Парламент ухвалив закон для покращення мобільного інтернету

Парламент ухвалив законопроєкт, який допоможе розвивати цифрову інфраструктуру та забезпечити безперебійний зв’язок. Мобільний інтернет стане кращим і швидшим, а користувачі зможуть самі перевіряти його якість. Про це повідомляє Міністерство цифрової трансформації України.

“Парламент ухвалив важливий законопроєкт № 12094, який допоможе розвивати цифрову інфраструктуру та забезпечити безперебійний зв’язок для всіх українців”, – говориться у повідомленні.

“Швидкість інтернету стане обов’язковим показником якості зв’язку. Для швидкості інтернету встановлять фіксовану кількість мегабіт на секунду, а мобільні оператори надаватимуть послуги в межах цього стандарту”, – зазначили у міністерстві.

Як українці зможуть перевіряти якість мобільного інтернету?

Українці самостійно зможуть перевіряти якість мобільного інтернету через смартфони. Інформація про якість та швидкість передаватиметься до регулятора сфери НКЕК для аналізу.

“Це допоможе визначати слабкі місця мережі та оперативно реагувати на проблеми. Про систему моніторингу якості мобільного інтернету повідомимо згодом”, – додали у міністерстві.

Що зміниться для операторів зв’язку?

Мораторій на перевірку виконання умов ліцензій буде скасований. Це стимулюватиме операторів будувати базові станції в сільській місцевості, щоб зменшити зони без зв’язку, зазначають у відомстві.

Національний роумінг працюватиме й після завершення воєнного стану. Українці зможуть надалі користуватися мережами інших операторів, щоб мати звʼязок у кризових ситуаціях, говориться у повідомленні.

“Сподіваємося, законопроєкт вже незабаром підпише Президент. Працюємо над тим, щоб кожен українець мав якісний зв’язок та інтернет, навіть у найвіддаленіших куточках країни”, – додали у міністерстві.

Нагадаємо: Фінансові показники ринку електронних комунікацій зросли у першому півріччі 2025 року до 60,9 мільярдів гривень. Український оператор мобільного зв’язку Київстар випробував Starlink Direct to Cell — технологію прямого супутникового зв’язку зі смартфоном. Вперше в Україні відбувся обмін текстовими повідомленнями, надісланими напряму зі смартфонів через супутник.

Також повідомлялося, що Україна стане першою європейською країною, яка запропонує мобільні послуги Starlink. Обмін повідомленнями запустять до кінця року, а мобільний супутниковий широкосмуговий доступ до Інтернету – у середині 2026 року.

Раніше Міністерство цифрової трансформації порадило, як підготуватись до блекаутів, щоб максимально ефективно використовувати наявний ресурс і завжди бути на зв’язку.

Чи безпечно купувати кавуни восени в Україні?

Чому кавуни з’являються восени?

На українських прилавках восени все частіше можна побачити великі, соковиті кавуни, які виглядають, ніби щойно з літа. Однак більшість з них не є українського походження. Кавуни завозять із Туреччини та Єгипту, де сезон триває довше. Часто такі плоди збирають недозрілими, щоб вони витримали транспортування, а потім дозрівають штучно, створюючи теплові умови в складах або використовуючи стимулятори росту.

У чому ризик вживання кавунів восени?

Головна небезпека кавунів, які продаються поза сезоном, полягає у перевищеному вмісті нітратів. Щоб прискорити дозрівання і зробити м’якоть привабливою, виробники часто використовують азотні добрива у великих дозах. Висока концентрація нітратів може викликати головний біль, нудоту, болі у животі, а в дітей навіть отруєння. Медики радять уникати вживання кавунів, якщо вони мають неприродно яскравий колір, водянисте серце або гіркуватий присмак, оскільки це може свідчити про ненатуральне дозрівання.

Як перевірити якість кавуна?

Звертайте увагу на шкірку: вона повинна бути твердою, без тріщин і вм’ятин. Перевірте хвостик: якщо він сухий, кавун зрілий природним шляхом. Зелений хвостик свідчить про те, що його зірвали зарано. Також можна провести тест водою: невеликий шматочок м’якоті опустіть у склянку з водою. Якщо вода порожевіє, це означає, що у кавуні забагато хімії.

Дієтологи наголошують, що в листопаді організму вже не потрібні кавуни, оскільки вони охолоджують. У холодну пору року важливо підтримувати теплообмін і баланс вітамінів іншими продуктами, такими як гарбуз, яблука та буряк.

У разі проблем зі здоров’ям обов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Ворожа атака на Ізмаїльський порт: деталі інциденту

Вночі проти 4 листопада Ізмаїльський морський порт став об’єктом ворожої атаки дронами. Про це повідомляє ДП “Адміністрація морських портів України”.

