Надійні автомобілі: які моделі прослужать довго?

Які автомобілі вважаються незнищенними?

Деякі автомобілі мають репутацію практично незнищенних. Їхні власники проїжджають сотні тисяч кілометрів, а відвідування майстерень обмежуються переважно заміною оливи та фільтрів. Цей список включає п’ять моделей — від економічних компактів та практичних універсалів до спортивних купе.

Які моделі автомобілів варто розглянути?

Mercedes GLK 220 CDI
Представлений у 2009 році, Mercedes GLK, стилізований під G-клас, технічно базувався на C-класі. Найпопулярніша дизельна версія 220 CDI з 170 к.с. була водночас потужною та економічною. Хоча перші моделі мали проблеми з електронікою та підвіскою, після усунення недоліків GLK виявився надійним. Сьогодні його цінують за якісне оздоблення, просторий салон та довговічність. Витрати на обслуговування невисокі, а конструкція витримала випробування часом.

Porsche 911 Carrera S (991.1)
Авто представлене у 2011 році, є винятком серед спортивних авто завдяки своїй надійності. Особливо цінується версія Carrera S з 3,8-літровим атмосферним двигуном. Модель 991 має майже ідеальний послужний список довговічності, навіть після переходу на турбодвигуни у 2015 році. Хоча обслуговування дороге, автомобіль компенсує це міцністю та чудовим керуванням.

Skoda Octavia 1.6 TDI
Модель вважається еталоном практичності та довговічності. Вона пропонує величезний салон та багажник, економічні двигуни та просте керування. Версія 1.6 TDI є ідеальним компромісом між динамікою та витратою палива — менше 5 л/100 км при помірній їзді. Попри дрібні недоліки, Octavia демонструє відмінну надійність. Її головна перевага — виняткове співвідношення ціни та якості.

Toyota Prius III
Prius третього покоління є зразком довговічності гібридних систем. Завдяки продуманій конструкції, автомобіль долає сотні тисяч кілометрів без серйозних проблем. У щоденному використанні він вражає низькою витратою палива (часто менш як 5 л/100 км) та надійністю, що доведено експлуатацією в таксі, зокрема з ГБО. Навіть тягові акумулятори виявилися надзвичайно довговічними, а незначні проблеми виникають лише після значного пробігу.

Volkswagen Passat 2.0 TDI B8
B8, особливо універсал 2.0 TDI, є хітом серед автопарків завдяки своїй просторовості, комфорту та міцності. Він легко витримує великий пробіг, залишаючись ефективним навіть після 200 000 км за умови регулярного обслуговування. Хоча підвіска та гальма зазнають найбільшого навантаження, загальні рейтинги надійності Passat чудові, а список серйозних відкликань був коротким.

Ціни на молочні продукти в Україні: вересень 2023

У другій половині вересня внутрішній попит на молочну продукцію в Україні залишався обмеженим, що призвело до скорочення реалізації товарів торгівельними мережами. Проте, незважаючи на це, ціни на молочні продукти зросли.

Згідно з даними Асоціації виробників молока, молоко пастеризоване жирністю до 2,6% в плівці в середньому коштує 48,21 грн за кг, що на 2,75 грн (+6%) більше порівняно з попереднім місяцем, а також на 8,89 грн (+23%) більше відносно минулорічного періоду.

Молоко пастеризоване жирністю до 2,6% в пластиковій пляшці в середньому коштує 65,42 грн/кг, що на 1,25 грн (+1,9%) більше порівняно з попереднім місяцем і на 12,50 грн (+24%) більше відносно минулорічного періоду.

Кефір жирністю 2,5% в плівці в середньому коштує 56,74 грн за кг, що на 97 коп. (+2%) більше ніж місяць тому, але на 9,53 грн (+20%) дорожче ніж торік. Кефір жирністю 2,5% в пластиковій пляшці в середньому коштує 76,45 грн за кг, що на 2,57 грн (+3%) більше ніж місяць тому і на 14,55 грн (+25%) більше ніж торік.

Сметана жирністю 15% в стаканах в середньому коштує 187,22 грн за кг, що на 93 коп. (+0,5%) більше порівняно з попереднім місяцем, але на 37,79 грн за кг (+25%) більше відносно минулорічного періоду.

