Mazda відмовилася від активів у Росії

Японська компанія Mazda Motor втратила право викупу своїх активів у Росії. Автовиробник остаточно відмовився від таких прав після виходу з російського ринку після повномасштабного вторгнення Москви в Україну у 2022 році. Про це повідомляє Reuters, посилаючись на колишнього російського партнера Mazda — компанію Sollers.

“Рішення робить Mazda першим зарубіжним автовиробником, який остаточно відмовився від таких прав після виходу з російського ринку після повномасштабного вторгнення Москви в Україну”, – говориться у повідомленні.

“Після вторгнення більшість західних та азійських автовиробників покинули Росію, продаючи активи місцевим компаніям за символічну суму та зберігаючи опції на викуп на випадок майбутнього повернення”, – нагадує агентство.

Що сталося з активами Mazda?

Mazda продала свою 50% частку у спільному підприємстві з Sollers у Владивостоці у 2022 році за один євро, залишивши за собою право викупу протягом трьох років. Але Sollers заявив, що жодних пропозицій від Mazda не надходило, додавши: “За нинішніх умов ми не бачимо в цьому потреби”.

Завод у Владивостоці, запущений у 2012 році, спочатку виробляв кросовери Mazda CX-5 і CX-9 та седани Mazda 6. Після виходу з ринку підприємство почало випускати пікапи під брендом Sollers. У 2023 році його переобладнали для складання туристичних автобусів із китайських комплектуючих.

Яка ситуація з російським автопромом?

Заступник прем’єр-міністра Росії Денис Мантуров у вересні заявив, що робота заводу у Владивостоці була “успішно відновлена”, натякаючи на те, що Mazda навряд чи поверне свою частку, говориться у повідомленні.

“Інші великі автопроизводителі, включаючи Renault, Mercedes-Benz та Hyundai, також покинули свої російські операції за подібних обставин, але зберегли пункти щодо викупу”, – пише Reuters.

Нагадаємо: Раніше повідомлялося, що російський уряд вніс французький автоконцерн Renault SAS до списку санкцій на тлі повідомлень про можливе виробництво компанією дронів для України.

Тим часом російський автопром, який пережив “клінічну смерть” після відходу західних автоконцернів, а у 2023–24 рр відновив виробництво, знову йде на дно. За підсумками січня–вересня виробництво повернулося на найнижчий рівень 2022 року.

З 29 вересня найбільший російський виробник легкових автомобілів “АвтоВАЗ” перевів виробництво на скорочений чотириденний робочий тиждень, який діятиме до шести місяців. Раніше повідомлялося, що російський уряд різко скоротить витрати на створення національної модульної платформи для виробництва електромобілів. “АвтоВАЗ” не зміг запустити масове виробництво нової Lada Iskra через брак запчастин.

Чому не варто зберігати паролі у браузері?

Зберігати паролі у веб-браузері здається цілком логічним — це зручно та економить час. Проте, захист ваших даних у такому разі явно не на висоті.

За замовчуванням менеджери паролів браузерів не мають потрібних функцій безпеки, пояснює slashgear.com, адже вони і не призначені для супернадійного захисту. Популярні браузери, такі як Chrome і Edge, зберігають паролі в локальних папках профілю, а потім синхронізують їх із серверами Google і Microsoft. Вони не використовують наскрізне шифрування сховища або серверів, і в кращому разі це всього лише шифрування на рівні ОС.

Таким чином, ваші паролі наражаються на ризик для будь-кого, хто увійде у ваш обліковий запис або отримає до нього доступ. Причому підвести в цьому випадку можуть навіть ретельно придумані паролі. Але ж є ще фішингові атаки і шкідливі розширення, за допомогою яких браузери можуть автоматично підставляти паролі на підроблених веб-сайтах.

Як працює менеджер паролів?

Якщо ви хочете справді убезпечитися, вам знадобиться спеціальний менеджер паролів, який використовує майстер-пароль або ключ, який ви створюєте та контролюєте. Тому тільки ви зможете отримати доступ до своїх облікових даних навіть у разі кібератаки.

