Apple святкує 50 років: що чекати у 2026 році?

Які новинки представить Apple у 2026 році?

2026 рік стане для Apple ювілейним — 1 квітня компанії виповниться 50 років. Судячи з усього, IT-гігант планує відсвяткувати цю дату з розмахом, випустивши безліч цікавих новинок. Серед потенційних анонсів вказуються довгоочікуваний складаний iPhone, MacBook Pro із сенсорним OLED-екраном і навіть розумні окуляри. Новий звіт авторитетного інсайдера Bloomberg Марка Гурмана проливає світло на насичений графік релізів.

Що чекає нас у нових продуктах Apple?

Кожен сезон прийдешнього обіцяє гучні анонси. Усе почнеться з масового оновлення лінійки Mac і iPad. На нас чекають MacBook Air на чипі M5, MacBook Pro на базі найпотужніших платформ M5 Pro/Max, новий iPad Air з чипом M4 і базовий iPad з процесором A18.

Навесні Apple планує зайти в нову для себе категорію розумного будинку, представивши дебютні смарт-дисплеї. Їхній запуск буде тісно пов’язаний з великим оновленням Siri і штучного інтелекту Apple Intelligence, яке покажуть на літній конференції WWDC.

Які ключові анонси очікуються восени?

Осінь за традицією відзначиться головною презентацією бренду. Apple, за чутками, нарешті представить свій перший складаний смартфон. Разом з ним вийде лінійка iPhone 18, Pro-версії яких, за чутками, вперше отримають модеми власної розробки Apple. Також можуть показати перший прототип довгоочікуваних розумних окулярів Apple.

Під завісу 2026 року каліфорнійська корпорація може випустити повністю оновлений MacBook Pro. Очікується, що ноутбук отримає процесори нового покоління M6, витончений дизайн і, що найцікавіше, сенсорний OLED-дисплей.

Інсайдери виокремлюють складаний iPhone і MacBook з тачскріном як найприкметніші анонси з низки причин. По-перше, смартфон із гнучким екраном стане відповіддю Apple на багаторічне домінування Samsung у цьому сегменті. Оскільки головним інноватором на ринку смартфонів прийнято вважати саме творців iPhone, покупці вже давно чекають чогось по-справжньому нового в серії. І “розкладачка” підходить на цю роль.

Поява MacBook Pro із сенсорним OLED-дисплеєм — теж вельми важлива віха для лінійки. Колись Стів Джобс говорив, що ця ідея “була б жахливою з точки зору ергономіки”. Але часи змінюються, і не виключено, що реалізація такого екрану в новинці запропонує новий досвід взаємодії з macOS.

Хто порушує правила дорожнього руху на малюнку?

Хто з водіїв порушує правила у зображеній ситуації?

Задача на знання дорожніх знаків та розмітки була запропонована каналом Exist.ua. У даній ситуації ми маємо двох водіїв: водія білого автомобіля та водія синього автомобіля. Які варіанти відповіді ми маємо?

  • Водій білого автомобіля.
  • Водій синього автомобіля.
  • Обидва водії порушують.
  • Жоден з водіїв не порушує.

Які порушення вчиняють водії?

Водій білого автомобіля має намір повернути ліворуч, проте на ділянці встановлено знак 5.29 “Місце для розвороту”. Цей знак позначає місце для розвороту транспортних засобів та забороняє поворот ліворуч.

Водієві синього автомобіля, щоб повернути ліворуч, потрібно перетнути розмітку 1.11. Ця розмітка поділяє транспортні потоки протилежних або попутних напрямків на ділянках доріг, де перестроювання дозволено лише з однієї смуги. Вона також позначає місця, призначені для розвороту, в’їзду і виїзду з майданчиків для стоянки, де рух дозволено лише в один бік. Лінію дозволяється перетинати тільки з боку її переривчастої частини, а з боку суцільної — лише по завершенні обгону чи об’їзду перешкоди.

Яка правильна відповідь?

Правильна відповідь — №3: обидва водії порушують правила дорожнього руху.

Раніше ми пропонували цікаві задачі з правил дорожнього руху, такі як тест з ПДР на перехресті: хто проїде останнім? А також тест з ПДР: чи дозволений проїзд вантажівки?

