У Німеччині запустили першу у світі плавучу сонячну електростанцію

Що таке нова електростанція?

У Німеччині введено в експлуатацію “першу у світі” вертикальну плавучу сонячну електростанцію. Система не лише виробляє електроенергію, але й покращує якість води, створюючи нові місця проживання для риб і птахів. Електростанція компанії SINN Power, розташована в Баварії, має встановлену потужність 1,87 МВт і вироблятиме близько 2 ГВт*год електроенергії на рік.

Які переваги нової технології?

Установка забезпечить електроенергією сотні домогосподарств, займаючи всього 4,65% площі поверхні озера. Вона вже знизила споживання енергії з мережі майже на 60% і може досягти ефективності до 70% після повної оптимізації.

Запатентована система Skipp-Float являє собою фотоелементи з вертикальною орієнтацією у напрямку “схід-захід”. Панелі розділені водними коридорами завширшки щонайменше 4 м, що забезпечує світловідбивання і циркуляцію повітря. Таке компонування сприяє більш збалансованому виробленню електроенергії протягом дня, особливо в ранкові та вечірні години.

Який вплив на екосистему?

Кільовидна конструкція закріплює модулі на глибині близько 1,6 м під поверхнею, що дозволяє їм переміщатися залежно від сили вітру та рівня води. Станція підключається до мережі через кабель і берегову точку живлення, що забезпечує плавну передачу енергії без порушення екосистеми озера.

Компанія SINN Power повідомила, що з урахуванням будівництва другої черги потужністю 1,7 МВт, загальна площа, яку займає електростанція, становитиме менше 10% озера. Попередній екологічний моніторинг показав, що установка не чинить негативного впливу на навколишнє середовище, а навпаки, покращила якість води і створила нові місця проживання для риб і водоплавних птахів.

Вертикальна сонячна система підходить для штучних водойм глибиною понад 1,6 м і орієнтована на промислових і великих споживачів, яким потрібна стабільна електроенергія, що не потребує підключення до електромережі. Вона також може використовуватися на морі.

Хто може проїхати перехрестя: розбір задачі з ПДР

Хто може проїхати перехрестя у цій ситуації?

Задача стосується регулювання дорожнього руху. Водій якого транспортного засобу може проїхати перехрестя у зображеній на малюнку ситуації? Завдання запропонував канал “За! Правилами”.

Які варіанти відповідей?

  • Водій червоного автомобіля.
  • Водій трамвая.
  • Мотоцикліст.
  • Усім водіям рух заборонений.

Як розібрати цю задачу?

На перехресті мотоцикліст та водій червоного автомобіля повертають ліворуч, а водій трамвая їде прямо. Порядок руху на перехресті визначається сигналами регулювальника, тому звертати увагу на знаки пріоритету не варто.

Згідно з пунктом 8.3 ПДР: “Сигнали регулювальника мають перевагу перед сигналами світлофорів та вимогами дорожніх знаків і є обов’язковими для виконання”. У даній ситуації регулювальник стоїть з руками, витягнутими в сторони.

Згідно з пунктом 8.8 ПДР: “З лівого і правого боків — дозволено рух трамвая прямо, нерейковим транспортним засобам — прямо і праворуч; пішоходам дозволено переходити проїзну частину за спиною та перед грудьми регулювальника; з боку грудей і спини — рух усіх транспортних засобів і пішоходів заборонено”. Таким чином, усі водії мають чекати на інші сигнали регулювальника.

Правильна відповідь №4.

Раніше ми пропонували цікаві задачі з правил дорожнього руху: Тест ПДР про розворот: яка траєкторія дозволена? Тест ПДР: де паркування не порушує правила?

Місцеві бюджети отримали 33,8 млрд грн плати за землю

Протягом січня – вересня 2025 року місцеві бюджети отримали 33,8 млрд грн плати за землю. Це на 15,3%, або на 4,5 млрд грн більше, ніж за аналогічний період минулого року, коли надходження становили 29,3 млрд гривень. Про це повідомляє Державна податкова служба.

Які області лідирують у сплаті податку?

Лідери зі сплати податку:

  • Дніпропетровська область – 6 млрд грн,
  • м. Київ – 4,8 млрд грн,
  • Одеська область – 3 млрд грн,
  • Львівська область – 2,3 млрд грн.

Земельний податок залишається одним із ключових джерел наповнення місцевих бюджетів, адже ці кошти спрямовуються на розвиток громад, фінансування інфраструктурних проєктів, соціальної сфери та благоустрою територій.

“Плата за землю є обов’язковим платежем у складі податку на майно. Вона включає земельний податок та орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності”, – йдеться у повідомленні.

Які нові правила реєстрації податкових накладних?

Відповідно до Податкового кодексу України, власники землі та землекористувачі сплачують податок із дня державної реєстрації права власності або користування земельною ділянкою, а у разі припинення таких прав – за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році, додає ДПС.

