Nothing представила доступний смартфон Phone (3a) Lite

Які особливості нового смартфона?

Nothing показала свій перший по-справжньому доступний смартфон — Phone (3a) Lite. Новинка отримала фірмовий прозорий дизайн, швидкий для класу процесор і відмінний AMOLED-екран, зберігши при цьому розумну ціну.

Який дизайн та характеристики?

Phone (3a) Lite багато в чому схожий на CMF Phone 2 Pro, але має кілька ключових відмінностей, включно з фірмовим стилем Nothing. Смартфон оснащений 6,77-дюймовим AMOLED-дисплеєм з роздільною здатністю Full HD+ і частотою оновлення 120 Гц. Стандартна яскравість становить 800 ніт, а пікова може досягати 3000 ніт. Екран захищений склом Panda Glass, а під ним розташований оптичний сканер відбитків пальців.

Корпус має захист від бризок і пилу за стандартом IP54. У основі гаджета — процесор середнього рівня MediaTek Dimensity 7300 Pro, що працює в парі з 8 ГБ оперативної пам’яті. Обсяг вбудованого сховища становить 128 або 256 ГБ, і його можна розширити за допомогою карт microSD.

Яка автономність та камера?

За автономність відповідає акумулятор ємністю 5000 мАг, що підтримує швидку зарядку потужністю 33 Вт. На задній панелі розташована потрійна камера: основний 50-мегапіксельний сенсор від Samsung з оптичною стабілізацією (OIS), 8-Мп надширококутна камера і 2-Мп макро-модуль. Роздільна здатність фронтальної камери — 16 Мп.

Смартфон працює під управлінням Nothing OS 3.5 на базі ОС Android 15. Компанія обіцяє три великих оновлення (до Android 18) і шість років виправлень безпеки, тож телефон довго залишатиметься актуальним.

Nothing Phone (3a) Lite доступний у чорному та білому кольорах. Ціни в Європі:

  • 8/128 ГБ: $249 (близько 10 470 грн).
  • 8/256 ГБ: $279 (близько 11 730 грн).

Уряд підтримав законопроект про безпеку залізниць України

Уряд України підтримав розроблений Міністерством розвитку громад та територій законопроект “Про безпеку та інтероперабельність залізничного транспорту України”. Про це повідомляє Мінрозвитку.

Документ створений, щоб адаптувати українську залізницю до законодавства та стандартів Європейського Союзу. Його мета — підвищити безпеку руху, забезпечити технічну сумісність із європейською системою та зробити український залізничний транспорт частиною єдиного європейського простору.

Які зміни передбачає законопроект?

Законопроект передбачає створення сучасної системи управління безпекою на залізничному транспорті за вимогами ЄС та запровадження оцінки ризиків і єдиних правил технічного регулювання. А також – нову систему обслуговування рухомого складу та відповідальності за його стан, європейські стандарти допуску машиністів до роботи, навчання й підвищення кваліфікації, технічну та операційну сумісність залізничної інфраструктури з країнами ЄС.

“Ми переходимо від національних стандартів до єдиних європейських правил, що відкриває для України шлях до створення спільного ринку залізничних перевезень, підвищує безпеку руху і довіру міжнародних партнерів”, — наголосив Віце-прем’єр-міністр з відновлення України — міністр розвитку громад та територій Олексій Кулеба.

Які перспективи після прийняття законопроекту?

Прийняття законопроекту є частиною виконання зобов’язань України в межах Угоди про асоціацію з ЄС та індикаторів ініціативи Ukraine Facility, що відкриває шлях до багатомільярдного фінансування від ЄС та Світового банку, додають у міністерстві.

“Генеральні директорати DG MOVE і DG NEAR підтвердили, що документ відповідає європейським вимогам у сфері безпеки, технічної сумісності та ліцензування залізничних підприємств. Разом з наступними підзаконними актами він дозволить повністю імплеметувати всі акти законодавства ЄС у цих сферах”, – говориться у повідомленні.

Після схвалення Урядом законопроект буде подано на розгляд Верховної Ради України. Передбачається, що його положення набудуть чинності через три роки з дня опублікування — цей перехідний період необхідний для адаптації галузі до нових стандартів.

Нагадаємо: У першому півріччі 2025 року Укрзалізниця перевезла 79,6 млн тонн вантажів — це на 11,8% менше, ніж за аналогічний період торік. Найбільше впали обсяги перевезення вугілля і зерна.

Гендиректор компанії Олександр Перцовський зазначив, що з такою динамікою за рік буде перевезено лише половину від обсягів довоєнного 2021 року. АТ “Укрзалізниця” планує у 2025-му скоротити щонайменше 25% адміністративно-управлінського персоналу, або понад 500 посад.

Раніше повідомлялося, що Кабінет міністрів затвердив новий склад наглядової ради АТ “Укрзалізниця”. Головою наглядової ради АТ “Укрзалізниця” обрано Гепарда Хафера.

Уряд збирається надати компаніям “Нафтогаз” та “Укрзалізниця” понад 16,4 млрд грн із резервного фонду. Уряд виділив понад 6 мільярдів гривень з резервного фонду державного бюджету для реалізації заходів, спрямованих на зміцнення обороноздатності держави з метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного характеру.

Раніше Крюківський вагонобудівний завод заявив, що у законопроєкті про держбюджет на 2026 рік не передбачено фінансування для придбання нових пасажирських вагонів.