Mazda відмовилася від активів у Росії

Японська компанія Mazda Motor втратила право викупу своїх активів у Росії. Автовиробник остаточно відмовився від таких прав після виходу з російського ринку після повномасштабного вторгнення Москви в Україну у 2022 році. Про це повідомляє Reuters, посилаючись на колишнього російського партнера Mazda — компанію Sollers.

“Рішення робить Mazda першим зарубіжним автовиробником, який остаточно відмовився від таких прав після виходу з російського ринку після повномасштабного вторгнення Москви в Україну”, – говориться у повідомленні.

“Після вторгнення більшість західних та азійських автовиробників покинули Росію, продаючи активи місцевим компаніям за символічну суму та зберігаючи опції на викуп на випадок майбутнього повернення”, – нагадує агентство.

Що сталося з активами Mazda?

Mazda продала свою 50% частку у спільному підприємстві з Sollers у Владивостоці у 2022 році за один євро, залишивши за собою право викупу протягом трьох років. Але Sollers заявив, що жодних пропозицій від Mazda не надходило, додавши: “За нинішніх умов ми не бачимо в цьому потреби”.

Завод у Владивостоці, запущений у 2012 році, спочатку виробляв кросовери Mazda CX-5 і CX-9 та седани Mazda 6. Після виходу з ринку підприємство почало випускати пікапи під брендом Sollers. У 2023 році його переобладнали для складання туристичних автобусів із китайських комплектуючих.

Яка ситуація з російським автопромом?

Заступник прем’єр-міністра Росії Денис Мантуров у вересні заявив, що робота заводу у Владивостоці була “успішно відновлена”, натякаючи на те, що Mazda навряд чи поверне свою частку, говориться у повідомленні.

“Інші великі автопроизводителі, включаючи Renault, Mercedes-Benz та Hyundai, також покинули свої російські операції за подібних обставин, але зберегли пункти щодо викупу”, – пише Reuters.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що російський уряд вніс французький автоконцерн Renault SAS до списку санкцій на тлі повідомлень про можливе виробництво компанією дронів для України.

Тим часом російський автопром, який пережив “клінічну смерть” після відходу західних автоконцернів, а у 2023–24 рр відновив виробництво, знову йде на дно. За підсумками січня–вересня виробництво повернулося на найнижчий рівень 2022 року.

З 29 вересня найбільший російський виробник легкових автомобілів “АвтоВАЗ” перевів виробництво на скорочений чотириденний робочий тиждень, який діятиме до шести місяців. Раніше повідомлялося, що російський уряд різко скоротить витрати на створення національної модульної платформи для виробництва електромобілів. “АвтоВАЗ” не зміг запустити масове виробництво нової Lada Iskra через брак запчастин.

Чому не варто зберігати паролі у браузері?

Зберігати паролі у веб-браузері здається цілком логічним — це зручно та економить час. Проте, захист ваших даних у такому разі явно не на висоті.

За замовчуванням менеджери паролів браузерів не мають потрібних функцій безпеки, пояснює slashgear.com, адже вони і не призначені для супернадійного захисту. Популярні браузери, такі як Chrome і Edge, зберігають паролі в локальних папках профілю, а потім синхронізують їх із серверами Google і Microsoft. Вони не використовують наскрізне шифрування сховища або серверів, і в кращому разі це всього лише шифрування на рівні ОС.

Таким чином, ваші паролі наражаються на ризик для будь-кого, хто увійде у ваш обліковий запис або отримає до нього доступ. Причому підвести в цьому випадку можуть навіть ретельно придумані паролі. Але ж є ще фішингові атаки і шкідливі розширення, за допомогою яких браузери можуть автоматично підставляти паролі на підроблених веб-сайтах.

Як працює менеджер паролів?

Якщо ви хочете справді убезпечитися, вам знадобиться спеціальний менеджер паролів, який використовує майстер-пароль або ключ, який ви створюєте та контролюєте. Тому тільки ви зможете отримати доступ до своїх облікових даних навіть у разі кібератаки.

Краще використовувати спеціалізований менеджер паролів, а не покладатися на безкоштовний менеджер від Google. Такі спеціалізовані сервіси використовують передове шифрування та архітектуру з нульовим розголошенням. Зазвичай вони використовують AES-256 або аналогічні стандарти шифрування, відокремлюючи зашифровані бази даних від доступу через браузер. За допомогою цих менеджерів паролів ви можете розшифровувати паролі тільки за необхідності і тільки на локальному пристрої, знижуючи в такий спосіб ризик злому і шкідливого ПЗ.