Нагадаємо, що протягом січня – вересня поточного року до місцевих бюджетів надійшло 358,2 млрд грн. Це на 15,2%, або на 47,4 млрд грн більше відповідного показника 2024 року.

Протягом січня – вересня 2025 року платники перерахували 479,2 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Порівняно з відповідним періодом минулого року це +21,9%, або 86,2 млрд грн. За цей же період 2024 року ця сума була на рівні 393 млрд грн, говориться у повідомленні.

Раніше повідомлялося, що з 27 вересня 2025 року набувають чинності оновлені правила реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Новації мають зменшити кількість блокувань, зробити правила прозорішими та знизити ризики для бізнесу.

Також ДПС повідомила, що моделі Onlyfans заборгували державі понад 380 мільйонів податків. Це розмір податкового боргу громадян України, які протягом 2020-2022 років отримували доходи від розміщення контенту на платформі Onlyfans.

Росія може досягти 60% імпорту пального до кінця року

Росія може до кінця року опинитися у залежності від імпорту пального на рівні до 60% без щонайменше шести місяців ремонту у спокійних умовах. Про це повідомляє Служба зовнішньої розвідки.

Чому виникла паливна криза в Росії?

“Паливна криза, що охопила Росію, стала не стільки наслідком окремих аварій чи санкцій, скільки віддзеркаленням глибокої деградації її енергетичної моделі. Роки недофінансування, технологічної ізоляції та хибних управлінських рішень перетворили колись прибуткову галузь на систему, що виживає за інерцією”, – заявили в розвідці.

Підкреслюється, що російські НПЗ, зосереджені переважно у кількох промислових центрах європейської частини країни, залишаються відсталими за технологіями та структурою виробництва. Коли частина цих заводів припинила роботу, країна фактично втратила значну частину внутрішніх потужностей.

Які наслідки заборони експорту бензину?

Після заборони експорту бензину у вересні уряд РФ намагався стабілізувати ситуацію, але цей крок лише загострив кризу. Саме зовнішні продажі давали можливість компенсувати хронічні збитки й частково фінансувати модернізацію галузі. Тепер, без валютних надходжень, підприємства позбавлені ресурсів для оновлення, а цінове регулювання на внутрішньому ринку створює штучний дефіцит, зазначає СЗР.

Крім цього, зростання цін на бензин підштовхує вгору вартість перевезень, що безпосередньо впливає на ціни споживчих товарів. У поєднанні з підвищенням ПДВ це створює ризик різкого прискорення інфляції. Офіційна статистика спробує приховати ефект, але споживачі відчують його у гаманцях.

Нагадаємо: В середині вересня у 20 регіонах Росії і тимчасово окупованих територій України спостерігався дефіцит палива після обстрілу російських нафтопереробних заводів українськими дронами. З 24 вересня в анексованому Криму на автозаправках повністю зникли всі марки бензину, зокрема найдорожча А100. Атаки українських дронів, які з початку серпня вразили понад два десятки великих нафтопереробних заводів на території РФ, занурили російський паливний ринок у кризу, якої він ще не бачив.

Сповільнення руху вантажів на кордоні з Польщею

Державна митна служба України попередила про можливе сповільнення руху вантажного транспорту у пункті пропуску “Краківець-Корчова” на кордоні з Польщею. Обмеження на кордоні триватимуть два місяці через технічне обслуговування обладнання та монтаж систем радіаційного контролю. Про це повідомляє Держмитслужба України в офіційному Telegram-каналі у понеділок, 13 жовтня.

Які роботи проводитимуть на кордоні?

За даними польської сторони, у період з 15 жовтня до 15 грудня 2025 року в пункті пропуску “Краківець-Корчова” проводитимуть технічні роботи. Йдеться про профілактичне обслуговування вагових комплексів і встановлення нових систем радіаційного контролю. У зв’язку з цим можливе уповільнення пропуску вантажних транспортних засобів у напрямку виїзду з України.

Які рекомендації для водіїв?

Держмитслужба зазначила: “Просимо водіїв зважати на ці обставини та за можливості обирати для перетину кордону альтернативні пункти пропуску”. Державна митна служба України закликала перевізників заздалегідь планувати маршрути та користуватися інтерактивною картою, щоб перевірити рівень накопичення автомобілів перед пунктом пропуску. Зазначається, що карта регулярно оновлюється і допомагає уникнути тривалих затримок на кордоні.

Нагадаємо, що сьогодні, 13 жовтня, на трасі Одеса–Рені в напрямку кордону з Молдовою фіксуються локальні затори, тоді як рух до Румунії залишається стабільним і без затримок.

Раніше ми також інформували, що з 12 жовтня в Європейському Союзі почали діяти нові правила перетину зовнішніх кордонів для громадян України та інших країн, які не входять до ЄС, незалежно від безвізового режиму.