Німеччина вимагає заборонити імпорт російської сталі

Віце-канцлер Німеччини Ларс Клінгбайль вимагає повністю закрити ринок Європейського Союзу для російської сталі. Про це повідомляє видання Spiegel. Заяву про необхідність заборони імпорту сталі з Росії Клінгбайль зробив напередодні “Сталевого саміту”, який відбудеться у відомстві федерального канцлера 6 листопада.

За словами віце-канцлера, сталеві сляби, вироблені в Росії та перероблені на підприємствах ЄС, досі не підпадають під санкції. Він підкреслив, що важко пояснити німецьким металургам, чому Європа досі дозволяє російській сталі потрапляти на ринок.

Які кроки пропонує Клінгбайль?

Віце-канцлер заявив, що у відповідь на глобальний надлишок потужностей і демпінгові ціни з боку іноземних виробників необхідно впровадити політику “європейського патріотизму”. Він закликав збільшити внутрішнє виробництво сталі та орієнтуватися на екологічно чисту і високоякісну продукцію з Німеччини та Європи.

Які зміни відбуваються в Польщі?

Нагадаємо: Раніше Польща ввела санкції проти двох компаній, які постачали сталь в Росію. Польська влада вважає, що ця спеціальна сталь може потрапити на російські оборонні заводи. Польща майже повністю переорієнтувалась на імпорт залізної руди з України, відмовившись від російських поставок.

Раніше повідомлялося, що “Северсталь” — одна з найбільших металургійних компаній Росії, на яку припадає 14% всієї виплавки сталі в країні, — продовжує фіксувати погіршення фінансових показників. Російські сталеливарні компанії зафіксували різке погіршення фінансових результатів через падіння попиту, високі ставки кредитів і санкції, що обмежують експорт.

Раніше повідомлялося, що Європейський Союз за підсумками січня-липня 2025 року імпортував 3,37 млн т (+0,6% р./р.) металургійної сировини російського походження.

Невдача німецького стартапу Stark Defence під час тестів

Що сталося під час випробувань дронів?

Німецький стартап Stark Defence, що спеціалізується на розробці оборонних безпілотників, зазнав публічного провалу під час військових випробувань у жовтні 2025 року. Дрони Virtus від Stark не змогли уразити жодної цілі в ході двох окремих навчань — з британською армією в Кенії та німецькою армією поблизу міста Мюнстер у Німеччині. Про це повідомляє Financial Times з посиланням на свої джерела.

Під час випробувань у Німеччині один з безпілотників Virtus втратив керування та приземлився в лісистій місцевості. Також зафіксовано випадок загоряння батареї БПЛА на навчаннях у Кенії.

Які наслідки для Stark Defence?

“Це була катастрофа для Stark. Вони переоцінювали свої можливості, і тепер розплачуються за це”, — зазначив один із співрозмовників видання. Один із фінансових спонсорів Stark, який говорив на умовах анонімності, підкреслив важливість “тестування та експериментів” як “необхідних частин побудови та впровадження інновацій на передовій”.

Високопоставлений офіцер Бундесверу, який не брав участі в жодному з випробувань, підтвердив цю думку, зазначивши, що солдатам подобається працювати зі стартапами, які “набагато швидше адаптуються до наших побажань, ніж більші компанії”.

“Ми розбилися не раз чи два, ми розбилися сотні разів. Саме так ми тестуємо, розробляємо та зрештою продовжуємо постачати оборонні технології, такі як Virtus, на передову в Україні”, — додали у компанії Stark.

Що відомо про дрони Virtus?

Компанія Stark описує Virtus як дрон-камікадзе вертикального зльоту і посадки з електричним приводом, створений з урахуванням досвіду Сил оборони України у війні проти Росії. За словами розробників, Virtus може переходити від крейсерського польоту зі швидкістю 120 км/год до швидких, високошвидкісних пікірувань зі швидкістю до 250 км/год. Максимальний час роботи БПЛА від акумуляторів становить 60 хвилин, а вага корисного навантаження — до 5 кілограмів.