До того ж, спеціалізовані менеджери паролів чудово протистоять шкідливим програмам на кшталт RedLine Stealer і Raccoon, а також зменшують ризик фішингу, перевіряючи доменні імена перед заповненням даних. Ще такі менеджери паролів можуть відстежувати витоки даних за допомогою вбудованих інструментів перевірки на порушення, — у звичайного браузера, звісно, немає такого рівня захисту.

Як посилити безпеку без менеджера паролів?

Якщо ви все-таки не хочете зв’язуватися зі спеціалізованим менеджером, можна ввімкнути шифрування на пристрої, доступне в “Менеджері паролів” Google. Шифрування Google надає вам ключі для управління паролями, інтегруючи їх у блокування екрана вашого пристрою. Це свого роду додатковий захист, який діятиме тільки на вашому пристрої. Але врахуйте, що, якщо ви втратите дані облікового запису Google, ви втратите і всі свої паролі.

Ви також можете заборонити браузеру автозаповнення паролів. Для цього знадобляться такі дії:

  • У браузері Chrome: Натисніть на три крапки в правому верхньому кутку. Перейдіть у “Налаштування”. Виберіть “Автозаповнення та паролі”. Виберіть “Менеджер паролів Google”. Там перейдіть у “Налаштування” і вимкніть “Пропонувати збереження паролів”.
  • У браузері Edge: Відкрийте “Налаштування” і виберіть “Паролі та автозаповнення”. Перейдіть до “Додаткових налаштувань” і вимкніть “Автозаповнення паролів і ключів доступу”.
  • У браузері Safari (для macOS Catalina 10.15 і пізніших версій): Виберіть “Файл”, потім “Експорт” і натисніть “Паролі”. Виберіть “Експорт паролів” і введіть пароль вашого Mac, щоб зберегти файл.

Є і ще один спосіб — увімкнути двофакторну аутентифікацію (2FA) для кожного облікового запису, пароль до якого ви зберегли в браузері.

Раніше стало відомо, що мільярди користувачів опинилися під загрозою через злам Google. Тоді хакерська група ShinyHunters зламала базу даних Google, керовану через хмарну платформу Salesforce.

Скорочення виробництва масла в Україні: причини та наслідки

Через збитковість виробництва деякі українські заводи вже скоротили або тимчасово припинили випуск масла. Про це повідомляє аналітичне агенство “Інфагро”. В результаті обсяги виробництва в жовтні стали нижчими, ніж у минулому році, що є першим таким випадком за останній період, зазначили аналітики.

Чому виробники змушені знижувати ціни?

“Зараз стабільно продавати продукцію можуть переважно ті виробники, які готові йти на суттєве зниження цін. Зазвичай це компанії, яким бракує оборотних коштів”, – підкреслюють вони та додають, що поточний рівень цін є збитковим для більшості виробників, що працюють у сегменті масла разом із сухим знежиреним молоком або казеїном.

Які фактори впливають на рентабельність?

Через подорожчання сировини виробництво стає менш рентабельним: закупівельні ціни на молоко, необхідні для беззбитковості, залишаються недосяжними для більшості підприємств. Аналітики інформують, що наприкінці жовтня спостерігалося помітне здешевлення блочного масла. Водночас виробники фасованої продукції утримують дещо кращі позиції, однак конкуренція на цьому ринку посилюється.

Для збільшення продажів компанії вимушені проводити акційні знижки, що негативно впливає на прибутковість. “Ситуація з експортом також складна. Частина підприємств знижує ціни, щоб утриматися на зовнішніх ринках, зокрема в Молдові. Попит на українське масло на Кавказі зберігається, однак обсяги реалізації там обмежені”, – наголошують експерти.

Очікування щодо додаткових можливостей після запровадження нових безмитних квот до ЄС не виправдалися — попит європейських трейдерів супроводжується нижчими ціновими пропозиціями, які не покривають собівартість виробництва, підкреслює аналітичне агенство.

Нагадаємо: В першій половині липня в Україні зросли ціни на вітчизняне масло після запровадження у червні Євросоюзом квотування імпорту цього продукту. На початку осені на українському ринку спостерігалось зниження попиту на вершкове масло, що супроводжується поступовим падінням цін.