Середня ціна на йогурт питний жирністю від 1,6% до 2,8% в пластикових пляшках становила 115,79 грн за кг, що на 1,39 грн (+1,2%) більше відносно попереднього місяця, але на 20,12 грн (+21%) більше відносно минулорічного періоду.

Середня ціна на сир кисломолочний жирністю 9% становила 293,44 грн за кг, що на 7,41 грн (+3%) більше відносно попереднього місяця і на 64,38 грн (+28%) більше відносно минулорічного періоду.

Вершкове масло жирністю від 72,5% до 73% вітчизняного виробництва в середньому коштує 586,64 грн за кг, що на 7,58 грн (+1,3%) більше відносно попереднього місяця, але на 123,36 грн (+27%) дорожче ніж торік. Сир Український жирністю 50% в середньому коштує 590,66 грн за кг. Порівняно з попереднім місяцем товар подешевшав на 17,45 коп. (+3%), але зріс в ціні на 121,13 грн (+26%) відносно минулорічного періоду.

Які фактори впливають на ціни?

Аналітик Асоціації виробників молока Георгій Кухалейшвілі зазначив: “В умовах призупинення молочного експорту в ЄС молокопереробні підприємства працюють на склад, що разом зі зниженням цін на біржові товари на експортних ринках, зокрема на вершкове масло, може тиснути на ціни в перспективі”.

Нагадаємо, що ціни на молоко в Україні залишаються стабільними в умовах падіння попиту та зниження цін на біржові товари.

Росія: боти заперечують дефіцит бензину та зростання цін

Російські провладні боти почали масово переконувати росіян у тому, що в Росії немає дефіциту бензину, а зростання цін на паливо – це “нормально”. Про це пише The Moscow Times із посиланням на “Верстку”.

Згідно з даними проекту “Ботнагляд”, з початку тижня боти залишили в російській соцмережі “ВКонтакте” понад 1300 коментарів під публікаціями на тему паливної кризи. Загалом в інформаційній кампанії було задіяно понад 550 акаунтів. Вони зосередилися на коментуванні постів переважно в регіональних пабліках і групах на автомобільну тематику.

Чи дійсно в Росії немає дефіциту бензину?

“Одна АЗС перестала продавати бензин, до того ж незрозуміло, які причини там, а роздмухують так, нібито вже в усій країні бензину немає й уся Росія ходить пішки”, – йдеться в одному з коментарів. Автор іншого заспокоює: “Уже все налагоджується, запаси на заправках поповнюються, все норм”.

“На одній зі станцій однієї мережі одного міста немає палива, а в інтернеті вже через це пустили чутки, що вся Росія без бензину”, – написав ще один бот.

Чому зростають ціни на бензин?

При цьому у ботів не було єдиного пояснення зростання цін на бензин. Паливо дорожчає “з об’єктивних причин, тому що у світі відбувається безліч подій, і вони впливають на економіку країни”, йдеться в одному коментарі. В іншому зазначається, що в усьому винні українці, вони б’ють по НПЗ. У третьому стрибок цін пояснюється “модернізацією” НПЗ і необхідними для цього інвестиціями, а в четвертому – тим, “що нафта і газ дорожчають”.

Нагадаємо: У 20 регіонах Росії і тимчасово окупованих територій України спостерігався дефіцит палива після обстрілу російських нафтопереробних заводів українськими дронами. З 24 вересня в анексованому Криму на автозаправках повністю зникли всі марки бензину, зокрема найдорожча А100.

Станом на кінець минулого тижня в Росії кількість АЗС в умовах перебоїв із постачанням палива скоротилася на 2,6%, або на 360 АЗС із кінця липня, а в окремих регіонах проблеми вже мають масштабніший характер. 29 вересня в тимчасово окупованому Севастополі на тлі дефіциту палива ввели обмеження на продаж бензину.

Уряд Російської Федерації продовжив тимчасову заборону на експорт бензину і ввів обмеження для інших видів пального до кінця 2025 року. Росії загрожує масштабне закриття приватних АЗС.

Зміна митних квот для агропозицій з України

Рада ЄС 13 жовтня має ухвалити рішення про зміну митних квот для окремих агропозицій з України. Про це повідомила голова бюджетного комітету ВР Роксолана Підласа на щорічному експортному форумі “Український експорт: крізь терни до ЄС”.

