Ефективні вправи з м’ячем біля стіни для всього тіла

Які переваги вправ біля стіни?

Вправи біля стіни – це класичний елемент кросфіту, що поєднує присідання та різноманітні рухи. Вони активують кілька груп м’язів, включаючи руки, кор, сідничні м’язи та підколінні сухожилля. Для виконання цих вправ вам знадобиться лише стіна та обтяжений медичний м’яч. Цей інвентар, завдяки своїй спеціальній поверхні, може використовуватися замість гантелей.

За даними MedlinePlus, кардіо та силові вправи мають кілька переваг:

  • Покращення сили корпусу: Вправи активують м’язи кора, що підтримують хребет, покращуючи загальну стабільність і баланс.
  • Зміцнення рук: Кожне повторення опрацьовує груди, плечі та найширші м’язи спини.
  • Тонізація сідничних м’язів: Ця вправа задіює сідничні м’язи більше, ніж традиційне присідання.
  • Сприяння здоровому схудненню: Вправи прискорюють серцебиття, що покращує витривалість.

Як виконувати вправу?

Рекомендується почати з трьох підходів по 10-15 повторень з 30-60 секундами відпочинку. Ось як виконати одне повторення:

  1. Станьте на відстані витягнутих рук від стіни, ноги на ширині стегон, пальці ніг трохи витягнуті в сторони.
  2. Візьміть м’яч і тримайте його на рівні грудей, притиснувши лікті до боків.
  3. Напружте м’язи живота та спини, задіюючи м’язи кора.
  4. Опустіть сідниці назад і вниз, щоб присісти, тримаючи груди піднятими.
  5. Вистрибніть з нижньої точки присідання, одночасно киньте м’яч у точку на висоті приблизно 2,5-3 метри вгору по стіні.
  6. Зловіть м’яч, піднявши руки над головою, і опустіться назад у присідання.

Кому варто цього уникати?

Національний інститут старіння повідомляє, що більшість людей можуть виконувати ці вправи, навіть ті, хто страждає на діабет або серцеві захворювання. Однак, якщо ви новачок у фізичних вправах, важливо виконувати їх правильно та поступово збільшувати інтенсивність. Уникайте цих вправ, якщо у вас є артрит, що викликає біль та набряк колінних суглобів.

Увага: Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям обов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Водень: паливо майбутнього для автомобілів

Як працює воднева технологія?

Водень, найпоширеніший елемент у природі, може стати передовим паливом для автомобілів майбутнього, замінивши нафту, газ і літієві батареї в електрокарах. Американські інженери вже розробляють домашні заправні станції, які зроблять цю технологію масовою. Хоча водневі паливні елементи відомі вже майже два століття, зараз їх знову розглядають як перспективну альтернативу літій-іонним АКБ. Такі системи не зберігають енергію, а генерують її в реальному часі, що дає низку переваг.

Енергія забезпечується за рахунок електрохімічної реакції: водень, проходячи через спеціальну мембрану, розщеплюється на протони й електрони, які й формують електричний струм. Єдиний “вихлоп” такого процесу — чиста водяна пара. Сам водень можна отримувати з води методом електролізу, використовуючи, наприклад, енергію від сонячних панелей.

Які переваги водневих автомобілів?

Сьогодні найбільші виробники електрокарів впевнені, що за літієвими акумуляторами майбутнє “зеленої” енергетики. Цієї позиції дотримується й Ілон Маск, глава компанії Tesla. Однак на думку експерта з відновлюваної енергії Еда Блісса, у водню є кілька козирів, які складно ігнорувати:

  • Швидкість заправки і запас ходу: заправка водневого автомобіля займає 3-5 хвилин і забезпечує запас ходу до 650 км, який можна порівняти з бензиновими авто.
  • Вага: На відміну від електрокарів, які стають важчими зі збільшенням батареї, водневі системи легші, що позитивно позначається на ефективності.
  • Енергетична незалежність: 80% усіх літій-іонних батарей виробляється в Китаї, що створює залежність від закордонних поставок. Водень же можна виробляти де завгодно, де є вода і електрика.
  • Екологічність: Утилізація літієвих акумуляторів — серйозна проблема, тоді як водневий цикл повністю чистий.