Нові технології у виробництві сонячних панелей

Яка нова технологія використовується?

Для масового виробництва сонячних елементів можна використовувати рулонний друк. Цей метод дозволяє швидко виготовляти ефективні та довговічні сонячні панелі. Ідея рулонного друку виникла ще у 2011 році, але тепер її вдосконалили, пояснює interestingengineering.com.

Які результати досягли дослідники?

Дослідники з Хемницького технічного університету (Німеччина) провели тестовий друк провідного шару PEDOT:PSS для органічних сонячних елементів. Перший прототип сонячної батареї, надрукований на папері у 2011 році, мав ефективність лише 1,7% та короткий термін служби. Наразі вдалося досягти показника у 9% та підвищити витривалість батареї.

Які переваги нової технології?

Технологія процесу досить цікава. Надруковані в Хемницькому університеті осередки використовують полімерну суміш PM6:Y12, що складається з декількох шарів. Органічні напівпровідники розташовані в центральному, фотоактивному шарі сонячного елемента, перетворюючи світло на електронний струм. Шари друкуються, як сторінки журналу, за допомогою рулонної друкарської машини, де рідке функціональне чорнило послідовно наносять і висихають.

Виробництво сонячних елементів виходить швидким, дешевим і не надто енерговитратним — на відміну від виробництва кремнієвих панелей. Наразі вчені з кількох німецьких університетів тестують, як зношуватимуться надруковані сонячні елементи в умовах прискореного стресу, щоб зрозуміти, як і чому продуктивність панелей знижується з часом.

Раніше повідомлялося, що сонячні батареї зміняться назавжди. В Австралії вдалося створити першу у світі систему без інвертора. Також стало відомо про “вічні” сонячні панелі, які працюють тисячі годин і при цьому не втрачають ефективності.

Уряд включив індустріальний парк “Фенікс” до реєстру

Уряд України ухвалив рішення про включення індустріального парку “Фенікс – долина інновацій” до Реєстру індустріальних парків. Цей парк розташований у місті Дрогобич, Львівської області.

Про це повідомляє Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства. За даними відомства, на території парку загальною площею 11,12 га, що належить до земель промисловості, планується розміщення підприємств у таких сферах:

  • виробництво будівельних матеріалів та деревини;
  • виробництво побутових приладів;
  • виробництво машин і устаткування для агропромислового комплексу;
  • деревообробка;
  • хімічна промисловість;
  • альтернативна енергетика та суміжні напрями.

Як інформує міністерство, загальний обсяг інвестицій у розвиток парку оцінюється у 474,3 млн грн, з яких:

  • кредитні кошти — 200,0 млн грн;
  • вклад потенційних учасників — 155,0 млн грн;
  • державне стимулювання — 60,0 млн грн;
  • фінансування від ініціатора створення — 59,3 млн грн.

Ініціатором створення виступає ТОВ “Фенікс – Долина інновацій”. Створення парку забезпечить до 500 нових робочих місць, сприятиме розвитку переробної промисловості, підвищенню інвестиційної привабливості Львівщини та формуванню нових можливостей для експорту української продукції, зазначили в Мінекономіки.

За даними міністерства, наразі у Реєстрі налічується 107 індустріальних парків. Водночас цього року вже вилучено 8 парків, а найближчим часом планується виключення ще близько 20 непрацюючих.

Суд над митником: зловживання під час розмитнення квадроциклів

Прокурорами Київської міської прокуратури скеровано до суду обвинувальний акт відносно старшого інспектора одного із митних постів Київської митниці Держмитслужби за обвинуваченням у зловживанні службовим становищем під час розмитнення квадроциклів. Про це повідомляє пресслужба Київської міської прокуратури.

Які обвинувачення висунуті митнику?

За версією обвинувачення, старший інспектор оформив митну декларацію на імпорт партії квадроциклів, які ввозились в Україну за заниженою вартістю із залученням компаній-імпортерів, зареєстрованих в офшорних зонах. “Попри наявність ознак підробки документів, поданих для митного оформлення, працівник митниці свідомо проігнорував очевидні ризики та безпідставно застосував занижену ставку для розрахунку митних платежів”, – говориться у повідомленні.

Які наслідки дій митника?

Такі його дії призвели до недоотримання державним бюджетом України майже мільйон гривень. Досудове розслідування проводять слідчі Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві.

Нагадаємо: Українка намагалася вивезти до Румунії 970 тис доларів під капотом легкового автомобіля Mercedes. Дружині посадовця Державної митної служби з Хмельниччини довелося доплатити 309 тис. грн податку після повної перевірки декларації чоловіка Національним агентством з питань запобігання корупції.

Національне антикорупційне бюро (НАБУ) і Спеціалізована антикорупційна прокуратура (САП) викрили масштабну оборудку, організовану посадовцями Держспецзв’язку та представниками приватних компаній під час закупівель безпілотників для Сил оборони України. Національне антикорупційне бюро і Спеціалізована антикорупційна прокуратура завершили досудове розслідування за підозрою колишньої голови Хмельницької МСЕК, ексдепутатки Хмельницької обласної ради, її чоловіка та сина.

На Харківщині прокуратура через суд повернула до бюджету майже 12 млн грн. Суд задовольнив позов Чугуївської окружної прокуратури та зобов’язав приватне товариство сплатити державі близько 12 млн грн заборгованості з концесійних платежів, включно зі штрафними санкціями, інфляційними втратами та 3% річних.