Яка траєкторія повороту ліворуч дозволена велосипедисту?

Яка траєкторія повороту ліворуч дозволена велосипедисту?

Задача стосується розташування транспортних засобів на дорозі. Яка траєкторія повороту ліворуч дозволена велосипедисту у зображеній на малюнку ситуації? Завдання запропонував канал “За! Правилами”.

Які варіанти відповідей?

Варіанти відповіді:

  • Траєкторія А.
  • Траєкторія Б.
  • Обидві траєкторії дозволені.
  • Обидві траєкторії заборонені.

Яка правильна відповідь?

Розбір задачі показує, що траєкторія А передбачає поворот ліворуч з крайньої лівої смуги проїзної частини. Траєкторія Б — це поворот з трамвайної колії попутного напрямку, що розташована на одному рівні з проїзною частиною для нерейкових транспортних засобів.

Згідно з пунктом 11.8 ПДР, повертати ліворуч або розвертатися потрібно з трамвайної колії попутного напрямку, якщо інший порядок руху не визначено дорожніми знаками або розміткою. Але це правило не стосується велосипедистів.

Читаємо пункт 11.14 ПДР: “Рух по проїзній частині на велосипедах, мопедах, гужових возах (санях) і вершникам дозволяється лише в один ряд по правій крайній смузі якомога правіше, за винятком випадків, коли виконується об’їзд. Поворот ліворуч та розворот дозволяється на дорогах з однією смугою для руху в кожному напрямку і без трамвайної колії посередині. Дозволяється рух по узбіччю, якщо це не створить перешкод пішоходам”.

Отже, якщо велосипедист бажає потрапити на лівий бік дороги, йому потрібно спішитися та скористатися пішохідним переходом. А вже потім продовжити рух на велосипеді якомога ближче до правого краю.

Правильна відповідь №4.

Халва: користь, енергія та ризики для здоров’я

Що таке халва?

Халва – це популярний східний смаколик, який став звичним продуктом в Україні ще з XVIII–XIX століть. Вона не лише має чудовий смак, але й може похвалитися низкою корисних властивостей.

Класична халва складається з трьох основних компонентів: подрібненого насіння чи горіхів (соняшник, кунжут, арахіс), цукру або меду та карамельної/білкової маси. Це цікаво: кульки тірамісу – простий десерт без випікання, який підкорює з першого шматочка.

Яка користь халви?

У помірній кількості халва корисна завдяки своїй основі:

  • Білок і жири: є потужним джерелом легкозасвоюваного рослинного білка.
  • Вітаміни: містить вітаміни E, B1, B6, а також магній, залізо та цинк, що підтримують нервову та серцево-судинну системи.
  • Енергія: забезпечує швидке відновлення сил.

Які є види халви та обмеження в її вживанні?

Найпоширеніша в Україні — соняшникова халва. Інші популярні види: кунжутна (тахіні), арахісова, мигдальна. Проте, халву не варто вживати людям із цукровим діабетом та при алергії на горіхи чи насіння. Через високий вміст жирів є обмеження для людей із захворюваннями печінки.

Халва використовується не лише як десерт до чаю чи кави, але і як інгредієнт для випічки та кремів.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба бов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Зменшення морських поставок російської нафти

Морські поставки російської сирої нафти різко зменшилися, що стало найзначнішим падінням з січня 2024 року. Це сталося через нові санкції США, які змусили ключових покупців утриматися від придбання нафти з Москви. Про це повідомляє агентство Bloomberg.

За чотиритижневим середнім показником, до 2 листопада обсяги відвантажень із російських портів становили 3,58 млн бар./добу, що на 190 тис. барелів менше, ніж переглянута цифра за період до 26 жовтня. Це просідання потоків вдарило по нафтових доходах Москви, які впали до мінімуму з серпня. Таке зниження відбулося після заборони США на операції з двома найбільшими експортерами РФ: “Роснефть” і “Лукойл”.

Чому НПЗ у Китаї, Індії та Туреччині утримуються від закупівель?

Нафтові переробні заводи в Китаї, Індії та Туреччині наразі беруть паузу в закупівлях підсанкційних вантажів і шукають альтернативи. Російські експортери продовжують вантажити нафту на танкери, але нафтопереробники не поспішають закачувати її у свої резервуари.

Які наслідки для російської нафти в морі?

Внаслідок цього обсяг російської нафти в морі зріс до понад 380 млн барелів, що на 27 млн барелів, або 8% більше з початку вересня, згідно з даними Bloomberg щодо танкерів. Разом Індія, Китай і Туреччина забирають понад 95% морського експорту сирої нафти РФ, тому компенсувати навіть помітне скорочення їхніх закупівель майже неможливо.

Москва, ймовірно, й далі завантажуватиме танкери, навіть якщо вантажі залишатимуться у “плавучому зберіганні”. Таким чином, нафта на морі ставатиме дедалі важливішим індикатором впливу останніх санкцій.

