу ефективність в іграх.

Які результати тестів у бенчмарках?

У тестах Geekbench 6 новий чип Gen 5 показав приріст у 17% як в одноядерному, так і в багатоядерному режимах (3621 і 11 190 балів проти 3122 і 9507 у Snapdragon 8 Elite). В AnTuTu Snapdragon 8 Elite Gen 5 набрав 3,87 млн балів, що на 40% більше, ніж у попередника (2,74 млн). Особливо вражає майже дворазове зростання в категорії CPU. У 3DMark новинка стала швидшою на 28% і 23% відповідно в ігрових графічних тестах Wild Life Extreme і Solar Bay.

Snapdragon 8 Elite Gen 5 демонструє, що обчислювальні потужності смартфонів ще далекі від своєї стелі. Значний апгрейд всього за рік, особливо в частині CPU і загальної оцінки в AnTuTu, означає, що скоро Android-флагмани стануть набагато швидшими, розумнішими в задачах ШІ і продуктивнішими в іграх. Перші смартфони на новому чипі вже випустила Xiaomi в Китаї. У найближчі місяці з’являться пристрої від Honor, iQOO, OnePlus, Realme та інших брендів.

Раніше повідомлялося, що OnePlus 15 здивує потужною батареєю на 7000 мАг. Новинка, згідно з інсайдами, отримає новітній чип Snapdragon 8 Elite Gen 5 і унікальний керамічний корпус.

Китай посилив експортні обмеження на акумуляторні технології

Китай посилив експорт “зелених” технологій, внісши кілька методів виробництва акумуляторів до каталогу експортних обмежень, що вимагають ліцензування для зарубіжних постачань, які набувають чинності негайно. Цей крок ускладнює надії Європи на імпорт китайських технологій для задоволення власних амбіцій у сфері виробництва акумуляторів.

Нові обмеження стосуються виробництва літій-залізо-фосфатних (LFP) акумуляторів, а також методів вилучення та обробки літію, що використовуються для виробництва твердотільних батарей нового покоління. LFP-акумулятори, піонерами яких є компанії BYD і CATL, виробляються тільки в Китаї. Будучи безпечнішими і дешевшими за традиційні рішення на основі нікелю, кобальту або марганцю, вони тепер забезпечують більше половини світового попиту на електромобілі.

Які наслідки для Європи?

Завоювавши лідерські позиції на ринку, Пекін не збирається поступатися ЄС. Контроль Китаю над технологіями є частиною стратегії із захисту ланцюгів поставок усередині країни, зміцнення економічної стійкості та здійснення впливу за кордоном. КНР останнім часом використовував своє домінування в ланцюзі поставок рідкісноземельних металів для посилення тиску на переговорах зі США та Європою.

Зі свого боку, Брюссель хоче залучити китайські компанії до будівництва заводів у Європі і пропонує субсидії як стимул — за умови участі місцевих європейських партнерів, обміну навичками та ноу-хау. Інший обговорюваний варіант — пов’язати доступ до великого ринку ЄС з вимогами до місцевого контенту і трансферу технологій.

Чи готовий Китай до компромісу?

Пекін, можливо, готовий піти на компроміс і прийняти це як необхідні витрати для своїх компаній, щоб вийти на високоприбутковий європейський ринок. Будь-яка угода має бути ретельно продумана, щоб вона працювала на благо Європи. Шведський виробник акумуляторів Northvolt, який оголосив про банкрутство на початку 2025 року, є яскравим прикладом. Компанія сильно залежала від китайського обладнання і насилу підтримувала виробничі лінії в робочому стані.

Неясно, чи були проблеми Northvolt наслідком навмисного саботажу, але зрозуміло одне: існує невизначеність щодо готовності Китаю сприяти успіху іноземних компаній. Щоб не покладатися на добру волю Пекіна, європейським політикам слід розвивати незалежні можливості та активно підтримувати співпрацю з іншими лідерами в галузі акумуляторних технологій, такими як Південна Корея.

