OpenAI уклала угоди на $1 трлн для обчислювальних потужностей

Угоди OpenAI на обчислювальні потужності цього року перевищили $1 трлн — зобов’язання, які в рази більші за її виручку і породжують питання, як компанія їх профінансує. Про це повідомляє агентство Financial Times.

Угода, підписана в понеділок із виробником чипів AMD, доповнює подібні домовленості з Nvidia, Oracle і CoreWeave: OpenAI поспіхом забезпечує собі потужності, які, на її думку, знадобляться для запуску сервісів на кшталт ChatGPT.

Які обсяги потужностей отримає OpenAI?

Ці домовленості мають надати OpenAI понад 20 гігават обчислювальної потужності протягом наступного десятиліття — приблизно стільки ж електроенергії дають 20 ядерних реакторів. За оцінками керівників OpenAI, кожен 1 ГВт потужності для ШІ сьогодні коштує близько $50 млрд, тож сумарна вартість — близько $1 трлн.

Чи зможе OpenAI виконати свої фінансові зобов’язання?

Угоди прив’язують деякі з найбільших технокомпаній світу до здатності OpenAI стати прибутковою і виконати всі великі фінансові зобов’язання. “OpenAI зараз не в тій позиції, щоб брати на себе такі зобов’язання”, – каже аналітик DA Davidson Гіл Лурія, додавши, що компанія може втратити близько $10 млрд цього року.

“Частина кремнієводолинного ‘fake it till you make it’ – змусити інших поставити на кін. Тепер багато великих компаній мають значну ставку на OpenAI”, – додав він.

OpenAI стрімко витрачає кошти на інфраструктуру, чіпи та таланти, не маючи капіталу, достатнього для фінансування цих амбітних планів. Угоди також містять “кругові” схеми між найдорожчим стартапом світу та його партнерами, а фінансові умови залишаються складними і в більшості випадків ще не узгоджені.

Нагадаємо: AMD постачатиме ШІ-чіпи для OpenAI за багаторічною угодою, що забезпечить десятки мільярдів доларів річного доходу та дасть творцеві ChatGPT опціон на купівлю до приблизно 10% акцій виробника чіпів.

Які напої найкращі для ранкового вживання?

Щоденний ранок багатьох українців починається з чашки чаю або кави, але чи завжди це правильний вибір? В інтерв’ю дієтолог, професор та кандидат медичних наук Олег Швець розповів, які напої є найкориснішими, скільки кави безпечно пити щодня та який напій є найгіршим для ранкового прийому їжі.

Кава – корисний напій, але є ключова умова

Багато хто досі вважає каву шкідливою, але сучасна дієтологія це спростовує. “Якщо кава не містить цукру, у неї не додавали сиропи, то це корисний напій”, – наголошує експерт. Швець підтверджує, що в рамках здорового харчування можна не обмежувати себе. Три-чотири порції кави на добу вважаються прийнятними. Якщо ж ви погано переносите кофеїн, є альтернативи. “Цикорій не має обґрунтованих переваг над кавою. Проте є люди, які погано переносять кофеїн, тож для них прийнятною альтернативою можуть бути напої з цикорію”, – зазначає він.

Чай: чорний, зелений, але без невідомих трав

Щодо чаю, то і зелений, і чорний є корисним напоєм. Ваш вибір залежить від особистих уподобань. Але є важливе застереження, пов’язане із травами та детоксом. “Чаї, які містять трави невідомого походження, не варто вживати, тому що це може бути небезпечно”, – каже дієтолог. Якщо ви обираєте трав’яні напої, зупиніться на нейтральних і перевірених: ромашка, м’ята – це нейтральні варіанти. А трав із незнайомими назвами треба уникати.

Коли пити каву і чай: правило, щоб засвоївся кальцій

Коли найкраще вживати чай і каву? Це залежить від того, чи містять вони цукор. “Якщо вони без цукру і добавок, їх можна вживати між прийомами їжі. І навіть краще вживати їх окремо, тому що ці напої можуть погіршувати всмоктування певних речовин, наприклад кальцію”, – каже фахівець. Однак якщо ви звикли пити їх солодкими, правило інше. “Якщо пити їх із цукром чи молоком, то тоді слід вживати під час їди”, – пояснює дієтолог.