Нагадаємо, що Сполучені Штати запровадили санкції проти найбільших російських нафтових компаній “Роснефть” та “Лукойл”, а також їхніх дочірніх компаній. Євросоюз вранці 23 жовтня остаточно затвердив 19-й пакет санкцій проти Росії за письмовою процедурою.

Електромобілі: батареї зношуються повільніше, ніж думали

Які результати дослідження?

У дослідженні за участю 1300 електромобілів розвінчали страх, пов’язаний зі швидкою деградацією і дорогою заміною батарей. Виявилося, що акумулятори сучасних електрокарів зношуються набагато повільніше, ніж прийнято вважати.

Багато хто впевнений, що через 5-8 років експлуатації АКБ електромобіля виходить з ладу, і її заміна обходиться в десятки тисяч доларів. Однак нове дослідження шведського маркетплейса старих авто Kvdbil доводить, що це не так, пише Electrek.

Що з’ясували дослідники?

Експерти проаналізували стан здоров’я акумуляторів понад 1300 старих електромобілів і гібридів. Результати виявилися вражаючими: 8 з 10 протестованих електрокарів зберегли понад 90% своєї первісної ємності батареї.

“Деградація автомобільного акумулятора відбувається повільно завдяки передовим технологіям і продуманій конструкції, включно з охолодженням осередків. Цей результат спростовує міф про те, що батареї старих автомобілів недовговічні”, — заявив Мартін Рейнхольдссон, керівник тестів у Kvdbil.

Які електрокари найбільш “живучі”?

Крім того, виявили лідерів за довговічністю батарей. Перші два місця несподівано посіли автомобілі Kia, випередивши навіть Tesla.

Топ-10 електромобілів із найкращим середнім станом батареї:

  1. Kia EV6
  2. Kia e-Niro
  3. Tesla Model Y
  4. Opel Mokka-e
  5. Mazda MX-30
  6. Audi Q4 e-tron
  7. Fiat 500e
  8. Volvo XC40 Recharge
  9. Citroën e-C4
  10. Volkswagen ID.4

У загальному заліку брендів (з урахуванням усіх моделей) Tesla посіла четверте місце, поступившись Kia, Audi та Opel. Однак експерти зазначають, що це може бути пов’язано з більшим середнім віком і пробігом автомобілів Tesla порівняно з іншими марками.

Чому це важливо?

Виявилося, що сучасні батареї з рідинним охолодженням цілком надійні і, найімовірніше, переживуть сам автомобіль. Таким чином, купівля 3-5-річного електрокара здатна стати розумним вкладенням.

Дослідження підтверджує те, про що давно говорять досвідчені власники: для збереження здоров’я батареї достатньо дотримуватися простих правил — не заряджати її щодня до 100% (обмежуючись 80%) і мінімізувати використання надшвидких зарядок постійним струмом.

Раніше повідомлялося, що електрокари Chery отримають твердотільну батарею, яка забезпечує запас ходу до 1500 км. Chery завершує розробку інноваційної твердотільної батареї. Вона має рекордну щільність енергії в 600 Вт∙год/кг, що дає змогу збільшити запас ходу електрокарів більш ніж удвічі.

Індекси США знизилися через занепокоєння інвесторів

Головні індекси США опустилися до мінімумів після попереджень про можливий розпродаж від низки великих банків, тоді як оптимістичний прогноз продажів від Palantir не вразив інвесторів. Про це повідомляє агентство Reuters.

Чому ринки акцій можуть зіткнутися з просіданням?

CEO Morgan Stanley і Goldman Sachs застерегли, що ринки акцій можуть зіткнутися з просіданням на 10–15%, підкресливши зростання занепокоєння завищеними оцінками. Акції Palantir Technologies впали на 8,7%, незважаючи на прогноз виручки на четвертий квартал вище за очікування аналітиків. Папери компанії за рік зросли майже на 400%.

Які компанії зазнали найбільших втрат?

Просіли і великі техкомпанії: Nvidia -2,1%, Alphabet -1,6%, Microsoft -1%. Сектор інформаційних технологій став головним тягарем для S&P 500 (-1,5%). Dow Jones знизився на 301,32 пункту (-0,64%) до 47 035,36. S&P 500 – на 62,20 (-0,90%) до 6 790,53. Nasdaq Composite — на 291,37 (-1,22%) до 23 543,35.

Індекс волатильності CBOE VIX наблизився до двотижневого максимуму. Індекси США нещодавно оновили історичні максимуми й упевнено зросли в жовтні, оскільки звіти Big Tech сигналізували про стрімкі інвестиції в ШІ, що живили бичачий ринок цього року. Утім, знову виникли сумніви щодо “замкнутості” витрат і монетизації технології, через що інвестори охололи після шаленого ралі ШІ-акцій.

“Ринок йшов вгору, що було виправдано прибутком, але в якийсь момент стало видно позиціонування на risk-off навіть при найменшому розчаруванні”, — сказав Кіт Б’юкенен, старший портфельний менеджер Globalt Investments.

Читайте також: Загралися. Технологічні компанії світу створили бульбашку ШІ?