Китайська компанія представила дрони для світлових шоу

Китайська компанія DAMODA представила інноваційну систему автоматизованого розгортання тисяч безпілотних літальних апаратів, які працюють у роях. Ця технологія призначена для організації вражаючих світлових шоу.

Дрони злітають зі спеціальних контейнерів, інтегрованих у вантажівку. Відповідні відео компанія опублікувала у Instagram. Розгортання технології DAMODA виглядає вражаюче: “Один контейнер розгортається, тисячі дронів автоматично розгортаються, виконують своє шоу і повертаються самостійно”, — заявили у DAMODA.

Яка унікальність технології DAMODA?

Компанія позиціонує свою розробку як першу у світі автоматизовану систему для шоу дронів. На відео можна побачити, як вантажівка трансформується, щоб безпілотники могли синхронно піднятися у повітря. “Це не тільки створення приголомшливого світлового шоу дронів. Це про автоматизацію, безпеку та ефективність”, — наголосив виробник.

Які перспективи використання дронів?

Нагадаємо, у червні СБУ атакувала російські аеродроми дронами, захованими в “мобільних будинках” з розсувними дахами, які були завантажені на фури. Також повідомлялося, що шведська оборонна компанія Nordic Air Defence інтегрує свої дрони-перехоплювачі Kreuger 100XR у вантажівки Volvo.

Експорт української молочки до ЄС може перевищити 50%

Виконавчий директор “Спілки молочних підприємств України” Арсен Дідур повідомив, що за умов повної вільної торгівлі частка експорту української молочної продукції до ЄС може перевищити 50%. Цю інформацію він озвучив під час щорічного експортного форуму “Український експорт: крізь терни до ЄС”.

Яка частка експорту молочки до ЄС зараз?

За словами Дідура, за 8 місяців цього року частка ЄС в експорті молочної продукції становила 47%, тоді як 53% йшли в інші країни світу. Це пов’язано з тим, що 6 червня закінчилися умови автономних торговельних преференцій, і за півтора місяця молочна продукція вичерпала квоти, які випливають з угоди про асоціацію з ЄС.

Що буде далі з експортом?

“Зараз ми можемо постачати тільки ті позиції, які не підпадають під квоти. Тому ми змушені переправляти експорт на інші країни”, – зазначив Дідур. Він також додав, що українська молочна продукція та партнери в ЄС виступають за повну лібералізацію ринку молочної продукції. “Якщо в нас буде зона вільної торгівлі з ЄС, суттєва частка українського експорту, 50 і вище відсотків, йтимуть до ЄС”, – стверджує він.

Однак, якщо квоти залишаться, частка ЄС в експорті України становитиме 30-35%.

Нагадаємо, що 6 червня “торговий безвіз” з Євросоюзом офіційно закінчився, і для України повернули квоти. Європейська Комісія затвердила обсяг квот на українську сільгосппродукцію, які діятимуть з 6 червня до кінця 2025 року в рамках Угоди про поглиблену і всеосяжну зону вільної торгівлі. Перші автономні торговельні заходи набули чинності 4 червня 2022 року, тимчасово скасувавши мита, квоти і торговельні обмеження для українських товарів. Ці заходи двічі продовжували – 6 червня 2023 року і 6 червня 2024 року. Скасування торговельних преференцій з боку Європейського Союзу коштуватиме Україні 700 мільйонів доларів у 2025 році.

В Україні запровадять електронну систему для косметики

В Україні вже цього року розпочне працювати нова електронна система, куди виробники та імпортери вноситимуть повну інформацію про кожен косметичний засіб. Про це повідомив керівник ДП “Електронне здоров’я” Олександр Ємець під час eHealth Day.

“Система електронної нотифікації інформації про косметичну продукцію – це євроінтеграційна вимога і крок до побудови прозорого та безпечного ринку косметики в Україні за європейськими стандартами. Ми підводимо наші реєстри та системи під стандарти Євросоюзу. Це полегшить українським виробникам косметики виходити на європейський ринок, адже вони будуть стандартизовані відповідно до вимог і правил ЄС”, – зазначив Ємець.

Чому важлива електронна система?

Він також підкреслив, що досі в Україні не було єдиної бази, де б збиралася інформація про всю косметику на ринку. Зокрема, креми, шампуні, помади та інші засоби просто потрапляли на полиці магазинів без централізованого обліку, що ускладнювало контроль за якістю та безпечністю продукції.

Які зміни чекають на виробників?

За його словами, з появою системи електронної нотифікації інформації про косметичну продукцію для кожного косметичного засобу створюється своєрідний “електронний паспорт”. Виробники будуть зобов’язані внести кожен свій продукт у цю систему, перш ніж він потрапить до споживача.