Які напої треба, а які не варто пити на сніданок

Виявляється, багато українців припускаються помилки, п’ючи улюблені ранкові напої. “Якщо ви снідаєте продуктами, які містять кальцій, наприклад молочними, то чай чи кава погіршуватимуть всмоктування кальцію”, – каже Швець. Професор підкреслює, що звичні ранкові напої – не найкращий вибір для повноцінного засвоєння поживних речовин. “Загалом оптимальним варіантом для сніданку є сік”, – коментує дієтолог. А от найгіршим напоєм для сніданку є саме чай, “тому що він найбільше послаблює всмоктування поживних речовин з їжі, таких як залізо та кальцій”.

Компоти та узвари без доданого цукру також є хорошим варіантом для щоденного раціону. “Якщо ж вони містять цукор, то їх вживання слід обмежувати. І не пити між прийомами їжі – можна тільки під час їди”, – наголошує лікар. Фруктові соки для дорослих варто обмежувати однією склянкою на день (приблизно 200 мл), також під час прийому їжі. Така схема допомагає організму краще засвоювати поживні речовини і зменшує ризик надмірного споживання цукру. “Тобто компоти і соки вживаємо за такою схемою: з’їли трохи страви – випили напій, і так протягом усього прийому їжі”, – резюмував дієтолог.

Увага: Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям обов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Обережно: небезпечні VPN-додатки можуть загрожувати фінансам

VPN-додатки набирають популярності, оскільки дозволяють обходити обмеження в інтернеті. Проте, користувачам слід бути обережними, адже замість безпеки вони можуть отримати фінансові проблеми.

VPN (віртуальні приватні мережі) спочатку були платним сервісом, але зараз на ринку з’явилося безліч безкоштовних варіантів, на що звертає увагу The Sun. Цим користуються зловмисники, які запускають шкідливі додатки для стеження за користувачами та крадіжки їхніх банківських рахунків.

Які додатки є небезпечними?

Експерти з кібербезпеки рекомендують негайно видалити безкоштовний застосунок Modpro IP TV + VPN. Як видно з назви, він пропонує не лише VPN, а й IP-телебачення. Проте, це шкідливий додаток, який вже встиг заразити тисячі пристроїв.

Фахівці виявили, що в додатку ховається небезпечна шкідлива програма під назвою Klopatra, яка постійно модифікується. Ця програма дозволяє віддалено керувати пристроями та красти дані, зокрема конфіденційну банківську інформацію.

Які ризики пов’язані з шкідливими додатками?

Шкідливе ПЗ запитує безліч дозволів, серед яких є один ключовий — дозвіл служб спеціальних можливостей Android. Ці служби призначені для допомоги користувачам з обмеженими можливостями і дозволяють додаткам зчитувати вміст екрана та виконувати дії від імені користувача. Це стає «потужною зброєю», якщо потрапляє під вплив шкідливого ПЗ.

Також фахівці попереджають, що небезпечний додаток поширюється через шкідливі веб-сторінки, а не безпосередньо з Google Play Store.

Раніше повідомлялося, що шахраї винайшли підступний метод для крадіжки особистих даних, використовуючи для прикриття навіть сайт самого ФБР. Також стало відомо, що популярний VPN виявився шпигунською програмою — йдеться про розширення Chrome під назвою FreeVPN.One.

Черги на кордоні України 7 жовтня: актуальна інформація

Станом на ранок 7 жовтня, черги на кордоні України спостерігаються на сімох пунктах пропуску. Прикордонники попереджають водіїв про можливі перебої в роботі електронних систем і рекомендують заздалегідь планувати свої поїздки.

Які пункти пропуску мають черги?

Згідно з інформацією, на декількох контрольно-пропускних пунктах на виїзді з України спостерігаються затори:

