Аграрії сплатили 1,19 млрд гривень за землю

Протягом року через “Земельний банк” аграрії сплатили 1,19 млрд гривень з урахуванням ПДВ за користування державними сільськогосподарськими землями. Про це інформує Фонд державного майна. З 1 жовтня 2024 року укладено 927 угод, передано 62 194 га у законне користування, повідомляє фонд.

Яка конкуренція на аукціонах?

“Загалом надійшло пропозицій від учасників – 4539. Висока конкуренція — в середньому 5 учасників на лот. Середня ставка суборенди – 19,1 тис. грн за гектар на рік з ПДВ”, – говориться у повідомленні.

Які результати роботи “Земельного банку”?

“Загалом було виставлено на торги 73,8 тис. га державних сільськогосподарських земель у 19 регіонах України“, – повідомляє ФДМУ. “91,3% переможців аукціонів — представники малого та середнього агробізнесу, що свідчить про довіру і рівний доступ до державної землі для фермерів та агропідприємців з усієї країни”, – говориться у повідомленні.

“За рік роботи “Земельний банк” довів ефективність створеного механізму — державні сільськогосподарські землі виходять із тіні, приносять стабільні надходження до бюджету, а аграрії отримують чесний і справедливий доступ до угідь”, – додали у ФДМУ.

Нагадаємо: Раніше генеральний директор “Земельного банку” Ярослав Ярославський повідомив, що за перший рік роботи державного оператора “Земельний банк” було оголошено аукціонів суборенди державних сільгоспземель загальною площею 68,5 тис. га, проведено торгів на 64,5 тис. га, а аграріям у законне користування передали 53,2 тис. га державних земель.

Раніше повідомлялося, що Земельний банк приніс держбюджету понад мільярд з ПДВ. Ці кошти сплатили аграрії, які отримали ділянки в суборенду через відкриті онлайн-аукціони в системі Prozorro.Продажі.

Також повідомлялося, що під час інспектування земельних ділянок, отриманих в оренду, команда “Державного земельного банку” виявила їх самовільне використання сторонніми особами. Раніше повідомлялося, що за результатами першого півріччя 2025 року від приватизації до державного бюджету вже надійшло 820,5 млн гривень та 156,59 млн гривень ПДВ, тож сукупний економічний ефект склав понад 977 млн гривень.

Харківська прокуратура повернула місту 6 млн грн від забудовника

Прокуратура Харкова через суд повернула місту понад 6 мільйонів гривень від забудовника. Як повідомляє Харківська обласна прокуратура, забудовник порушив законодавство, не уклавши договір із Харківською міською радою про пайову участь та не подавши заяву про визначення її розміру. Через це бюджет Харкова недоотримав кошти.

Які дії вжила прокуратура?

Щоб відновити інтереси держави, прокурор звернувся до господарського суду Харківської області з позовом про стягнення безпідставно збережених коштів. Суд задовольнив позов.

Яка сума була стягнена?

Немишлянська окружна прокуратура міста Харкова відстояла інтереси держави у суді та домоглася стягнення з одного з житлово-будівельних кооперативів понад 6,2 мільйона гривень, які не були сплачені до бюджету міста як пайова участь у розвитку інфраструктури.

Нагадаємо, собівартість будівництва житла з початку 2025 року виросла в середньому на 10-25% залежно від класу житла. Господарський суд Запорізької області зобов’язав акціонерне товариство сплатити місту понад 2,5 мільйона гривень пайової участі. Раніше повідомлялося, що Львівська міська рада планує відсудити в забудовників понад 47,7 мільйона гривень, які вони заборгували як пайовий внесок на розвиток інфраструктури.

Прокуратура у судах добилася стягнення 3 мільйонів гривень пайового внеску від забудовника житлового комплексу у передмісті Одеси. Зі сплатою обов’язкового внеску на розвиток інфраструктури компанія “затягувала” понад 5 років. Господарський суд Закарпатської області зобов’язав ТОВ “Партнер” дружини народного депутата Марина Петьовка, сплатити на користь Тячівської міськради 430 тисяч гривень пайової участі. Прокуратура оголосила забудовнику з Чернівців підозру: слідство стверджує, що він ошукав вкладників на 13 мільйонів гривень.

Тімченко став власником 50% компанії у Західному Сибіру

Близький до російського диктатора Володимира Путіна мільярдер Геннадій Тімченко став власником 50% у компанії “Салим Петролеум Девелопмент” (СПД), яка займається видобутком нафти на родовищах у Західному Сибіру. Про це повідомляє The Moscow Times із посиланням на російське видання “Коммерсант”.

Які зміни відбулися в структурі власності?

Зокрема, під контроль Тімченка перейшло ТОВ “Західна Азія”, якому належить 50% у СПД. У російських реєстрах власник і керівник “Західної Азії” не розкриваються, однак у реєстрі зазначено, що у вересні структура власності компанії і керівник змінилися.

Що відомо про компанію?

До травня 2025 року “Західна Азія” називалася “ДПН-Близькосхідні проекти”. Це дочірнє підприємство “Газпром нафти”. Нагадаємо: Американські санкції залишили без керівників сотні пов’язаних із росіянами трастів у князівстві Ліхтенштейн, яку багаті люди різних країн використовують як податковий офшор.

