Нові функції Android: Circle to Search та Gemini

Що таке Circle to Search?

У сучасному світі смартфонів штучний інтелект стає невід’ємною частиною повсякденного життя. Google пропонує нову функцію Circle to Search, яка спрощує процес пошуку інформації. Тепер, якщо ви натрапили на незнайоме зображення або текст у соцмережах, вам не потрібно робити скріншот і переходити до Google Об’єктиву. З новою функцією ви можете миттєво обвести об’єкт на екрані, і Google знайде про нього інформацію.

Доступні такі опції:

  • Миттєвий пошук: Обведіть або виділіть будь-який об’єкт на екрані, і Google одразу знайде інформацію.
  • Переклад тексту: Виділіть текст іноземною мовою, і він буде перекладений.
  • Короткі ШІ-зведення: Отримуйте швидкі відповіді за темою вашого запиту прямо внизу екрана.

Функція доступна на флагманах Samsung, моделях Google Pixel, а також на багатьох бюджетних пристроях серії Galaxy A. Щоб активувати її, затисніть смужку внизу екрана або клавішу “Додому”.

Що таке Gemini?

Gemini — це новий ШІ-асистент від Google, який замінює стандартний “Google Асистент”. Він пропонує більше творчих можливостей, таких як:

  • Допомога з текстом: Напише електронний лист, пост для соцмереж або вірш.
  • Аналіз оточення: Відповідає на запитання про предмети, які вас оточують, використовуючи камеру.
  • Генерація зображень: Створює унікальні картинки за вашим описом.
  • Інтеграція з сервісами Google: Додає події до Google Календаря та встановлює нагадування.

Щоб активувати Gemini, завантажте відповідний додаток з Google Play Store. Програма доступна на всіх телефонах з Android 9.0+ і не менше 2 ГБ ОЗП. Після встановлення ви зможете зробити Gemini асистентом за замовчуванням.

ШІ активується стандартною голосовою командою “Hey Google” або жестом — свайпом від нижнього кута екрана вгору. На деяких флагманах доступна локальна версія Gemini Nano, яка виконує обчислення без інтернету.

Google також працює над вирішенням проблеми з розтягуванням екрана при підключенні Android-смартфонів до зовнішніх моніторів.

Технічні роботи в реєстрі “Оберіг” 9 жовтня

Міністерство оборони України повідомило, що 9 жовтня, з 00:00 до 06:00, у реєстрі “Оберіг” проходитимуть планові технічні роботи. У цей період користувачі застосунку “Резерв+” не зможуть отримувати послуги чи оновлювати електронні документи.

Як зазначили у відомстві, обмеження є тимчасовими та пов’язані з необхідністю технічного обслуговування державного реєстру. Після завершення робіт усі сервіси працюватимуть у звичному режимі.

Як підготуватися до технічних робіт?

Міноборони порадило користувачам заздалегідь підготуватися до можливих тимчасових незручностей. Зокрема, щоб мати постійний доступ до електронного військово-облікового документа, слід завчасно завантажити його у форматі PDF. Для цього необхідно на головному екрані застосунку натиснути три крапки та обрати опцію “Завантажити PDF”.

Коли завершаться роботи?

У Міністерстві наголосили, що технічні роботи завершаться о 06:00, після чого функціонал реєстру “Оберіг” та застосунку “Резерв+” буде повністю відновлено.

Нагадаємо, застосунок “Резерв+” забезпечує взаємодію громадян із системою військового обліку, дозволяючи оновлювати персональні дані, переглядати статус обліку та отримувати електронні документи. Раніше Міноборони повідомляло про оновлення сервісу, спрямовані на покращення безпеки даних і стабільність роботи системи.

Також варто зазначити, що мобілізація в Україні триває, і військовозобов’язаних карають за порушення правил обліку. Другий штраф у застосунку “Резерв+” можна отримати майже одразу після оплати першого.

Росія використовує три моделі дронів «Шахед» для атак

Які моделі дронів «Шахед» використовує Росія?

Збройні сили Російської Федерації використовують для обстрілів України щонайменше три моделі дронів «Шахед», які мають різне співвідношення іноземних компонентів. Окрім класичного “Шахеда” іранського виробництва, експерти виділяють “Шахед” Alabuga та “Шахед” Izhevsk. Відповідні дані опублікував перший заступник Міністерства закордонних справ України Сергій Кислиця у соцмережі X.

Чим відрізняються ці моделі?

За словами представника МЗС, всі три “Шахеди” є рівноцінними з точки зору бойового застосування. Однак вони оснащені компонентами різного походження. Зокрема, звичайний іранський “Шахед” включає 105 імпортних компонентів, з яких 40 американського походження. Цей БПЛА має класичне компонування та якісніший корпус.

Варіант Alabuga вирізняється найбільшою кількістю іноземних компонентів — 294. Експерти нарахували 120 деталей, виготовлених у Китаї та Тайвані, а також 100 компонентів із США. Ці БПЛА використовують процесори, мікроконтролери, аналого-цифрові перетворювачі та інші високотехнологічні елементи.

Кислиця зазначив: “По суті, це збірка на імпортній електроніці з мінімальними змінами конструкції. Характерна ознака — спроби інтегрувати російські корпусні та допоміжні елементи, але критична електроніка залишається іноземною”.

Своєю чергою російська модифікація Izhevsk отримала 112 імпортних компонентів. Такі “Шахеди” мають більш “економну” конструкцію та включають більше локалізованих деталей, наприклад, російський навігаційний модуль.

Які наслідки для України?