Що заважає реалізації водневих автомобілів?

Головна перешкода на шляху успіху водневих авто, таких як Toyota Mirai, — це відсутність заправної інфраструктури. У США відповідних станцій лише 45, і майже всі вони розташовані в Каліфорнії.

Але рішення вже в процесі: компанія Еда Блісса, H2 Solutions, працює над системою HOMER — компактною водневою станцією для дому. Ідея полягає в тому, щоб власники могли самі генерувати водень у себе в гаражі за допомогою електролізу від домашніх сонячних панелей. У результаті утворюється повністю автономний і “зелений” цикл — від виробництва палива до руху автомобіля.

Незважаючи на домінування електрокарів на базі літієвих елементів, глобальний ринок водневої енергії вже сягнув $2,5 трлн. Паливні елементи активно застосовують на складах (понад 35 000 навантажувачів у США) і в громадському транспорті. Поява доступних домашніх “заправок” може стати вирішальним фактором, який зробить водневі авто доступними для мас.

Раніше повідомлялося, що знайдено “таємне” джерело енергії, невидиме оку. Німецькі вчені показали новий каталізатор для перетворення парникових газів на паливо. Він із рекордною ефективністю конвертує вуглекислий газ (CO₂) у метан. Розробка вирішує проблему викидів і пропонує цікавий спосіб зберігання “зеленої” енергії.

Екологічний податок в Україні: надходження зросли на 7,1%

Протягом січня – вересня 2025 року платники перерахували до бюджету понад 4,2 млрд грн екологічного податку. Це більше на 7,1%, або 0,3 млрд грн до відповідного показника минулого року, коли було сплачено 3,9 млрд гривень. Про це інформує Державна податкова служба.

Які регіони найбільше сплатили екологічний податок?

Найбільші суми перерахували платники Дніпропетровщини841,1 млн грн. Дещо менше сплатили у Києві809,6 млн грн. Також ДПС зазначає, що платники Івано-Франківщини сплатили 461,7 млн грн, а Запоріжжя277 млн гривень.

Що свідчить про збільшення надходжень?

Екологічний податок сплачують суб’єкти господарювання, які здійснюють викиди забруднюючих речовин у атмосферне повітря стаціонарними джерелами, скиди у водні об’єкти тощо. “Збільшення надходжень екологічного податку свідчить про зростання відповідальності бізнесу за охорону довкілля. Ці кошти є важливим ресурсом для фінансування заходів із захисту навколишнього середовища та раціонального природокористування”, – підкреслює податкова.

Тимчасово звільнені від сплати екологічного податку на період дії воєнного стану платники, об’єкти яких розташовані на територіях, де ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією.

Нагадаємо: Протягом січня – вересня 2025 року місцеві бюджети отримали 33,8 млрд грн плати за землю. Це на 15,3%, або на 4,5 млрд грн більше, ніж за аналогічний період минулого року. Тоді надходження становили 29,3 млрд гривень.

Протягом січня – вересня поточного року до місцевих бюджетів надійшло 358,2 млрд грн. Це на 15,2%, або на 47,4 млрд грн більше відповідного показника 2024 року.

Протягом січня – вересня 2025 року платники перерахували 479,2 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Порівняно з відповідним періодом минулого року це +21,9%, або 86,2 млрд грн. За цей же період 2024 року ця сума була на рівні 393 млрд грн, говориться у повідомленні.

Раніше повідомлялося, що з 27 вересня 2025 року набувають чинності оновлені правила реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Новації мають зменшити кількість блокувань, зробити правила прозорішими та знизити ризики для бізнесу. Раніше податкова виявила, що окремі заклади харчування показують нереально низькі виторги.

Світове виробництво автомобілів зросло на 3% у 2025 році

Світове виробництво автотранспорту в І півріччі 2025 року становило понад 45,6 млн автомобілів, що на 3% більше, ніж за аналогічний період 2024 року. Про це повідомляє Укравтопром з посиланням на дані всесвітньої організації автовиробників (ОІСА).

Яка частка легкових автомобілів у загальному виробництві?

