Ціни на зарядні станції зросли на 28% у жовтні 2025 року

Упродовж 2025 року середня вартість найпопулярніших зарядних станцій на сайті Hotline знизилася на 14%, але у жовтні ціни зросли у середньому на 28%. Це підрахували в аналітичному відділі Forbes Ukraine.

Які моделі подорожчали найбільше?

Зокрема, модель Bluetti AC180P подорожчала на 61%, до $964, Bluetti AC70P на 53% – до $652, EcoFlow River 2 Mx на 26%, до $554. Серед генераторів найбільше зріс у ціні Champion CPG4000DHY-DF-EU на 99% до $994.

Що вплинуло на зростання цін?

Зазначається, що після нових обстрілів, коли попит знову зріс, ціни повернулися до закупівельного рівня та мінімальної маржі. Порівняно з вереснем подорожчання може здаватися різким, але попередні ціни були штучно заниженими й економічно нереалістичними, пише Forbes.

З огляду на сезонність, атаки на енергетичну інфраструктуру та дані держаналітики, взимку очікується чергове зростання попиту й цін на енергопристрої.

Нагадаємо: Після масованих обстрілів енергетичної інфраструктури та віялових відключень світла, в Україні зріс попит на товари для автономного енергозабезпечення.

Уряд схвалив єдиний портфель публічних інвестицій

До схваленого урядом єдиного проєктного портфелю публічних інвестицій включено 149 програм і проєктів загальною вартістю понад 269 млрд доларів. Про це повідомляє Міністерство фінансів за підсумками ста днів роботи уряду премʼєр-міністерки Юлії Свириденко.

«Схвалено Єдиний проєктний портфель публічних інвестицій (ЄПП) — цифровий інструмент, що вперше об’єднує всі інвестиційні програми та проєкти держави, які потенційно можуть отримати фінансування з бюджету, міжнародної допомоги чи інших джерел», – йдеться у повідомленні.

«ЄПП включає 149 програм і проєктів загальною вартістю понад 269 млрд доларів США — це консолідований реєстр усіх ініціатив, які можуть реалізовуватись у перспективі. На основі цього портфеля до проєкту Державного бюджету-2026 включено 66 проєктів і програм на 109,3 млрд гривень», – зазначає міністерство.

Які зміни були внесені до портфеля?

Раніше стратегічна інвестиційна рада внесла зміни до Єдиного проектного портфеля публічних інвестицій держави, який відображає ключові державні пріоритети і є дієвим інструментом залучення інвестицій у важливі сектори. Загалом до оновленого ЄПП було додатково включено 42 проєкти та 4 програми на загальну суму понад 1,1 трлн гривень.

Які плани на майбутнє?

Нагадаємо, що інвестиційні ради 19 регіонів схвалили середньострокові плани пріоритетних публічних інвестицій на 2026-2028 роки і затверджують їх у місцевих державних адміністраціях. Мінрозвитку стало ініціатором найбільшої кількості інвестиційних програм та проєктів у Єдиному проєктному портфелі публічних інвестицій на 2026 рік.

Раніше бюджетний комітет ВР підтримав зміни до Бюджету-2025 в цілому. Цей бюджет додає ще 325 млрд гривень на оборону. За січень–вересень 2025 року загальна сума касових видатків загального фонду державного бюджету становить 2,82 трлн гривень. Це на 473,5 млрд гривень (на 20,2%) більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Бюджетний комітет рекомендував до першого читання бюджет-2026 року, повідомила голова бюджетного комітету ВР Роксолана Підласа. Комітет у форматі бюджетних висновків Верховної Ради пропонує уряду внести в проєкт держбюджету низку змін.

Міністр фінансів Сергій Марченко заявив, що український бюджет потребуватиме 45 мільярдів доларів зовнішнього фінансування для фінансування боргів. Кабінет міністрів України схвалив законопроєкт, яким пропонує збільшити загальний план видатків у 2025 році на 317 млрд гривень – ці кошти підуть на потреби сектору безпеки та оборони.

Корейські вчені створили новий анод для акумуляторів

Які переваги нового анода?

Корейські вчені створили гібридний анод для акумуляторів, який забезпечує швидку зарядку без втрати ємності. Термін служби таких батарей буде кратно вищим, ніж у колишніх аналогів. Заявлено, що з цією розробкою елементи живлення витримують тисячі циклів перезарядки, практично не втрачаючи в ємності, пише Interesting Engineering.

Яка технічна реалізація?

Зарядка високої потужності, звичайно, зручна, але часто не обходиться без наслідків для АКБ. На поверхні графітового анода в сучасних акумуляторах можуть з’являтися металеві нарости літію (так званий “мертвий літій”). Він не бере участі в подальших циклах, що незворотно знижує ємність батареї і скорочує термін її експлуатації. Корейські дослідники знайшли структурне рішення цієї проблеми.

Покращений гібридний анод складається з двох компонентів: стандартних частинок графіту (MCMB) і вигнутих нанолистів органічного матеріалу під назвою хлорований гексабензокоронен (Cl-cHBC). У цих шарах присутні нанорівневі канали та ширші міжшарові простори. Ці канали потрібні для ефективного переміщення іонів літію. Під час швидкого заряджання іони літію спочатку переходять у розширені канали наноаркушів, а звідти спокійно й рівномірно розподіляються по структурі графіту. Це запобігає “пробкам” і утворенню “мертвого літію” на поверхні.