Дрон Virtus також отримав систему штучного інтелекту (ШІ), яка дозволяє відстежувати і вражати точні цілі на відстані до 100 кілометрів, навіть в умовах слабкого сигналу або в умовах відсутності сигналу. Ба більше, система реагує на зміни навколишнього середовища, уникаючи перешкод.

Нагадаємо, ударний дрон Virtus від Stark був випробуваний разом з розвідувальним дроном Vector від Quantum на передовій у Запорізькій області. Також повідомлялося, що французька компанія Alta Ares спільно з українськими інженерами запустила виробництво безпілотників-перехоплювачів.

Новий захист Android: як уберегти дані від крадіжки

Що таке ‘Захист від крадіжки’?

В Android-смартфонах з’явилася потужна функція ‘Захист від крадіжки’. Вона може врятувати ваші дані, навіть якщо телефон вирвали просто у вас із рук. Ця функція автоматично блокує екран під час різкого руху і не дозволяє зловмиснику відключити інтернет.

Як працює новий захист?

Будь-який телефон абсолютно не захищений у розблокованому стані. Якщо хтось зміг заволодіти пристроєм, коли ви ним користувалися, він отримує миттєвий доступ до ваших повідомлень, фото і відкритих додатків. Новий інструмент від Google покликаний вирішити цю нішеву, але актуальну проблему.

Система працює у фоновому режимі та використовує датчики смартфона для виявлення підозрілої активності. За допомогою акселерометра та гіроскопа гаджет розпізнає різкі рухи, характерні для крадіжки, — ривок, біг, швидка їзда на велосипеді. Щойно щось подібне зафіксовано, екран миттєво блокується, вимагаючи для доступу ваш PIN-код або відбиток пальця. Важливо, що опція працює локально, їй не потрібен доступ в інтернет.

Якщо злодій спробує відключити мобільний інтернет або Wi-Fi, система це помітить. Якщо апарат перебуватиме офлайн занадто довго, він автоматично заблокується.

Нарешті, у разі крадіжки тепер можливо заблокувати ОС з будь-якого іншого пристрою. Для цього достатньо зайти на сайт android.com/lock і ввести свій номер телефону. Вам не доведеться згадувати пароль від Google-акаунта, що дуже зручно в стресовій ситуації.

Як активувати ‘Захист від крадіжки’?

Ця функція не ввімкнена за замовчуванням, її потрібно активувати вручну:

  1. Зайдіть у ‘Налаштування’ вашого смартфона.
  2. Перейдіть у розділ ‘Безпека та конфіденційність’.
  3. Знайдіть пункт ‘Захист втраченого пристрою’ (або ‘Знайти пристрій’).
  4. Натисніть на ‘Захист від крадіжки’ (Theft protection).
  5. Увімкніть усі три перемикачі: ‘Блокування в разі виявлення крадіжки’, ‘Блокування в разі відключення від мережі’ та ‘Віддалене блокування’.

Для максимального захисту експерти також рекомендують увімкнути опцію ‘Блокування мережі та безпеки’ в параметрах безпеки. Вона не дасть змоги злодієві вимкнути телефон або відключити інтернет з екрана блокування без введення пароля. Також варто обмежити доступ до ‘швидких налаштувань’ на заблокованому екрані.

Ці прості кроки в поєднанні з механізмом ‘Захисту від крадіжки’ допоможуть смартфону та даним на ньому залишатися невразливими до дій зловмисників навіть у разі фізичної втрати.

Toyota Crown 2023: вигідний вибір на вторинному ринку

Чому Toyota Crown 2023 року є недооціненим гібридом?

Коли найпопулярніші вживані гібриди, такі як Toyota Camry та Prius, зберігають високу залишкову вартість, менш помітні моделі, особливо з преміального сегменту, знецінюються швидше. Саме тому Toyota Crown 2023 року, поєднуючи преміальний вигляд, повний привід та потужні гібридні установки, пропонує виняткову вигоду для тих, хто шукає надійне авто з високою амортизацією на вторинному ринку.

