Росіяни використовують FPV-дрони для пошуку екіпажів

Російські війська вигадали новий спосіб шукати екіпажі безпілотників Сил оборони, використовуючи FPV-дрон. Тактика дозволяє виявити пілотів за сигналами відеопередавачів, які “невидимі” для станцій радіоелектронної розвідки. Про це на своєму Telegram-каналі повідомив український фахівець з військових технологій Сергій Бескрестнов з псевдонімом “Флеш”.

Як працює нова тактика?

Російський FPV-дрон з великим акумулятором летить вздовж лінії фронту, зависаючи над посадками і селами. При цьому він перехоплює відео та записує на SD-карту одразу у декількох діапазонах частот. Після повернення дрона окупанти виймають карту та аналізують відео, щоб виявити місцеперебування пілотів FPV, які злітають на малих потужностях відеопередавачів.

Які переваги цього методу?

Точки перехоплення відеосигналів, які знаходяться далеко, не бачать слабкі сигнали, а такі безпілотні радіорозвідники зблизька добре фіксують зображення з міліватною потужністю. “Контрзаходам публічно вчити не буду, адже ми теж можемо пограти в ці ігри”, — зазначив фахівець.

Раніше повідомляли, що росіяни почали запускати дивні FPV-дрони з кільцевими крилами. Це може бути модель “Комета”, яку вперше публічно випробували влітку 2025 року. Писали також, як російський дрон “Тювик” використовує штучний інтелект, щоб протидіяти системам РЕБ. У травні окупанти заявили про початок серійних випробувань.

Надійні автомобілі за доступною ціною: топ-моделі 2025 року

Легко знайти довговічний автомобіль, якщо автолюбитель готовий викласти 50 000 доларів або більше, але досі випускається безліч чудових та надійних машин за набагато нижчими цінами. Щоб зрозуміти, яку з них вибрати, варто ознайомитися з оцінками провідних організацій: Страхового інституту дорожньої безпеки (IIHS), Національної адміністрації безпеки дорожнього руху (NHTSA) та Edmunds.

Які моделі автомобілів отримали найвищі оцінки?

IIHS включив Toyota Camry 2025 року до списку TOP Safety PICK+ та дав моделі найвищу оцінку (Good) у всіх категоріях ударостійкості. Після ретельного тестування експерти Edmunds поставили Camry 2026 року оцінку “відмінно” (8,1 бали з 10) та назвали його найкращим середньорозмірним седаном року.

Honda Accord 2025 року також отримала визнання: IIHS включив її до свого списку TOP SAFETY PICK+, а седан отримав найвищий можливий рейтинг у всіх категоріях ударостійкості. Edmunds визнав авто другим найкращим середньорозмірним седаном року з оцінкою “добре” (8/10).

Kia K5 2026 року отримала оцінку 7,9 балів з 10 від експертів Edmunds, які назвали модель чудовою пропозицією з купою функцій за свою ціну. Трохи дорожча комплектація GT пропонує двигун з турбонаддувом, що робить автомобіль набагато швидшим та потужнішим.

Які кросовери варто розглянути?

Subaru Crosstrek 2024 року отримала 5-зіркові рейтинги безпеки від NHTSA. IIHS дає їй найвищі оцінки майже в кожній категорії. Edmunds хвалить за здатність повного приводу легко справлятися з несприятливою погодою, а також за економію пального та просторий салон.

Buick Encore GX 2025 року отримала оцінку 7,9/10 від Edmunds. Модель отримала найвищу оцінку за стійкість до ударів від IIHS, який також зазначає, що авто оснащене стандартними системами виявлення сліпих зон та попередження про виїзд зі смуги руху для підвищення безпеки.

Nissan Kicks отримав 5-зірковий рейтинг безпеки від NHTSA. Edmunds дав йому оцінку 7,7/10, зазначивши, що він має гарний стиль та високі технології за свою ціну. IIHS отримав неоднозначні результати тестів у своїй лабораторії, але все ж ставить Kicks 2025 року найвищу оцінку в більшості категорій.

Kia Soul 2025 року отримала найвищі оцінки в усіх категоріях безпеки, окрім кріплення дитячих крісел, які отримали оцінку “задовільно” через їхнє розташування. Edmunds хвалить за спритне керування та неочікувану місткість, даючи оцінку 7,9/10.

Індекс WIG-Ukraine знизився на 2,40% 22 жовтня

Індекс WIG-Ukraine українських акцій на Варшавській фондовій біржі (WSE) після кількох днів зростання в першій половині дня середи, 22 жовтня, опустився на 2,40% – до 510,58 пункта. Водночас основний індекс біржі WIG20 виріс на 1,05%. Про це повідомляє агентство “Інтерфакс-Україна”.

Це зниження сталося після новин напередодні ввечері про те, що анонсована зустріч Дональда Трампа з Володимиром Путіним у Будапешті відкладається, як і зустріч Марко Рубіо та Сергія Лаврова через небажання Росії припиняти бойові дії.