Нагадаємо, що у кінці 2024 року повідомлялося, що ціни на косметику внутрішніх виробників в Україні зростуть на 20-50% через гармонізацію із законами ЄС.

Високі квоти на українську агропродукцію: причини та наслідки

Депутатка Європарламенту Карін Карлсбро заявила, що причиною високих квот на торгівлю українською агропродукцією є аграрне лобі в ЄС. Про це вона повідомила під час щорічного експортного форуму “Український експорт: крізь терни до ЄС” від ЕП та ЄП.

Чому аграрне лобі впливає на торгівлю?

Карлсбро зазначила, що різниця між торгівлею сталлю та агропродукцією полягає у тому, що в органах ЄС працює сильне аграрне лобі, яке впливає на рішення щодо торгівлі аграркою з Україною. “Ми розібрались зі сталлю, але моя амбіція була вищою, досягти більшої лібералізації з Україною, але фермерське лобі у Брюсселі диктує торгові умови”, – підкреслила вона.

Які наслідки для України та ЄС?

Вона додала, що Україна і ЄС отримують вигоду від вільної торгівлі, і європейські фермери також отримують багато. “Коли ми говоримо про аграрку, ми маємо велике фермерське лобі у ЄС, яке диктує умови… Ми повинні мати більше сміливих політиків, які говорять правду”, – зазначила Карлсбро.

Нагадаємо, що 6 червня “торговий безвіз” з Євросоюзом офіційно закінчився: для України повернули квоти. Європейська Комісія затвердила обсяг квот на українську сільгосппродукцію, які діятимуть з 6 червня і до кінця 2025 року в рамках Угоди про поглиблену і всеосяжну зону вільної торгівлі. Перші автономні торговельні заходи набули чинності 4 червня 2022 року терміном на рік, тимчасово скасувавши мита, квоти і торговельні обмеження для українських товарів. Тому їх двічі продовжували – 6 червня 2023 року і 6 червня 2024 року.

Скасування торговельних преференцій з боку Європейського Союзу коштуватиме Україні 700 мільйонів доларів у 2025 році. Рада ЄС 13 жовтня має ухвалити рішення про зміну митних квот для окремих агропозицій з України.

Флагманські смартфони можуть подорожчати через TSMC

Флагманські смартфони в найближчому майбутньому можуть серйозно подорожчати, і причина не тільки в інфляції. Провідний світовий виробник чипів, TSMC, різко підняв ціни на виробництво, що неминуче позначиться на вартості майбутніх iPhone і Android-флагманів.

Чому зростають ціни на смартфони?

Новітні процесори цього року — Apple A19, Snapdragon 8 Elite Gen 5 і MediaTek Dimensity 9500 — виробляються за найдосконалішим на сьогодні 3-нм техпроцесом TSMC N3P. Однак за перехід на цю технологію виробникам довелося заплатити на 16-24% більше, ніж за чіпи попереднього покоління, пише China Times.

Які зміни вже відбулися?

Ці подорожчання вже відбилися на цінах. Xiaomi підтвердила, що актуальний флагман Xiaomi 17 Pro у Китаї коштує дорожче за торішню модель (у діапазоні 5000-6000 юанів, тоді як за 16 Pro просили від 4500). Apple теж уперше за кілька років підняла початкову вартість iPhone 17 Pro до $1099, хоча й додала в базову версію більше пам’яті (256 ГБ замість 128).

Що нас чекає в майбутньому?

Однак справжній стрибок цін чекає на нас у 2026 році, коли виробники почнуть переходити на наступний, 2-нм техпроцес. TSMC вже оголосила, що виробництво чипів за цією технологією коштуватиме на 50% дорожче, ніж за 3-нм. За прогнозами, вартість одного флагманського чипа може сягнути $280.

Причина такого різкого зростання — у колосальних витратах на розробку і будівництво нових заводів. TSMC, будучи монополістом у виробництві передових однокристальних систем, перекладає ці витрати на своїх клієнтів — Apple, Qualcomm і MediaTek, а ті, своєю чергою, — на виробників смартфонів.

Які наслідки для ринку смартфонів?

Ситуацію погіршує і дефіцит на ринку пам’яті, викликаний бумом дата-центрів, що забезпечують роботу ШІ. Не виключено, що через подорожчання споживачі будуть менш охоче оновлювати свої пристрої, незважаючи на поліпшення продуктивності. У результаті може статися падіння продажів у топовому сегменті, а телефони середнього і бюджетного цінових діапазонів стануть більш затребуваними.

Раніше Фокус наводив топ-5 смартфонів, які отримають новий чіп Qualcomm і працюватимуть краще за всіх. Компанія Qualcomm представила новий чипсет Snapdragon 8 Elite Gen 5, і вже стало відомо, на які флагманські Android-смартфони поставлять цей процесор.