Чи небезпечні пластикові стаканчики для здоров’я?

Кава на винос – це зручна звичка сучасного темпу життя. Але за кожною ароматною чашкою у пластиковому стаканчику ховається небезпека. Лікар-ендокринолог, терапевт та фахівець клінічної лабораторної діагностики Олена Доманська розповіла, як пластикові стаканчики можуть впливати на здоров’я.

Який вплив пластикові стаканчики мають на організм?

В холодну пору року особливо популярні гарячі напої на винос. Але чи зігріє напій, чи нашкодить організму, це залежить від тари. За словами лікаря, напої в пластику однозначно не варто брати, обережними варто бути також з кришечкою та соломинками. Для активного довголіття важливо розуміти, що частинка мікропластику, яка виділяється в напій, не руйнує тіло “в секунді”, а відбувається накопичення. Тому найкраще замінити їх на звичайний посуд, багаторазові металеві чашки-термоси або скляний посуд.

До того ж більшість паперових стаканчиків всередині покриті тонким шаром пластику (поліетилену), щоб не протікали. Мікропластик викликає запалення та окиснювальний стрес, а також стимулює утворення вільних радикалів та “шкодить фазам детоксу”. Крім того, кава з собою – це ідеальна можливість “набрати пусті калорії”, в основному з вуглеводів.

“До прикладу, ‘латешка’ та капучино викличуть у вас такий інсуліновий скачок, який ви навіть не думали. Після чого через годину буде глікемічний ‘провал’ і зайві сантиметри ‘прилетять’ на ваше ідеальне тіло з шаленою швидкістю. А вісцеральний жир – це величезна кількість продуктів запалення, які поступово перетворюють ваше ще колись ідеальне тіло в неприємну статуру”, – пояснила Олена Доманська.

В який посуд мають розливатись гарячі напої?

За даними Держпродспоживслужби, в Україні продаж напоїв на розлив дозволяється лише у чистий посуд, у тому числі власний посуд покупця, якщо він придатний для використання. Тому заклад не має права наповнювати брудний або пошкоджений посуд. Посуд і матеріали, що контактують із харчовими продуктами, мають бути безпечними, не повинні виділяти шкідливих речовин і бути придатними для контакту з гарячими напоями.

Тобто заклад має використовувати лише сертифікований посуд із маркуванням “чашка і виделка”, що підтверджує його контакт з гарячими рідинами. Якщо посуд може впливати на безпечність, то споживач має про це бути проінформований. Це стосується і посуду: наприклад, маркування “не для гарячих напоїв” має бути видно й зрозуміле покупцю.

Увага: Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям обов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Новий метод зарядки електромобілів: вуличні ліхтарі

Який новий метод зарядки електромобілів пропонують вчені?

Американські вчені запропонували доступний метод зарядки електромобілів для мас. Перетворити на зарядні станції можна буде вуличні ліхтарні стовпи. Масовій адаптації електрокарів заважає неможливість підзарядитися де завгодно, що особливо актуально для мешканців багатоквартирних будинків, які не мають власних гаражів. Дослідники з Університету штату Пенсільванія запропонували використовувати для цього вже наявну інфраструктуру, пише ScienceDaily.

Які переваги нового підходу?

Ідея проста: вуличні ліхтарі вже підключені до муніципальних електромереж, і їх можна відносно легко дооснастити зарядними портами. Вони розташовані всюди, часто поруч із паркувальними місцями, що робить їх придатними для налагодження щільної мережі зарядок. У рамках експерименту в Канзас-Сіті було встановлено 23 таких зарядних станції. Виявилося, що їхнє налагодження обходиться значно дешевше і швидше, ніж будівництво традиційних зарядних станцій з нуля, оскільки основне обладнання вже присутнє.

Як швидко заряджаються електромобілі?

Як не дивно, живлення від ліхтарів іноді навіть займає менше часу, ніж на комерційних станціях. Це пов’язано з тим, що вони підключені до виділених міських ліній і не страждають від перевантажень, коли одночасно заряджається кілька машин. Є бонус і для екології: розміщення зарядок там, де автомобілі і так уже паркуються, скорочує необхідність у додаткових поїздках і, як наслідок, зменшує викиди.

Щоб визначити оптимальні локації для встановлення подібних станцій, експерти розробили спеціальну АІ-модель. Вона аналізує безліч чинників: щільність забудови, наявність пам’яток, обсяг трафіку. Що важливо, алгоритм враховує фактор “справедливості”, щоб доступ до зарядки мали жителі всіх районів, а не тільки багатих. “Створення чогось, що працює не в одному конкретному місті, а легко адаптується багатьма спільнотами, має вирішальне значення для зростання частки електромобілів у всій країні”, — каже один з авторів дослідження.

Цей проєкт — повноцінна масштабована модель, яку в перспективі зможуть застосовувати міста по всьому світу, щоб розвивати недорогу зарядну інфраструктуру і робити електрокари доступнішими для всіх.

Раніше повідомлялося, що Toyota готує потужний акумулятор для електрокарів. Компанія оголосила про плани з випуску свого першого електромобіля з твердотільною батареєю вже в 2027-2028 роках. Технологія обіцяє в перспективі збільшити запас ходу до більш ніж 1200 км, скоротити час зарядки до 10 хвилин і підвищити безпеку системи живлення.