Курс євро та долара до гривні на 3 жовтня 2023 року

Офіційний курс євро до гривні в п’ятницю, 3 жовтня, збільшиться на 13 копійок до 48,50 грн. Про це свідчить офіційний курс НБУ.

Зі свого боку, курс долара подорожчає на 5 копійок до 41,27 грн. Офіційні курси на п’ятницю, 3 жовтня, встановлено на такому рівні:

  • 1 долар США – 41,27 грн (41,22 грн станом на 2 жовтня);
  • 1 євро – 48,50 грн (48,37 грн станом на 2 жовтня).

Xiaomi представила нову цифрову рацію з Bluetooth

Здавалося б, у 21 столітті думка про зв’язок по рації нікому не спала б на думку. Проте китайська компанія Xiaomi випустила саме рацію — але не просту, а адаптовану до всіх сучасних потреб.

Які особливості має нова рація Xiaomi?

Нова цифрова рація Xiaomi Digital Walkie Talkie пропонує кольоровий екран, Bluetooth, водонепроникність і радіус дії 5 кілометрів. Працювати автономно вона може до 100 годин. Звісно, така рація стане в пригоді для зв’язку на тих локаціях, де є складнощі з мобільним зв’язком.

На 1,57-дюймовому світлодіодному екрані відображається інформація, що дає змогу користувачеві керувати контактами, налаштовувати параметри і навіть бачити приблизне місце розташування свого співрозмовника.

Яка автономність та радіус дії рації?

Сертифікат захисту IP54 означає, що пристрій стійкий до пилу і бризок. Ще в рації можна під’єднувати навушники Bluetooth, — і таким чином немає необхідності у зв’язці кабелів. Рація Xiaomi оснащена акумулятором ємністю 2500 мАг і може працювати до 100 годин у режимі очікування і близько 14 годин — у режимі розмови.

Радіус дії становить 5 кілометрів на відкритому просторі і до 10 тисяч квадратних метрів у приміщенні. Теоретично, нею можна скористатися не тільки в поході, а й, приміром, у приміщенні складу або в торговому центрі.

Коштує цифрова рація Xiaomi Digital Walkie Talkie 349 юанів (це близько 42 доларів, або близько 2 тисяч у перерахунку на гривні).

Раніше повідомлялося, що смартфони Xiaomi можуть втратити одну важливу деталь. Китайська компанія вирішила надалі відмовитися від співпраці з німецьким брендом Leica і перейти на власні технології обробки зображень. Ще стало відомо, що нові смартфони Xiaomi здивували функцією, на яку ніхто не чекав: задні дисплеї деяких моделей серії Xiaomi 17 можна перетворити на ігрову приставку.

Китайська компанія представила дрони для світлових шоу

Китайська компанія DAMODA представила інноваційну систему автоматизованого розгортання тисяч безпілотних літальних апаратів, які працюють у роях. Ця технологія призначена для організації вражаючих світлових шоу.

Дрони злітають зі спеціальних контейнерів, інтегрованих у вантажівку. Відповідні відео компанія опублікувала у Instagram. Розгортання технології DAMODA виглядає вражаюче: “Один контейнер розгортається, тисячі дронів автоматично розгортаються, виконують своє шоу і повертаються самостійно”, — заявили у DAMODA.

Яка унікальність технології DAMODA?

Компанія позиціонує свою розробку як першу у світі автоматизовану систему для шоу дронів. На відео можна побачити, як вантажівка трансформується, щоб безпілотники могли синхронно піднятися у повітря. “Це не тільки створення приголомшливого світлового шоу дронів. Це про автоматизацію, безпеку та ефективність”, — наголосив виробник.

Які перспективи використання дронів?

Нагадаємо, у червні СБУ атакувала російські аеродроми дронами, захованими в “мобільних будинках” з розсувними дахами, які були завантажені на фури. Також повідомлялося, що шведська оборонна компанія Nordic Air Defence інтегрує свої дрони-перехоплювачі Kreuger 100XR у вантажівки Volvo.

Експорт української молочки до ЄС може перевищити 50%

Виконавчий директор “Спілки молочних підприємств України” Арсен Дідур повідомив, що за умов повної вільної торгівлі частка експорту української молочної продукції до ЄС може перевищити 50%. Цю інформацію він озвучив під час щорічного експортного форуму “Український експорт: крізь терни до ЄС”.

Яка частка експорту молочки до ЄС зараз?

За словами Дідура, за 8 місяців цього року частка ЄС в експорті молочної продукції становила 47%, тоді як 53% йшли в інші країни світу. Це пов’язано з тим, що 6 червня закінчилися умови автономних торговельних преференцій, і за півтора місяця молочна продукція вичерпала квоти, які випливають з угоди про асоціацію з ЄС.

Що буде далі з експортом?

“Зараз ми можемо постачати тільки ті позиції, які не підпадають під квоти. Тому ми змушені переправляти експорт на інші країни”, – зазначив Дідур. Він також додав, що українська молочна продукція та партнери в ЄС виступають за повну лібералізацію ринку молочної продукції. “Якщо в нас буде зона вільної торгівлі з ЄС, суттєва частка українського експорту, 50 і вище відсотків, йтимуть до ЄС”, – стверджує він.

Однак, якщо квоти залишаться, частка ЄС в експорті України становитиме 30-35%.

Нагадаємо, що 6 червня “торговий безвіз” з Євросоюзом офіційно закінчився, і для України повернули квоти. Європейська Комісія затвердила обсяг квот на українську сільгосппродукцію, які діятимуть з 6 червня до кінця 2025 року в рамках Угоди про поглиблену і всеосяжну зону вільної торгівлі. Перші автономні торговельні заходи набули чинності 4 червня 2022 року, тимчасово скасувавши мита, квоти і торговельні обмеження для українських товарів. Ці заходи двічі продовжували – 6 червня 2023 року і 6 червня 2024 року. Скасування торговельних преференцій з боку Європейського Союзу коштуватиме Україні 700 мільйонів доларів у 2025 році.

В Україні запровадять електронну систему для косметики

В Україні вже цього року розпочне працювати нова електронна система, куди виробники та імпортери вноситимуть повну інформацію про кожен косметичний засіб. Про це повідомив керівник ДП “Електронне здоров’я” Олександр Ємець під час eHealth Day.

“Система електронної нотифікації інформації про косметичну продукцію – це євроінтеграційна вимога і крок до побудови прозорого та безпечного ринку косметики в Україні за європейськими стандартами. Ми підводимо наші реєстри та системи під стандарти Євросоюзу. Це полегшить українським виробникам косметики виходити на європейський ринок, адже вони будуть стандартизовані відповідно до вимог і правил ЄС”, – зазначив Ємець.

Чому важлива електронна система?

Він також підкреслив, що досі в Україні не було єдиної бази, де б збиралася інформація про всю косметику на ринку. Зокрема, креми, шампуні, помади та інші засоби просто потрапляли на полиці магазинів без централізованого обліку, що ускладнювало контроль за якістю та безпечністю продукції.

Які зміни чекають на виробників?

За його словами, з появою системи електронної нотифікації інформації про косметичну продукцію для кожного косметичного засобу створюється своєрідний “електронний паспорт”. Виробники будуть зобов’язані внести кожен свій продукт у цю систему, перш ніж він потрапить до споживача.

Нагадаємо, що у кінці 2024 року повідомлялося, що ціни на косметику внутрішніх виробників в Україні зростуть на 20-50% через гармонізацію із законами ЄС.