Які переваги Toyota Crown?

Toyota Crown 2023 модельного року є недооціненим гібридом, який знаходиться між масовим та люксовим сегментами. Попри ефективний двигун, висококласний салон та повний привід, Crown залишається непоміченим, оскільки покупці частіше обирають відоміші Prius, Camry або Lexus ES 300h. Саме ця непопулярність є найбільшою перевагою Crown. Завдяки відносно високій амортизації (28,5%–33,1%) вживана модель 2023 року стає винятково вигідною покупкою. Вона знецінюється швидше, але пропонує преміальні характеристики, якісний інтер’єр та, у деяких комплектаціях, потужний турбонаддув.

Які технічні характеристики Toyota Crown 2023 року?

Toyota Crown 2023 року пропонувалася з двома гібридними силовими установками, обидві з повним приводом (AWD):

  • Базовий гібрид (комплектації XLE, Limited):
    Двигун: 2.5-літровий атмосферний, поєднаний з гібридною системою.
    Сумарна потужність: 236 к.с.
    Трансмісія: електронна безступенева (eCVT).
    Привід: електронний повний привід (Electronic On-Demand AWD).
    Витрата палива у комбінованому циклі: близько 5,7 л/100 км.
  • Гібрид MAX (комплектація Platinum):
    Двигун: 2.4-літровий турбований двигун, поєднаний з високоефективною гібридною системою.
    Сумарна потужність: 340 к.с.
    Трансмісія: 6-ступенева автоматична коробка передач.
    Крутний момент: 542 Нм.
    Привід: постійний електронний повний привід (Full-Time Electronic AWD).
    Витрата палива у комбінованому циклі: близько 7,8 л/100 км.

Криза російського автопрому: виробництво знову падає

Російський автопром, який пережив “клінічну смерть” після відходу західних автоконцернів, знову опинився на дні. За підсумками січня–вересня 2023 року виробництво автомобілів повернулося на найнижчий рівень 2022 року, повідомляє Росстат.

Виробництво автомобілів у Росії впало на 20%, що свідчить про стрімке зниження темпів виробництва. Спад автопрому прискорюється з кожним кварталом: у січні–березні він становив 9,2% у річному вираженні, у другому кварталі — 23%, а в третьому — 26,7%. У перший рік війни автомобільна промисловість втратила близько 50% виробництва, а загальний випуск автомобілів у Росії впав до 450 тисяч одиниць — найнижчого рівня з першої половини 1970-х років, коли в СРСР ще не були запущені автозаводи в Горькому та Тольятті.

Чому російський автопром знову в кризі?

На середину минулого року випуск машин досяг 80% від допосилковного рівня, але зараз знову становить лише 50%, зазначає Яніс Клюге, науковий співробітник німецького Інституту проблем міжнародної безпеки. Лідерами за темпами падіння стали виробники вантажівок, у яких випуск обвалився на 30% за 9 місяців і на 41% у вересні.

Що далі для російського автопрому?

Продажі нових автомобілів у Росії за січень-вересень впали на 22%. У порівнянні з першою половиною 2010-х років, скорочення становить 2–2,5 рази, оскільки автомобіль став менш доступним для росіян. “Жодних явних сигналів того, що купівельна спроможність населення зросте у найближчий рік чи два, немає. Цього року склався майже ідеальний шторм”, – констатують учасники ринку.

Нагадаємо, що з 29 вересня найбільший російський виробник легкових автомобілів “АвтоВАЗ” перевів виробництво на скорочений чотириденний робочий тиждень, який діятиме до шести місяців. Раніше повідомлялося, що російський уряд різко скоротить витрати на створення національної модульної платформи для виробництва електромобілів. “АвтоВАЗ” не зміг запустити масове виробництво нової Lada Iskra через брак запчастин. Також повідомлялося, що російський уряд вніс французький автоконцерн Renault SAS до списку санкцій на тлі повідомлень про можливе виробництво компанією дронів для України.