Які зміни відбулися на ринку акцій?

Згідно з даними WSE, від початку дня станом на 12:53 по Варшаві курс акцій найбільшого в країні виробника цукру “Астарта” зменшився на 2,99%, Milkiland – на 4,33%, агрохолдингів KSG-Agro, “Агротон” та ІМК – на 2,40%, 2,29% та 1,61% відповідно. Акції Coal Energy, які мають зупинені через війну шахти, впали на 4,48%, а найбільшого українського виробника олії – агрохолдингу “Кернел”, які не входять до складу індексу через малий free-float, додали 0,21%.

Що відбувається на Лондонській біржі?

На Лондонській біржі (LSE), де немає такого впливу роздрібних інвесторів, як на WSE, курс акцій гірничорудної компанії Ferrexpo впав на 6,57%, тоді як акції найбільшого українського виробника курятини агрохолдингу МХП подорожчали на 1,06%.

Щодо єврооблігацій, то на Франкфуртській біржі після кількох днів зростання їх курс у середу також знизився на 1,25-2,14%, тоді як ВВП-варанти практично не змінилися в ціні.

Нагадаємо: Напередодні індекс WIG-Ukraine українських акцій на Варшавській фондовій біржі (WSE) зранку 17 жовтня зріс на 5,43% – до 507,91 пункту після оголошеної напередодні ввечері домовленості про зустріч президента США Дональда Трампа з правителем Росії Володимиром Путіним у Будапешті.

Казанський авіазавод скорочує виробництво літаків Ту-214

Казанський авіазавод (КАЗ) у 2025 році планує випустити лише один літак Ту-214, замість запланованих трьох. Це вже третій рік поспіль, коли завод не виконує своїх виробничих планів. Про це повідомляє The Moscow Times.

Спочатку комплексна програма розвитку цивільної авіації передбачала, що у 2023 році завод передасть три літаки, у 2024-му — сім, а у 2025 — десять. Однак, з моменту вторгнення в Україну, КАЗ випустив лише один Ту-214. Літак, закладений ще у 2019 році, був переданий Міністерству промисловості та торгівлі у травні. Найімовірніше, він буде зарахований до показників 2024 року, оскільки його підняли в небо лише цього року.

Чому зрив виробництва?

Серед причин, що призвели до зриву плану виробництва Ту-214, називають дефіцит робітників, нестачу потужностей та відсутність внутрішньогалузевої кооперації. Як зазначили в авіапромі, КАЗ почав занепадати ще на початку 90-х років.

Літак, який мали випустити у жовтні–листопаді, також ще не готовий. Джерело повідомило, що комплектуючі для нього планували сертифікувати у грудні. Якщо не встигнуть, будуть намагатися купити імпортні компоненти у 3–4 рази дорожче, ніж раніше, або знімуть їх з інших машин.

Що далі з літаком?

Врешті-решт літак мають передати страховій компанії

Китайські вчені розробили нову акумуляторну систему

Китайські вчені розробили нову акумуляторну систему, яка дасть змогу літієвим елементам безпечно працювати протягом тисяч годин. Технологія дозволить створити досконаліші акумулятори для електромобілів та енергомереж. Подробиці повідомляє таблоїд The Independent.

Чому літій-металеві акумулятори є перспективними?

Літій-металеві акумулятори вважаються перспективним варіантом для батарей нового покоління через високу ємність зберігання енергії. Однак рідкі електроліти, які зараз у них використовуються, з часом призводять до утворення твердих літієвих структур у вигляді голок або гілок (дендритів), здатних вивести батарею з ладу або навіть спричинити пожежу.

Які нові електроліти були розроблені?

Нові типи електролітів, звані глибокими евтектичними гелевими електролітами (DEGE), можуть допомогти подолати ці проблеми завдяки їхній високій провідності заряду і властивій їм термічній стабільності. Використовуючи ці принципи, китайські дослідники створили електроліт на основі хімічних фторованих амідів.

Як з’ясували вчені, він дає змогу створити компактну систему акумуляторів, де дендрити не утворюватимуться дуже довгий час. Літієві елементи, створені за такою технологією, стабільно працюють понад 9000 годин, а деякі конструкції зберігають більш ніж 80% ємність навіть після 2500 циклів зарядки. Навіть за високих температур (близько 80 градусів Цельсія) одна з версій нової електролітної системи зберігала стабільність протягом 300 циклів.

“Ця стратегія об’єднує фундаментальну хімію з реальними вимогами до продуктивності, пропонуючи план для наступного покоління високопродуктивних електролітних конструкцій”, — сказав Кай Чжан, автор дослідження з Нанькайського університету в Китаї.

Раніше писали про створення нових літій-кисневих акумуляторів. Теоретично, вони можуть зберігати в 10 разів більше енергії, ніж літій-іонні.