Краще використовувати спеціалізований менеджер паролів, а не покладатися на безкоштовний менеджер від Google. Такі спеціалізовані сервіси використовують передове шифрування та архітектуру з нульовим розголошенням. Зазвичай вони використовують AES-256 або аналогічні стандарти шифрування, відокремлюючи зашифровані бази даних від доступу через браузер. За допомогою цих менеджерів паролів ви можете розшифровувати паролі тільки за необхідності і тільки на локальному пристрої, знижуючи в такий спосіб ризик злому і шкідливого ПЗ.

До того ж, спеціалізовані менеджери паролів чудово протистоять шкідливим програмам на кшталт RedLine Stealer і Raccoon, а також зменшують ризик фішингу, перевіряючи доменні імена перед заповненням даних. Ще такі менеджери паролів можуть відстежувати витоки даних за допомогою вбудованих інструментів перевірки на порушення, — у звичайного браузера, звісно, немає такого рівня захисту.

Як посилити безпеку без менеджера паролів?

Якщо ви все-таки не хочете зв’язуватися зі спеціалізованим менеджером, можна ввімкнути шифрування на пристрої, доступне в “Менеджері паролів” Google. Шифрування Google надає вам ключі для управління паролями, інтегруючи їх у блокування екрана вашого пристрою. Це свого роду додатковий захист, який діятиме тільки на вашому пристрої. Але врахуйте, що, якщо ви втратите дані облікового запису Google, ви втратите і всі свої паролі.

Ви також можете заборонити браузеру автозаповнення паролів. Для цього знадобляться такі дії:

  • У браузері Chrome: Натисніть на три крапки в правому верхньому кутку. Перейдіть у “Налаштування”. Виберіть “Автозаповнення та паролі”. Виберіть “Менеджер паролів Google”. Там перейдіть у “Налаштування” і вимкніть “Пропонувати збереження паролів”.
  • У браузері Edge: Відкрийте “Налаштування” і виберіть “Паролі та автозаповнення”. Перейдіть до “Додаткових налаштувань” і вимкніть “Автозаповнення паролів і ключів доступу”.
  • У браузері Safari (для macOS Catalina 10.15 і пізніших версій): Виберіть “Файл”, потім “Експорт” і натисніть “Паролі”. Виберіть “Експорт паролів” і введіть пароль вашого Mac, щоб зберегти файл.

Є і ще один спосіб — увімкнути двофакторну аутентифікацію (2FA) для кожного облікового запису, пароль до якого ви зберегли в браузері.

Раніше стало відомо, що мільярди користувачів опинилися під загрозою через злам Google. Тоді хакерська група ShinyHunters зламала базу даних Google, керовану через хмарну платформу Salesforce.

Скорочення виробництва масла в Україні: причини та наслідки

Через збитковість виробництва деякі українські заводи вже скоротили або тимчасово припинили випуск масла. Про це повідомляє аналітичне агенство “Інфагро”. В результаті обсяги виробництва в жовтні стали нижчими, ніж у минулому році, що є першим таким випадком за останній період, зазначили аналітики.

Чому виробники змушені знижувати ціни?

“Зараз стабільно продавати продукцію можуть переважно ті виробники, які готові йти на суттєве зниження цін. Зазвичай це компанії, яким бракує оборотних коштів”, – підкреслюють вони та додають, що поточний рівень цін є збитковим для більшості виробників, що працюють у сегменті масла разом із сухим знежиреним молоком або казеїном.

Які фактори впливають на рентабельність?

Через подорожчання сировини виробництво стає менш рентабельним: закупівельні ціни на молоко, необхідні для беззбитковості, залишаються недосяжними для більшості підприємств. Аналітики інформують, що наприкінці жовтня спостерігалося помітне здешевлення блочного масла. Водночас виробники фасованої продукції утримують дещо кращі позиції, однак конкуренція на цьому ринку посилюється.