Александр Браун, старший аналітик MERICS, каже, що нові обмеження КНР на експорт акумуляторних технологій вказують на те, що китайські компанії не зможуть ділитися навичками і технологіями. Для забезпечення безпеки ланцюга поставок акумуляторів Європі необхідно буде зміцнювати інноваційний потенціал місцевих гравців і розвивати співпрацю з іншими партнерами — не з Китаю.

Раніше повідомляли, що цинкові акумулятори стали ефективнішими на 99%. Дослідники з Сеульського національного університету (Південна Корея) поліпшили продуктивність і стабільність цинк-іонних акумуляторів на водній основі, модифікувавши одну молекулу в електроліті.

Польща запроваджує обов’язковий техогляд для авто з України

Польська влада ініціювала зміни в законодавстві, які передбачають запровадження обов’язкового технічного огляду для тисяч автомобілів на українських номерах. Паралельно суттєво зросла вартість цієї послуги.

Яка вартість техогляду?

Для легкового автомобіля (масою до 3,5 т) ціна піднялася до 149 злотих (близько 1490 грн). Огляд мотоцикла тепер коштує 94 злотих (940 грн). Для власників автомобілів із ГБО загальна вартість техогляду зросла до 245 злотих (2450 грн). Перевірка вантажних та спеціальних автомобілів масою від 3,5 до 16 т коштуватиме 234 злотих (2340 грн). Оплата відбувається до початку огляду, а у разі негативного рішення кошти не повертаються.

Як часто та що перевіряють?

Для нових легкових автомобілів перший огляд призначається через 3 роки після реєстрації, другий — через 2 роки, далі — щорічно. Авто з ГБО, вантажівки, автобуси та таксі проходять техогляди щорічно, незалежно від віку.

Що перевіряють під час техогляду?

  • Гальмівна система (ефективність та рівномірність зусилля)
  • Рульове управління, підвіска (стан амортизаторів, шарнірів, люфт)
  • Освітлення, шини (глибина протектора ≥ 1,6 мм)
  • Вихлопна система (рівень викидів)
  • Кузов, скло, система eCall (для авто з 2018 року випуску)
  • Наявність обов’язкового обладнання (знак аварійної зупинки, вогнегасник тощо)

Які наслідки та штрафи?

У разі виявлення дефектів, водій має 14 днів на їхнє усунення та повторний огляд. Якщо несправність критична, діагност може вилучити свідоцтво про реєстрацію (інформація вноситься в систему CEPIK). Штраф за відсутність дійсного техогляду у 2025 році становитиме від 1500 до 5000 злотих (15 000−50 000 грн). Розмір штрафу залежить від тривалості прострочення та оцінки технічного стану авто поліцейським.

Програма єОселя: 20 тисяч родин отримали житло

За три роки дії програми доступного іпотечного кредитування єОселя 20 272 українські родини змогли придбати власне житло. Про це інформує Міністерство економіки. Загальна сума наданих пільгових кредитів склала понад 34,1 млрд грн.

“Програма єОселя є однією зі складових політики «Зроблено в Україні», спрямованої на стимулювання попиту на українські товари й створення сприятливих умов для розвитку виробництва”, – йдеться у повідомленні.

“Три роки тому держава запустила єОселю, і сьогодні це вже один із найбільш впізнаваних інструментів держполітики”, – зазначив Міністр економіки, довкілля та сільського господарства України Олексій Соболев.

“Програма забезпечила понад 20 тисяч родин власним житлом, а ще допомогла підтримати будівельну галузь під час війни, створити робочі місця та стимулювати суміжні галузі промисловості”, – додав він.

Які зміни відбулися в програмі єОселя?

Міністр пообіцяв, що уряд і надалі розширюватиме можливості доступної іпотеки. Завдяки єОселі у власних домівках уже зростають понад 12,5 тисяч дітей, йдеться у повідомленні. Найчастіше програмою користуються молоді родини з однією дитиною та одинаки, для яких це перша можливість придбати власне житло.

