Будівництво житла в Україні зросло на 35% у 2025 році

За перше півріччя 2025 року в Україні розпочато будівництво 48,9 тис. квартир і приватних будинків — це на 35% більше, ніж торік. Про це йдеться в дослідженні від ЛУН.

Де будують найактивніше?

Зазначається, що найактивніше будують у Київській, Львівській та Івано-Франківській областях. Як підкреслюють аналітики, попри зростання кількості нових проєктів, ціни на первинному ринку стабілізувались. У більшості міст коригування коливається в межах +-1%.

Які ціни на новобудови?

Найдорожчі новобудови традиційно у Львові (57,9 тис. грн/м²), Києві (54,2 тис.) та Ужгороді (47,7 тис.), а найдешевші — у прифронтових містах (Запоріжжя, Суми, Харків), йдеться в дослідженні.

Водночас на вторинному ринку формується нова географія попиту: за пів року ціни на 1-кімнатні квартири зросли найбільше в Тернополі (+13%) та Одесі (+13%), а у Львові та Ужгороді навпаки просіли. У Києві середня ціна “однушки” становить $65 тис., “двушки” — $100 тис., “трійки” — $150 тис., зазначається в аналітиці.

Йдеться, що Індекс доступності житла покращився: у столиці для купівлі середньої 1-кімнатної потрібно 7,5 річних зарплат проти 8 пів року тому.

Як змінився ринок оренди?

Ринок оренди також стабілізувався, і знову відчутна сезонність. Найбільше зростання ставок зафіксовано в Одесі (+50%), Вінниці (+36%) та Черкасах (+20%). У Києві оренда 1-кімнатної коштує в середньому 18 тис. грн, а доступність покращилась — тепер це 60% середньої міської зарплати.

Нагадаємо: У першому півріччі в Україні було введено в експлуатацію 51 557 нових квартир. Це на 6,7% менше, ніж за той же період торік.

Проблеми зі звуком у iPhone 17 Pro Max: що відомо?

Чому користувачі незадоволені новим iPhone 17 Pro Max?

Хоча iPhone 17 Pro Max вважається найпросунутішим у новій лінійці смартфонів Apple, власники гаджетів раз у раз висловлюють невдоволення. Мовляв, занадто багато зауважень за такі гроші (ціни стартують від 1200 доларів). Apple підносила як досягнення новий суцільноалюмінієвий корпус, який отримали моделі iPhone 17 Pro і 17 Pro Max. Але водночас деякі власники iPhone 17 Pro Max скаржаться, що під час відтворення музики звук тихий, ще й супроводжується дивними шумами.

Які проблеми зі звуком виявили експерти?

Поки що проблеми не здаються широко поширеними. Проте, експерти звернули увагу на скарги і самі протестували телефони. Один із них заявив, що на iPhone 17 Pro Max звук став більш “хрустким”, ніж був на попередній моделі iPhone 16 Pro Max. А під час прослуховування роликів на YouTube він помітив і спотворення голосу.

Також фахівець підтвердив інформацію, якою ділилися користувачі на форумі, — що з динаміка виходив “статичний шум”, коли гучність телефону встановлена на нуль під час підключення до дротового зарядного пристрою USB-C. За словами очевидців, звук схожий на шум рації, причому він не відзначається, коли телефон не заряджається або використовується бездротова зарядка MagSafe.

Чи є інші проблеми з новими iPhone?

І хоча проблема зі звуком начебто не є масовою, вона з’явилася після повідомлень про те, що анодоване покриття iPhone 17 Pro і 17 Pro Max може відколотися по краях платформи камери. Раніше сама Apple заявляла, що природний знос може призвести до появи на покритті невеликих подряпин.

Раніше повідомлялося, що iPhone 17 Pro Max програв Galaxy S25 Ultra в найточнішому тесті швидкості роботи. Причому Android-конкурент закріпив за собою однозначну першість. Зазначимо також, що незабаром після презентації на початку вересня в камерах нових iPhone 17 знайшли серйозний дефект, і проблема проявилася ще до офіційного старту продажів, який відкрився 19 вересня.

Skyrover X1: новий конкурент дронів DJI Mavic

Що таке Skyrover X1?

Американський квадрокоптер Skyrover X1 може скласти конкуренцію популярним китайським дронам DJI Mavic, які масово використовують на війні в Україні. Багато користувачів хвалять його за високу якість зйомки і хорошу керованість. Подробиці про новинку наводить видання Notebook Check.

Які технічні характеристики у Skyrover X1?

Skyrover X1 оснащений 1/1,32-дюймовим CMOS-сенсором, який, як стверджується, здатний записувати відео 4K зі швидкістю 60 кадрів за секунду і робити фотографії з роздільною здатністю 48 Мп. У рекламі заявлено наявність нічного режиму Super AI, який забезпечує більш високу якість знімків при слабкому освітленні.

Дрон передає відео на відстані до 15 км з роздільною здатністю 1080p/60 к/c зі швидкістю 25 мб/c і стабілізує зображення завдяки підвісу. Виробник обіцяє хороший автофокус, 4-кратний цифровий зум, панорамну зйомку.

Яка вартість та особливості управління?

Заявлена вага становить менше 250 грамів, а час польоту — до 32 хвилин на одному заряді акумулятора. Оператор повинен керувати БПЛА вручну, використовуючи контролер з підключеним смартфоном, але система може автоматично відстежувати і знімати різні об’єкти, зокрема людей. Крім того, можна вибрати одну з програм для професійної зйомки, коли коптер автоматично летить за обраною траєкторією.

