Тіньовий флот Росії перемістився до міжнародних вод

Так званий “тіньовий флот” Росії перемістив перевантаження нафти з Лаконської затоки біля Греції до міжнародних вод. Грецьку владу непокоять потенційні розливи нафти у більш неспокійному відкритому морі. Про це повідомляє грецьке видання Thema.gr.

Чому тіньовий флот змінив свої маршрути?

У відповідь на посилення режиму санкцій, “тіньовий флот” перемістився з Лаконської затоки до міжнародних вод, де уникає контролю, перевантажуючи нафту з судна на судно. Як зазначає видання, Греція військовими навчаннями “витіснила” цей флот з Лаконської затоки до “трикутника” островів Хіос-Самофракія-Лемнос. Перевалка здійснюється з судна на судно (STS), оскільки ЄС намагається контролювати контрабанду, з якої Путін фінансує війну.

Які ризики пов’язані з перевантаженням у міжнародних водах?

Грецька влада стурбована, що до Егейського моря потрапить нафта, оскільки перевалка здійснюється у відкритому морі за поганих погодних умов. На відміну від більш спокійних вод Лаконської затоки, Північно-Східне Егейське море є відкритим і складним. Через сильні вітри і шторми існують серйозні ризики катастроф і шкоди навколишньому середовищу.

Зростання обсягів перевалки в Північному Егейському морі зачіпає питання безпеки, екології, судноплавства та геополітики. Греція забезпечує дотримання санкцій ЄС і водночас балансує між національною та регіональною безпекою. “Це більше, ніж просто переміщення судноплавства. Це прорахована відповідь на посилення режиму санкцій і зростання геополітичної напруженості”, – зазначає видання.

Додамо, що журналісти з’ясували, що танкери “тіньового флоту” Росії скидають нафту в європейські води. За даними SourceMaterial, тільки протягом останнього року щонайменше п’ять російських танкерів, які обходять санкції, залишили сліди нафтових розливів біля берегів Європи.

Нагадаємо, що рік тому повідомлялося, що ВМС Греції на чотири місяці продовжили серію військово-морських навчань у Лаконійській затоці, збільшивши їх до десяти місяців. Греція рекомендувала судам уникати цього району у зв’язку з військовими навчаннями.

Європейський Союз готує правові підстави для зупинки танкерів “тіньового флоту” Росії у Балтійському морі. У новому, 19-му пакеті санкцій планує додати ще 120 нафтотанкерів із “тіньового флоту”, збільшивши його “чорний список” до 568 суден.

У липні Росія експортувала морем 25,3 млн тонн нафти і нафтопродуктів, і більше половини цього обсягу (55%) транспортували танкери G7+, що на 2% менше порівняно з червнем. У серпні, за даними Моніторингової групи “Інституту Чорноморських стратегічних досліджень”, танкери, що перебувають під санкціями ЄС, США, Великої Британії, перевезли 43,6% морської нафти РФ.

The New York Times повідомляє, що Росія зуміла обійти західні санкції, створивши “тіньовий флот” нафтових танкерів. Близько 17% від усіх діючих суден такого класу використовується для перевезення російської нафти.

Удар по заводу Yofi: постачання хумусу зупинено

Росіяни завдали удару по заводу виробника хумусу Yofi, в результаті чого компанія була вимушена тимчасово зупинити постачання продукції. Про це пресслужба компанії повідомила на своїй сторінці в Instagram.

“Дякувати Богу, ніхто не постраждав — люди встигли вийти за 20 хвилин до влучання. Проте виробництво зазнало значних пошкоджень, і ми були змушені тимчасово призупинити постачання”, – йдеться у повідомленні.

Коли відновиться постачання продукції?

У компанії зазначили, що вже почали відновлювати виробництво і планують відновити постачання продукції протягом місяця.

Яка частка ринку у Yofi?

За інформацією Forbes Україна, Yofi займає близько 70% ринку виробництва хумусу в Україні, виробництво розташоване в Києві. На рік компанія виготовляє 1200 тонн продукції.

Нагадаємо: Росіяни атакували ТЕС компанії ДТЕК, внаслідок чого поранено двох енергетиків та серйозно пошкоджене обладнання. Російські загарбники поцілили по енергетичному об’єкту на Ніжинщині Чернігівської області, внаслідок чого 4,5 тисяч абонентів залишились без електрики.