Які наслідки атаки?

Унаслідок обстрілу були пошкоджені об’єкти портової інфраструктури. На щастя, серед працівників порту немає постраждалих, що підтверджує АМПУ.

Що далі?

Наразі служби та фахівці оцінюють масштаби пошкоджень і вже розпочали відновлювальні роботи. Незважаючи на постійні ворожі атаки, порт продовжує свою роботу, зазначили в АМПУ.

Нагадаємо, що у період з січня по вересень 2025 року в портах Одещини було зафіксовано 11 російських атак на судна, внаслідок яких постраждало 13 цивільних суден та один військовий корабель. Також 22 жовтня російська армія атакувала Ізмаїльський порт.

Верховна Рада ухвалила закон про енергетичні проєкти

Верховна Рада України ухвалила за основу проєкт закону про інфраструктурні проєкти у сфері енергетики, які становлять суспільний інтерес. Про це інформує пресслужба апарату Верховної Ради України.

Законопроект передбачає інституційні та правові умови для реалізації інфраструктурних проектів у сфері енергетики, які мають стратегічне значення як для нашої держави, так і для Європейського Союзу та Енергетичного Співтовариства.

Які переваги запровадження європейських стандартів?

“Запровадження європейських стандартів у сфері енергетичної інфраструктури сприятиме залученню значних інвестицій у енергетичний сектор, що особливо актуально в умовах відбудови країни та пошуку ефективних і стійких енергетичних рішень”, – говориться у повідомленні.

Як спростять процедури для стратегічних проектів?

Законопроект спрямований на спрощення процедур отримання дозволів для стратегічних проектів шляхом запропонованої процедури узгодження позицій органів державної влади та місцевого самоврядування тощо, повідомляють у парламенті.

Нагадаємо: До розширеного Єдиного проєктного портфелю держави додатково включено 11 проєктів у сфері транспорту, два проєкти та дві програми у сфері муніципальної інфраструктури та послуг, а також одну програму у сфері житла.

Також повідомлялося, що уряд дозволив Фонду розвитку інновацій закуповувати спеціальні інноваційні технології, зокрема робототехніку, безпілотні системи тощо без застосування процедур закупівель, визначених законодавством.

Укрзалізниця отримала 13 млрд грн для стабілізації

АТ “Укрзалізниця” цього року для стабілізації фінансового стану уряд вже виділив 13 млрд грн з резервного фонду, на наступний рік у бюджеті передбачено близько 16 млрд грн. Про це журналістам розповіла прем’єр-міністерка України Юлія Свириденко, повідомляє Укрінформ.

“Всі 16 мільярдів це різниця квитка в касі і його собівартості”, – зазначила Свириденко, чиї слова цитує Радіо Свобода. За її даними, цьогоріч вперше утворився суттєвий дисбаланс: раніше доходи від вантажних перевезень, які здійснювала компанія, покривали збиткові пасажирські перевезення “Укрзалізниці”, собівартість квитків на які в кілька разів вища за актуальні ціни.

Яка собівартість квитків?

“Наприклад, квиток до Херсона коштує приблизно 200 гривень, а його реальна собівартість у чотири рази більша”, – пояснила урядовиця.

Які втрати зазнала компанія?

Найбільших втрат компанія зазнала у перевезенні металургії та вугілля, зазначив Олександр Перцовський, голова правління “Укрзалізниці”. За його словами, раніше саме ці категорії становили 60% обсягу вантажних перевезень компанії. “Більше половини обсягів вантажу ми втратили через наближення фронту”, – каже Перцовський.

Нині ж, за його даними, дальнє слідування “Укрзалізниці” приносить компанії 7 млрд грн доходів. Водночас видатки компанії – 20 мільярдів гривень, зокрема, на заробітні плати працівників та на електроенергію. Різницю в 13 мільярдів гривень нині компенсує держава.

Сама компанія взяла на себе зобов’язання з оптимізації витрат власними ресурсами щонайменше на 10 млрд грн.

Нагадаємо: Раніше президент Володимир Зеленський анонсував програму, за якою українці зможуть безкоштовно скористатись поїздками АТ “Укрзалізниця” у межах трьох тисяч кілометрів. “Укрзалізниця” пояснила, що надаватиме безкоштовні 3 тисячі кілометрів у “низький” сезон паралельно з переходом держави до системної компенсації реальної собівартості пасажирських перевезень. “3 000 кілометрів” розгортаються паралельно зі стартом системної державної підтримки пасажирських перевезень УЗ.