За її словами, для 21 з 34 товарних позицій, які наразі підпадають під квотування, межі будуть підвищені. Нові ліміти перевищать найбільші обсяги поставок, яких Україна досягала в період дії автономних торговельних преференцій ЄС. Питання винесуть на засідання Ради ЄС 13 жовтня. “І, як очікується, це рішення набуде чинності через 15 днів після ухвалення”, – додала Підласа.

Які зміни очікуються в митних квотах?

Готовність до такого кроку підтвердив і заступник глави Представництва ЄС в Україні Гедімінас Навіцкас. “Планується нова угода про додаткові квоти – і це є ознакою більш преференційного ставлення до України”, – підтвердив він.

Коли набудуть чинності нові квоти?

Нагадаємо, 6 червня “торговий безвіз” з Євросоюзом офіційно закінчився: для України повернули квоти. Європейська Комісія затвердила обсяг квот на українську сільгосппродукцію, які діятимуть з 6 червня і до кінця 2025 року в рамках Угоди про поглиблену і всеосяжну зону вільної торгівлі. Перші автономні торговельні заходи набули чинності 4 червня 2022 року терміном на рік, тимчасово скасувавши мита, квоти і торговельні обмеження для українських товарів. Тому їх двічі продовжували – 6 червня 2023 року і 6 червня 2024 року. Скасування торговельних преференцій з боку Європейського Союзу коштуватиме Україні 700 мільйонів доларів у 2025 році.

Морські порти України: рекорди перевалки у 2025 році

За 8 місяців 2025 року морські порти України обробили 134 191 TEU, що є найбільшим показником з початку повномасштабної війни. Про це повідомила Асоціація міжнародних експедиторів України.

Згідно з інформацією асоціації, у січні-серпні морські порти України обробили 134 191 TEU, що на 3,3% більше річного показника 2024 року. За весь 2024 рік було оброблено 129 902 TEU. Структура перевезень за 8 місяців виглядає так: експорт – 66 892 TEU, імпорт – 63 042 TEU, транзит – 4 257 TEU.

Які фактори впливають на стабільність українських портів?

“Попри війну, обстріли та численні виклики світової логістики – українські морські порти продовжують демонструвати стійкість і стабільне зростання”, – йдеться в повідомленні. “Такі результати – важливий сигнал для бізнесу, що українські порти залишаються надійними навіть у кризових умовах та здатні обслуговувати експортно-імпортні вантажі”, – додали в АМЕУ.

Які виклики стоять перед українськими портами?

Голова АМЕУ Віктор Берестенко зазначив, що більше 60% вантажів з доданою вартістю та готовою продукцією продовжують йти через Прибалтику. Для того, щоб порти повернули довоєнний обсяг перевалки, ще потрібні зусилля. “Ціль — 200 000 TEUs. Але і до 1 048 691 у 2021 ще треба попрацювати”, – написав він у Facebook.

АМЕУ говорить про необхідність оптимізувати митні процедури для транзиту й імпорту та пришвидшити обробку вантажів.

Нагадаємо, обсяг перевезень вантажів у контейнерах залізницею упродовж січня–серпня 2025 року склав 151 тис. 897 ДФЕ, що на 15% менше минулорічних показників. У липні цього року до “Чорноморська” вперше з початку війни зайшло лінійне контейнерне судно.

Також повідомлялося, що у січні – червні 2025 року в морських портах України було оброблено близько 40 млн т вантажів. Хоча спостерігається певне падіння обсягів, ті порти, які відкриті, працюють стабільно, незважаючи на постійні обстріли та складну ситуацію з безпекою.

Білгород-Дністровський морський порт підписав меморандум з Batumi International Container Terminals LLC і претендує на роль великого хабу для вантажів з Китаю. Вагонний оператор група “Лемтранс” та компанія “Рейл Транс Інвестмент” завершили перший етап будівництва “Контейнерного Терміналу Фастів”.

Раніше повідомлялося, що дочірня компанія контейнерної компанії Mediterranean Shipping Company придбала 50% українського оператора інтермодальної логістики N’UNIT та 25% у терміналі “Мостиська”. Транскордонний термінал “Мостиська драй порт” у 2021 році почала будувати компанія “Лемтранс” з партнером поблизу залізничної станції “Мостиська-2” за кілька кілометрів від кордону України та Польщі. МТД може відвантажувати вантажі на колії двох стандартів – 1520 на 1435 мм (європейський).