Обстріл Ніжинщини: 4,5 тисячі абонентів без електрики

Російські загарбники поцілили по енергетичному об’єкту на Ніжинщині Чернігівської області, внаслідок чого 4,5 тисяч абонентів залишились без електрики.

Які наслідки обстрілу?

Джерело: “Чернігівобленерго”, “Укрзалізниця” у Telegram. Дослівно “Чернігівобленерго”; “Знову під прицілом Ніжинщина і знову влучання в енергетичний об’єкт. Понад 4,5 тисячі абонентів без електропостачання”.

Енергетики повідомили, що розпочали відновлення електропостачання та нагадали про необхідність дотримуватись інформаційної тиші.

Які зміни в русі поїздів?

Водночас “Укрзалізниця” повідомила про ускладнення руху поїздів у Ніжинському напрямку. У звʼязку з цим зміненим маршрутом курсуватимуть наступні поїзди:

  • №46 Ужгород — Харків;
  • №113 Харків — Львів;
  • №786 Київ — Терещенська;
  • №116 Київ — Суми;
  • №779 Суми — Київ;
  • №787 Терещенська — Київ.

Потяги 143/144 Суми-Львів та 45/46 Ужгород – Харків затримуються на 2 години.

8 жовтня тимчасово не курсуватимуть поїзди:

  • №6901 Носівка — Київ (Північна);
  • №6903 Ніжин — Київ-Волинський;
  • №6907 Ніжин — Київ (Північна);
  • №6909 Ніжин — Київ (Північна);
  • №6674 Немішаєве — Святошин.

За зміненим маршрутом прямуватимуть регіональні рейси:

  • №895 Конотоп — Фастів;
  • №892/891 Фастів — Славутич.

Атака на ТЕС ДТЕК: поранено двох енергетиків

Росіяни атакували теплоелектростанцію компанії ДТЕК, внаслідок чого поранено двох енергетиків та серйозно пошкоджене обладнання. Про це повідомляє пресслужба компанії.

За попередньою інформацією, поранено двох енергетиків. Їм було надано усю необхідну допомогу. Серйозно пошкоджено обладнання ТЕС. Працюємо над усуненням наслідків. Всього з початку повномасштабного вторгнення теплоелектростанції ДТЕК були обстріляні понад 200 разів.

Нагадаємо: Держава ухвалила рішення про мораторій на відключення енергетики у прифронтових громадах. Росіяни вкотре атакували енергетичну інфраструктуру України. Внаслідок цього, станом на ранок 7 жовтня, є знеструмлення споживачів у Чернігівській, Харківській, Дніпропетровській і Донецькій областях.

Хто має дати дорогу на перехресті?

Хто з водіїв зобов’язаний дати дорогу?

На перехресті наближаються два автомобілі: жовтий та синій. Водій синього автомобіля рухається прямо по трамвайній колії, яка розташована на одному рівні з проїзною частиною. Водій жовтої машини має намір повернути ліворуч, але робить це з лівої смуги, хоча повинен би повертати з трамвайної колії.

Що каже ПДР?

Згідно з пунктом 11.8 (3) Правил дорожнього руху, поворот ліворуч або розворот повинні виконуватися з трамвайної колії попутного напрямку, якщо інший порядок руху не передбачено дорожніми знаками або розміткою. Водій жовтого автомобіля не порушує правила, адже трамвайні колії відокремлені від проїзної частини суцільною лінією дорожньої розмітки.

Хто порушує правила?

Водій синього автомобіля, рухаючись по трамвайній колії, порушує правила. Згідно з пунктом 18 (1) ПДР, рух по трамвайній колії дозволяється лише за умови, що це не заборонено дорожніми знаками чи розміткою. Отже, він зобов’язаний поступитися дорогою, щоб не погіршувати своє становище.

Правильна відповідь – водій синього автомобіля.

Раніше ми пропонували задачі для перевірки знань з правил дорожнього руху, такі як Цікавий тест ПДР: хто може проїхати прямо? та Хитрий тест з ПДР: велосипед чи авто проїде першим?