Кислиця також зауважив, що це можна розглядати як спробу Росії перейти до власної адаптації з меншим рівнем залежності від імпорту, але без критичної електроніки все одно не обходиться. Нагадаємо, в Україні помітили російський “Шахед”, оснащений новим невідомим компонентом у формі коробки. Також повідомлялося, що ЗС РФ запускають “Шахеди” на радіокеруванні, які особливо загрожують залізничній інфраструктурі.

Надійні вживані автомобілі Volkswagen: що обрати?

Які моделі Volkswagen мають найменше проблем?

Volkswagen має репутацію виробника надійних автомобілів, але не кожна вживана машина варта уваги. Звіт TÜV допомагає визначити, які моделі створюватимуть найменше проблем, демонструючи низький рівень дефектів у різних вікових групах. Про це повідомив Auto Swiat.

Які автомобілі віком 4-5 років найкращі?

Серед молодших автомобілів VW значно випереджає середній показник дефектів для всієї категорії, який становить 8,9%. Лідирують одразу дві моделі з рівнем дефектів лише 4,2% — це VW Golf Sportsvan та VW T-Roc. Golf Sportsvan вирізняється надійними гальмами, міцним шасі та майже повною відсутністю проблем під час технічного огляду. T-Roc має сильні сторони у точному рульовому керуванні, надійній гальмівній системі та відсутності несправностей з освітленням та електронікою; єдина слабка сторона — твердий пластик у старіших моделях та епізодичний знос гальмівних дисків. Третє місце посів VW T-Cross з рівнем дефектів 4,6%. У рейтингу також були представлені електричний e-Golf (6-те місце, 5%) та Touareg, якого критикували за часті проблеми з підвіскою.

Що з автомобілями віком 6-7 років?

Загальний середній показник дефектів для цієї вікової групи становить 13,4%. Вибравши будь-яку з семи моделей Volkswagen, є шанс отримати авто з нижчим рівнем відмов. Абсолютним лідером для клієнтів, які хотіли б мати Volkswagen, залишається VW Golf Sportsvan (3-тє місце), середній рівень браку якого становить лише 7,3%. Також варто розглянути VW Tiguan (13-те місце) з рівнем дефектів 9,3%. Його сильні сторони — просторий кузов, висока тягова здатність (до 2,5 т) та стійке шасі, проте слабким місцем є швидкий знос гальмівних дисків. VW Golf (24-те місце) має рівень дефектів 10,8%, вирізняється функціональністю та якістю, але може мати проблеми з пружинами, протіканням амортизаторів та втратою оливи з віком. Наступні місця посіли Touran (25-е місце, 10,9%), Touareg (30-е місце, 11,5%) та Polo (38-е місце, 12,1%).

Які моделі віком 8-9 років найнадійніші?

Навіть старіші Volkswagen демонструють вищу за середню довговічність. Найбільш яскраво це підтверджують результати VW Golf Sportsvan та VW Golf, які обидва посіли 3-тє місце, проте з різними показниками: VW Golf має рівень дефектів 7,3%, а VW Golf Sportsvan — 10,9%. Обидва показники значно нижчі, ніж середній рівень дефектів для всіх 8-9-річних моделей, який становить 18%. Також у топі VW Touareg (6-те місце) з рівнем дефектів 12,4%.

Які моделі варто уникати?

Варто уникати VW Caddy та VW Sharan, які, незалежно від віку, займають позиції ближче до кінця списку та мають показники надійності вище середнього. VW Passat також не набагато кращий, особливо молодші моделі, які демонструють рівень надійності, ближчий до Caddy та Sharan, ніж до Golf чи Touareg.

Витрати України на експертизи у справах про порнографію

Загальна сума витрат України на експертизи у кримінальних справах щодо створення та поширення порнографічного контенту може сягати 4,9 млн грн із 2022 року. Про це йдеться у публікації ЕП.

Скільки вироків винесено?

Від початку великої війни українські суди винесли 247 вироків за різними частинами ст. 301 Кримінального кодексу. Загалом за цей час засудили 287 осіб. Більшість (приблизно 150) – за розповсюдження власного контенту, решта – чужого. Найчастіше збут пікантного контенту відбувався через сайти, вебкамери або месенджери.

Яка вартість експертиз?

У кожній подібній справі призначається експертиза: фахівці переглядають велику кількість відео- та фотоматеріалів, а держава оплачує їхню роботу. У середньому вартість експертиз у межах одного вироку (таких експертиз може бути кілька) становить 11,3 тис. грн.

Щоправда, у кінцевому підсумку суд перекладає ці витрати на засуджених, які повинні повернути державі кошти, витрачені на експертизу. “Згідно з одним рішенням суду, за 33 години перегляду відео експерт отримав близько 15 тис. грн – тобто, приблизно 500 грн за годину. Іншими словами, держава щедро платить за перегляд порно – під грифом “боротьби за моральність”, – говориться у публікації.

Кримінальний кодекс передбачає покарання за ввезення, виготовлення та поширення порнографії (за участю повнолітніх людей) у вигляді штрафів та позбавлення волі на строк до 7 років.

Нагадаємо: Розмір податкового боргу громадян України, які протягом 2020-2022 років отримували доходи від розміщення контенту на платформі OnlyFans становить 384,7 млн грн. Українська податкова отримала дані про всіх творців контенту на платформі OnlyFans восени 2024 року. Згодом, за рішенням суду, доступ до цієї інформації отримало Бюро економічної безпеки, яке почало проводити обшуки у моделей, які заробили найбільше грошей.