Що показали тести?

Лабораторні випробування підтвердили ефективність нової структури. Зібрані у форматі стандартних осередків для електромобілів, акумулятори стабільно працювали впродовж понад 2100 циклів перезаряджання, зберігши кулонівську ефективність на рівні 99%. Таким чином, матеріал готовий до практичного застосування.

У повнорозмірних комірках батареї зберегли 70% своєї ємності після 1000 циклів. А під час потужного заряджання (4 А/г) передовий гібридний анод зберігає вчетверо більшу ємність, як порівняти з традиційним графітовим.

Це перспективне рішення для батарей нового покоління, які не бояться високошвидкісних зарядок і довго служать. Процес виготовлення нового анода можна масштабувати та інтегрувати в наявні лінії виробництва батарей. Крім того, завдяки хімічній універсальності вигнутих нанолистів цю технологію неважко адаптувати і для інших типів АКБ, таких як натрій-іонні.

Раніше повідомлялося, що цинкові батареї стануть “невбиваними”. 3D-батарея з цинк-органічного полімеру може відпрацювати 40 тисяч циклів і при цьому майже повністю зберегти свою первісну потужність. Раніше таке вважалося неможливим.

Черги на кордоні України: актуальна інформація на 27 жовтня

Станом на ранок понеділка, 27 жовтня, на кордоні України спостерігаються черги на декількох пунктах пропуску. Прикордонники попереджають водіїв про можливі перебої в роботі електронних систем і рекомендують заздалегідь планувати свої поїздки.

Яка ситуація на кордоні з Польщею?

Наразі найбільша кількість автомобілів скупчилась у напрямку на виїзд до Польщі. Черги на кордоні з Польщею виглядають наступним чином:

  • Ягодин — 1 автобус (пропуск пішоходів не здійснюється; пропуск легкових авто тимчасово не здійснюється);
  • Устилуг — 45 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Угринів — 10 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Рава-Руська — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Грушів — 0 легкових авто, 2 автобуси (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Краківець — 30 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Шегині — 30 легкових авто, 6 автобусів, 0 пішоходів (пропуск пішоходів здійснюється в обох напрямках);
  • Нижанковичі — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Смільниця — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється).

Яка ситуація на кордонах з іншими країнами?

Словаччина:

  • Малий Березний — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів (пропуск пішоходів здійснюється в обох напрямках);
  • Ужгород — 10 легкових авто, 1 автобус (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Малі Селменці — 0 пішоходів (працює з 09:00 до 21:00).

Угорщина:

  • Тиса — 20 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Дзвінкове — 5 легкових авто, 0 пішоходів (працює з 08:00 до 19:00);
  • Косино — 15 легкових авто, 0 пішоходів (працює з 08:00 до 20:00);
  • Лужанка — 15 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів;
  • Вилок — 0 легкових авто, 0 пішоходів;
  • Велика Паладь — 0 легкових авто, 0 пішоходів (працює з 08:00 до 19:00).

Румунія:

  • Дякове — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • Солотвино — 0 легкових авто, 0 пішоходів;
  • Порубне — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів;
  • Красноїльськ — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів;
  • Дяківці — 0 легкових авто, 0 пішоходів.

Молдова:

  • Мамалига — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів;
  • Кельменці — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів;
  • Росошани — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів;
  • Сокиряни — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів.

Нагадаємо, українців змусили проходити додаткові перевірки при виїзді до країн Шенгенської зони з 12 жовтня. Також юристи пояснили нюанси із перетином кордону для чоловіків, які мають відстрочку від мобілізації.

У Львові викрито підпільне виробництво алкоголю

Бюро економічної безпеки у Львівській області викрило групу осіб, які організували незаконне виготовлення алкогольних напоїв у підпільних цехах. Про це повідомляє пресслужба БЕБ.

Де знаходилося нелегальне виробництво?

Слідством встановлено, що нелегальне виробництво знаходилося у нежитлових приміщеннях. Там виготовляли алкогольні напої під виглядом продукції відомих торгових марок у двох цехах. Готовий товар продавали як оптовими партіями, так і в роздріб.

Що вилучили під час обшуків?

Йдеться, що в ході обшуків детективи БЕБ вилучили марки акцизного податку з ознаками підробки, спирт, пляшки горілки відомих брендів, бег-ін-бокси зі спиртовмісною рідиною, обладнання для виготовлення та маркування продукції, транспортний засіб тощо.

Окрім того, на одній зі складських баз, де зберігалась контрафактна продукція, працівники теруправління виявили та вилучили понад 42 тисячі пляшок склотари різних горілчаних виробів, інформують правоохоронці.

Триває досудове розслідування. Нагадаємо: детективи Територіального управління БЕБ у Львівській області припинили діяльність підпільного цеху з виготовлення та збуту контрафактних алкогольних напоїв, які продавали під виглядом продукції відомих брендів.