  • Черги на кордоні з Польщею:
    • “Ягодин” — 2 автобуси (пропуск пішоходів не здійснюється; пропуск легкових авто тимчасово не здійснюється);
    • “Устилуг” — 40 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Угринів” — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Рава-Руська” — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Грушів” — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Краківець” — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Шегині” — 20 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів (пропуск пішоходів здійснюється в обох напрямках);
    • “Нижанковичі” — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Смільниця” — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється).
  • Черги на кордоні зі Словаччиною:
    • “Малий Березний” — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів (пропуск пішоходів здійснюється в обох напрямках);
    • “Ужгород” — 12 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Малі Селменці” — 0 пішоходів (працює з 09:00 до 21:00).
  • Черги на кордоні з Угорщиною:
    • “Тиса” — 6 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Дзвінкове” — 5 легкових авто, 0 пішоходів (працює з 08:00 до 19:00);
    • “Косино” — 0 легкових авто, 0 пішоходів (працює з 08:00 до 20:00);
    • “Лужанка” — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів;
    • “Вилок” — 10 легкових авто, 0 пішоходів;
    • “Велика Паладь” — 0 легкових авто, 0 пішоходів (працює з 08:00 до 19:00).
  • Черги на кордоні з Румунією:
    • “Дякове” — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
    • “Солотвино” — 0 легкових авто, 0 пішоходів;
    • “Порубне” — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів;
    • “Красноїльськ” — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів;
    • “Дяківці” — 0 легкових авто, 0 пішоходів.
  • Черги на кордоні з Молдовою:
    • “Мамалига” — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів;
    • “Кельменці” — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів;
    • “Росошани” — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів;
    • “Сокиряни” — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів.

Нагадаємо, з жовтня для українців змінилися правила перетину кордону до Європи. Також читайте без якого документа в’їзд на територію Румунії буде неможливим.

Тендер на нове судно для українських портів

Адміністрація морських портів України оголосила міжнародний тендер на придбання нового багатофункціонального судна, яке прибиратиме нафтопродукти з поверхні води та виконуватиме інші завдання. Про це повідомляє Інститут Дунайських досліджень.

Очікується, що нове судно обслуговуватиме такі українські порти, як Ізмаїл, Рені та Усть-Дунайськ, і суттєво підсилить екологічну безпеку та технічну готовність українських портів на Дунаї.

Які функції виконуватиме нове судно?

Нове судно буде призначене для збору нафтопродуктів і сміття з поверхні води, виконуватиме функції буксира-кантовщика, а також братиме участь у локалізації пожеж на суднах та портових об’єктах. ДП “Адміністрація морських портів України” планує отримати судно до 31 грудня 2026 року.

Яка роль міжнародного проєкту RELINC?

У тендерній документації у системі Prozorro зазначено, що будівництво судна можливе на українських підприємствах. Закупівля відбувається у межах міжнародного проєкту RELINC (“Відновлення основної логістичної інфраструктури та мережевого сполучення”), який впроваджується за фінансової підтримки Міжнародного банку реконструкції та розвитку (IBRD).

Нафтозбірне судно призначене для роботи в українських дунайських портах, які нині є критично важливими логістичними хабами. “В умовах війни екологічна безпека, стабільність портових операцій і швидка реакція на надзвичайні ситуації стали не менш важливими за військову чи енергетичну стійкість”, – зазначає Інститут Дунайських досліджень.

“Цей крок демонструє системний підхід до зміцнення екологічної та інфраструктурної стійкості в усьому Дунайському макрорегіоні”, – йдеться у повідомленні. “Інвестиції у спеціалізований флот — це не лише про оперативну безпеку, а й про формування нових стандартів транскордонної співпраці, відповідальності перед довкіллям і адаптації до сучасних викликів”, – зазначається у публікації.

Нагадаємо, що ввечері 23 липня на Дунаї вибухнуло судно-земснаряд філії “Дельта-лоцман” держпідприємства “Адміністрація морських портів України”. Судно перебувало на гирлі Бистре для проведення планових робіт із 11-ма членами екіпажу. Внаслідок вибуху загинули троє працівників АМПУ. Земснаряд “Інгульський”, який раніше отримав пошкодження під час роботи у гирлі Бистре, підняли з дна. Судно направлено на технічне обстеження, за результатами якого буде визначено обсяги та порядок проведення ремонтних робіт.

Раніше Ізмаїльська філія ДП “Адміністрація морських портів України” за результатами тендеру замовила турецькій Onur Marine Gemi днопоглиблення майже на 46 млн грн без ПДВ. Також повідомлялося, що “Дельта-лоцман”, філія АМПУ, за результатами тендеру замовила ТОВ “Верф “Чорноморські яхти” катер за 132,00 млн грн, імпортна складова якого становить 78,00 млн грн.