Для збільшення продажів компанії вимушені проводити акційні знижки, що негативно впливає на прибутковість. “Ситуація з експортом також складна. Частина підприємств знижує ціни, щоб утриматися на зовнішніх ринках, зокрема в Молдові. Попит на українське масло на Кавказі зберігається, однак обсяги реалізації там обмежені”, – наголошують експерти.

Очікування щодо додаткових можливостей після запровадження нових безмитних квот до ЄС не виправдалися — попит європейських трейдерів супроводжується нижчими ціновими пропозиціями, які не покривають собівартість виробництва, підкреслює аналітичне агенство.

Нагадаємо: В першій половині липня в Україні зросли ціни на вітчизняне масло після запровадження у червні Євросоюзом квотування імпорту цього продукту. На початку осені на українському ринку спостерігалось зниження попиту на вершкове масло, що супроводжується поступовим падінням цін.

Пільги на імпорт електромобілів: витрати бюджету 14,5 млрд грн

Голова парламентського комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев заявив, що пільги з ПДВ на імпорт електромобілів коштували державному бюджету 14,5 млрд грн за десять місяців 2025 року. Про це він повідомив у своєму Telegram-каналі.

За словами Гетманцева, з початку 2025 року в Україну завезли понад 82 тисячі електромобілів загальною вартістю 72,2 млрд грн. При цьому, через податкові пільги, держава не отримала мільярди гривень надходжень. “Для порівняння, наші виробники озброєння отримали за цей період втричі менший обсяг пільг”, – зазначив народний депутат.

Які податкові ставки на електромобілі?

Гетманцев також нагадав, що мито на розмитнення електромобілів залишається нульовим, а акциз нижчий, ніж для авто з двигунами внутрішнього згоряння. Ці ставки не зміняться після 1 січня 2026 року, додав він.

Який прогноз щодо попиту на електроенергію?

Нагадаємо: За аналітичним прогнозом Rystad Energy, глобальний попит на електроенергію протягом наступного десятиліття зросте приблизно на 30% через активне поширення електромобілів, розбудову дата-центрів та зростання потреб в опаленні й охолодженні будівель.

Hitachi розробила технологію для дронів у складних умовах

Японська компанія Hitachi розробила революційну технологію моделювання, яка дозволяє безпілотникам легко адаптуватися до раптових змін погоди, включаючи сильні пориви вітру.

Рішення Hitachi вимірює характеристики опору вітру для окремих літальних апаратів та створює цифрові моделі реакції БПЛА, дозволяючи операторам з високою точністю перевіряти поведінку польоту у віртуальних середовищах перед їх розгортанням. Про це пише DroneLife.

Які проблеми вирішує нова технологія?

Як зазначають у виданні, традиційні технології управління дронами мають труднощі у міських районах зі щільними скупченнями забудови та гірських регіонах, де інтенсивність вітру змінюється непередбачувано.

Щоб розв’язати цю проблему, Hitachi інтегрувала свою технологію моделювання в платформу контролю мобільності під назвою Digital Road, яка визначає зміни навколишнього середовища вздовж маршрутів у режимі реального часу та розраховує безпечні шляхи руху.

Які переваги має нова платформа?

Вдосконалена платформа поєднує прогнозування погоди, прогнозування характеристик польоту та моделювання впливу вітру на конкретні дрони, що дозволяє здійснювати операції в раніше недоступних середовищах, включаючи міські вулиці, гірську місцевість, дамби, водопровідні споруди тощо.

“Забезпечуючи надійну роботу дронів у складних погодних умовах, ця технологія вирішує проблему нестачі робочої сили в інспекції інфраструктури, одночасно підтримуючи шлях Японії до вуглецевої нейтральності шляхом обслуговування об’єктів відновлюваної енергетики”, — зазначили у виданні.

Нагадаємо, вчені з Делфтського технічного університету у Нідерландах розробили алгоритм, який дозволяє кільком автономним дронам працювати разом для транспортування важких вантажів навіть в умовах сильного вітру. Фокус також повідомляв, що американські вчені створили безпілотник, який летить на світло, як метелик. Завдяки незвичайній конструкції він може ефективно застосовуватися для прихованого спостереження.