Найбільша частка з цієї кількості належить легковим автомобілям, яких було виготовлено 33,1 млн од. (+5%). Легких комерційних автомобілів виготовлено 10,4 млн од. (-2%), великих вантажних авто – майже 2 млн од. (+1%), автобусів – 155,6 тис од. (+10%).

Хто є найбільшим автовиробником у світі?

Найбільшим автовиробником у світі залишається Китай, де за пів року було виготовлено 15 621 285 од. автотранспорту (+13%). Друге місце посідає США, з результатом 5 224 964 од. (-6%). Третій результат продемонструвала Японія – 4 171 653 од. (+7%). У першу п’ятірку також потрапили Індія – 3,2 млн од. (+4%) та Німеччина – 2,2 млн. од. (+4%).

Які новини від китайських автовиробників?

Нагадаємо: китайський автовиробник BYD здійснить своє найбільше відкликання – понад 115 000 автомобілів серій Tang і Yuan Pro, випущених у 2015–2022 роках, через конструктивні дефекти та пов’язані з батареями ризики безпеки. Tesla Inc. повідомила про несподіване зростання квартальних продажів авто, адже американські споживачі прискорили покупки електромобілів перед завершенням дії федерального податкового кредиту.

Акустичні датчики для виявлення дронів в Україні

Система акустичних датчиків дозволяє українським військам ефективно відстежувати ворожі безпілотники під час атак на міста. Ця технологія вже починає впроваджуватися і в Європі, а незабаром акустичні системи стануть такою ж звичною нормою безпеки, як камери відеоспостереження. Про це в колонці на сайті “Новини LIVE” повідомив Луї Саіянс, засновник Askalon Industries і офіцер ВМС Франції у відставці.

Як працює акустична система?

В Україні, за публічними даними, у 2024-2025 роках планується розгорнути мережу з понад 10 000 акустичних датчиків, які вловлюють звуки роботи дронів, таких як “Шахед”, на малих висотах. Під час однієї з атак система Sky Fortress допомогла збити 80 із 84 ворожих дронів, що вразило навіть військових США.

Пізніше українці продемонстрували цю технологію своїм союзникам на авіабазі Рамштайн, а Литва, вражена її ефективністю, планує впровадження на своїй території.

Чому акустичні датчики є кращими?

Як пояснив Луї Сіянс, акустичні датчики стежать за появою дронів у містах, де використання радарів є складним або небезпечним. По-перше, радіолокаційні станції випромінюють шкідливе для людей випромінювання, а по-друге — це ж саме випромінювання може видати їхнє місце розташування ворогові. Натомість акустичні датчики є непомітними, нешкідливими та не потребують спеціальних дозволів.

Кожен вузол створює навколо себе “акустичну бульбашку” радіусом близько кілометра, що можна порівняти зі слухом. П’ять-шість комплектів можуть покрити значну територію. Штучний інтелект аналізує звуки і визначає, чи це дрон, чи щось інше. Askalon Industries навчає свої моделі відрізняти об’єкти за звуком гвинтів, швидкісними передачами та резонансом корпусів.

Якщо дрон потрапляє в зону дії кількох датчиків, система тріангулює напрямок і швидкість, а час приходу сигналу та амплітуда дають курс і приблизну відстань. “Сьогодні це стабільно працює на відстань близько кілометра; я впевнений, що ми підемо далі завдяки кооперації вузлів і кращим моделям”, — заявив розробник.

Радари доречно використовувати на аеродромах і військових об’єктах, але не в містах. Вони громіздкі, потребують великої кількості енергії та чутливі до рельєфу. Невеликий БПЛА з полімерним корпусом має крихітну ефективну площу розсіювання (ЕПР), тому для кругового 360° огляду потрібні кілька антен, кабелі та значні бюджети.

Радіолокаційні станції добре працюють, коли дрон випромінює сигнали оператору, проте сьогодні в Україні безпілотники часто використовують стільникові мережі або оптоволокно. Містам потрібна масштабована, безпечна і недорога мережа датчиків, що не створює додаткового випромінювання, яку можна розгорнути за день.

Раніше повідомлялося, що РФ також почала використовувати акустичну систему виявлення дронів, наслідуючи український приклад. Вони скопіювали українську систему Zvook, яка продемонструвала свою ефективність.