За час дії програми уряд кілька разів розширював її умови:

  • У жовтні 2022 року можливість брати пільгову іпотеку отримали військові за контрактом, медики, педагоги та науковці;
  • Згодом програма почала діяти для всіх українців, які потребують нового житла;
  • У листопаді 2024 року уряд змістив фокус програми на первинний ринок: відтоді на базових умовах можна купувати квартири та будинки віком до трьох років;
  • Військові, медики, педагоги, науковці, ветерани можуть купувати житло на прифронтових територіях віком до 10 років;
  • А ВПО – до 20 років – по всій країні;
  • З листопада 2024 року молодь до 25 років може заходити в програму з першим внеском від 10% замість 20%; сплатити його можна і сертифікатом єВідновлення;
  • У серпні 2025 року уряд запустив новий напрям підтримки для ВПО та мешканців прифронтових територій: компенсація до 70% першого внеску, до 70% щомісячних платежів протягом року та до 40 тис. грн супутніх витрат (на це у держбюджеті передбачено 4,4 млрд грн).

“Завдяки цим змінам попит на новобудови суттєво зріс: якщо раніше їх обирала третина учасників програми, то у 2025 році — вже 40%“, – йдеться у повідомленні.

Де оформлювали кредити?

Найбільше кредитів оформлено в Київській області5 633, а також у столиці — 4 386. Активними учасниками стали також Львівщина (1 248 кредитів), Івано-Франківщина (941), Одещина (921) та Вінниччина (901).

Програма працює і в прифронтових регіонах: у Чернігівській області видано 601 кредит, у Дніпропетровській607, у Харківській155, у Запорізькій52.

Нагадаємо: В Україні у межах програми “єОселя” почав діяти новий механізм компенсації частини іпотечних витрат для внутрішньо переміщених осіб та мешканців прифронтових територій з 10 вересня 2025 року.

Перша родина внутрішніх переселенців придбала житло за новим механізмом програми “єОселя”. У Києві найменший можливий перший внесок за програмою “єОселя” на найдешевшу квартиру на первинному ринку становить 487 тис. грн. Водночас у Львові мінімальний внесок сягає 618 тис. грн, в Ужгороді — навіть 640 тис. грн.

Tesla повідомила про зростання продажів електромобілів

Tesla Inc. повідомила про несподіване зростання квартальних продажів авто, адже американські споживачі прискорили покупки електромобілів перед завершенням дії федерального податкового кредиту. Про це повідомляє агентство Bloomberg.

Компанія поставила рекордні 497 099 автомобілів у світі за період, що на 7,4% більше, ніж рік тому. Це значно перевищує середній прогноз Bloomberg – близько 439 600.

Які причини зростання продажів Tesla?

Tesla намагається пожвавити свій базовий автопідрозділ, який кілька кварталів слабшав через застарілу лінійку, посилення конкуренції та згортання політик підтримки ринку EV у США. Компанія також зіткнулася з негативною реакцією частини споживачів на політичні заяви гендиректора Ілона Маска, який на початку року тісно працював із президентом Дональдом Трампом.

Як змінилися акції Tesla?

Інвестори нещодавно відсунули на другий план слабкі продажі першого півріччя і зосередилися на обіцянках Маска щодо зростання в напрямках безпілотних авто, ШІ та робототехніки. Акції автовиробника у вересні злетіли на 33%, відігравши падіння на початку року і додавши $401,9 млрд ринкової капіталізації.

Продажі EV у США тимчасово підштовхнуло наближення завершення федерального податкового кредиту до $7 500. Поетапне згортання цієї пільги після 30 вересня також підстьобнуло попит на моделі General Motors Co., Ford Motor Co. і Hyundai Motor Co.

Нагадаємо: Ще в липні Tesla втрачала позиції на європейських ринках: тоді продажі у Швеції впали на 86%, у Данії – на 52%, у Франції – на 27% порівняно з минулим роком.