Безпілотник нещодавно почали продавати в США за ціною 750 доларів, що є доволі високою ціною, хоча Mavic 3 Classic на офіційному сайті DJI продається за $1279 (з безкоштовною доставкою). Mavic 3 Classic обіцяє порівнянну дальність зв’язку і кращу якість відео (5.1K/50 кадрів/с або 4K/120 кадрів/с) завдяки камері Hasselbend з сенсором 4/3 CMOS. Пульт управління оснащений власним дисплеєм з діагоналлю 5,5 дюйма, що як мінімум частково виправдовує ціну.

Раніше повідомляли, що DJI непомітно випустила новий дрон із тепловізором Mavic 3TA. Він має доповнити лінійку, пропонуючи краще розпізнавання об’єктів на середніх дистанціях. Тим часом росіяни придивляються до дронів Fimi Х8 Tele Max. Вони коштують дешевше за БПЛА лінійки Mavic і не такі якісні, але можуть виконувати деякі завдання в зоні бойових дій.

Зростання цін на сонячну енергію: що відбувається?

Чому зростають ціни на сонячну енергію та системи накопичення?

Виробники сонячних панелей знижують потужності, і до середини 2025 року основні з них працюватимуть на рівні лише 55-60% від своїх початкових виробничих потужностей. Згідно з новими даними аналітичної компанії Wood Mackenzie, ціни на сонячну енергію і системи накопичення енергії незабаром зростуть після півтора року рекордно низького рівня. Витрати на закупівлю обладнання зростуть приблизно на 9%, починаючи з четвертого кварталу 2025 року, що ознаменує собою кінець періоду вигідних цін, які спостерігалися останні 18 місяців. Це пов’язано з тим, що Китай змінює правила гри.

Що вплине на виробництво сонячних панелей?

Виробництво полікремнію в Китаї різко зросло в період з 2022 по 2024 рік, що призвело до надлишку пропозиції та зниження цін до дуже низьких значень. Однак виробники змушені знижувати рівень завантаження до 55-70%. У результаті тільки у вересні 2025 року ціни на полікремній зросли на 48%. Творці сонячних панелей також знижують виробничі потужності, і до середини 2025 року основні з них працюватимуть на рівні всього 55-60% від своїх початкових виробничих потужностей. Застарілі лінії PERC-елементів поступово виводяться з експлуатації, що ще більше скорочує доступні потужності.

Які наслідки змін у податковій політиці Китаю?

Починаючи з четвертого кварталу 2025 року, Китай скасує 13-відсоткову експортну податкову пільгу на сонячні модулі та системи зберігання. Ця зміна в податковій політиці відіб’ється на світових цінах, оскільки КНР постачає понад 80% світових сонячних модулів і 90% літій-залізо-фосфатних (LFP) акумуляторів. Ця зміна політики означає, що розробники по всьому світу зіткнуться з більш високими витратами. У США проєкти в галузі накопичення енергії та сонячної енергетики, що використовують китайське обладнання, ймовірно, зіткнуться зі зростанням витрат приблизно на 9% у четвертому кварталі. Аналітики очікують, що інвертори також незабаром втратять експортну пільгу, що посилить тиск на ціни.

Останні півтора року китайські виробники продавали сонячні модулі та системи накопичення енергії за екстремально низькими цінами, намагаючись позбутися надлишку пропозиції, навіть зазнаючи збитків. Ціни на модулі досягли рекордних мінімумів у 0,07-0,09 долара за ват у 2024 році та на початку 2025 року. Але завдяки втручанню уряду ця цінова війна добігає кінця.

“Ситуація скоро зміниться”, — заявила Яна Гришко, старший аналітик і керівник відділу глобальних поставок сонячної енергії в Wood Mackenzie. “Китайський уряд втрутився, щоб стабілізувати ринок, і розробникам по всьому світу доведеться відповідним чином скорегувати свої очікування щодо закупівель”.

Аналітики стверджують, що це зрушення являє собою “структурну корекцію” в бік стійкої рентабельності, а не просто тимчасове коригування ринку. У виробників нарешті з’явиться можливість реінвестувати і впроваджувати інновації, але розробникам доведеться переглянути бюджети і переглянути угоди про постачання для виробництва, запланованого після листопада 2025 року.

Топ-бренди автомобілів, що витримують понад 400 000 км

Американська аналітична платформа iSeeCars провела дослідження мільйонів проданих в США автомобілів, щоб визначити, які марки є найміцнішими та здатні подолати понад 400 000 км без серйозних несправностей. Результати дослідження, попри специфіку американського ринку, демонструють глобальні тенденції надійності.

Які автомобілі є лідерами довговічності?

Явним лідером рейтингу довговічності стала Toyota. Це навряд чи здивує, але 17,8% автомобілів бренду перевищують поріг у 400 000 км. Це в 3,7 раза краще, ніж середній показник на ринку. Загалом лише чотири бренди зуміли перевищити середній показник довговічності по галузі, який становить 4,8% ймовірності досягнення такої позначки. І всі вони японські:

  • Toyota
  • Lexus (люксовий бренд Toyota)
  • Honda
  • Acura (люксовий бренд Honda)

Чому німецькі авто відстають?

Результати для європейських, особливо німецьких, марок виявилися гіршими, ніж очікувалося, хоча ці авто часто вважаються еталоном міцності. Mercedes-Benz посів лише 18-те місце, Porsche — 24-те, BMW — 26-те, Volkswagen — 27-ме, а Audi — лише 28-ме. При цьому Tesla показала досить гідний результат, хоча автори звіту відзначають, що її моделі, зокрема Model 3, мають труднощі в європейських рейтингах надійності.

Варто зазначити, що найгірші результати в рейтингу показали Maserati та Mini, підтверджуючи, що висока ціна покупки не завжди є гарантією довговічності.