Курс валют на 5 листопада: долар та євро змінилися

Станом на 5 листопада офіційний курс долара щодо гривні збільшився на 3 копійки, а євро зменшився на 9 копійок. Про це свідчать дані minfin.com.ua.

Офіційний курс долара встановлено на рівні 42,07 грн, євро – 48,33 грн (на 4 листопада долар – 42,04 грн, євро – 48,42 грн).

Який курс долара на чорному ринку?

На 10:00 курс долара проти гривні на чорному ринку становив 42,00 – 42,10 грн. Євро – 48,50 і 48,70 грн.

Які середні курси валют у банках?

Середні курси валют у касах банків були такими:

  • Долар США – 41,80 – 42,25 грн (курс на 4 листопада – 41,80 – 42,22 грн);
  • Євро – 48,10 – 48,80 грн (курс на 4 листопада – 48,17 – 48,80 грн).

У розрізі банків готівкові курси долара такі:

  • ПриватБанк – 41,65 – 42,25 грн;
  • Ощадбанк – 41,85 – 42,30 грн;
  • Укрсиббанк – 41,75 – 42,30 грн;
  • ПУМБ – 41,80 – 42,40 грн;
  • Райффайзен – 41,90 – 42,23 грн.

Крім того, готівкові курси євро встановили на такому рівні:

  • ПриватБанк – 47,75 – 48,75 грн;
  • Ощадбанк – 48,25 – 48,90 грн;
  • Укрсиббанк – 47,90 – 48,80 грн;
  • ПУМБ – 48,30 – 49,00 грн;
  • Райффайзен – 48,00 – 48,56 грн.

Критична нестача коштів в Укрзалізниці: заклик до дій

Член наглядової ради Укрзалізниці Сергій Лещенко попередив про критичну нестачу коштів на покриття збитків УЗ від пасажирських перевезень і закликав державу до негайних дій. Про це він заявив під час виступу у Верховній Раді.

“Рятуйте залізницю – вона всім нам ще знадобиться. Внутрішні резерви для компенсації збитків від пасажирських перевезень вичерпані: або всі разом почнемо діяти, або втратимо компанію”, – зазначив він.

Які причини збитків Укрзалізниці?

За словами Лещенка, роками збитки пасажирських перевезень покривалися коштом вантажних. Але після початку повномасштабного вторгнення ця система зламалася. За 2021-2025 роки обсяг вантажних перевезень скоротився на 49% і швидкого відновлення не прогнозується. Цього року, зокрема, зупинилася остання шахта Донеччини, а гірничо-збагачувальні комбінати зупиняються через війну.

Так, чистий збиток УЗ за 9 місяців становив 7,1 млрд грн. Збитки пасажирських перевезень у 2024 році – 18 млрд грн.

Які кроки пропонує Лещенко?

Щоб стабілізувати ситуацію, він пропонує пакет кроків: внутрішня оптимізація, зокрема продаж металобрухту – очікувано до 10 млрд грн. Компенсація з держбюджету збитків пасажирських перевезень – 16 млрд грн. Крім того, він заявив про намір поступової індексації вантажних тарифів у два етапи – спочатку +27%, потім +11%. З урахуванням зростання цін виробників це може дати близько 22 млрд грн.

Нагадаємо: АТ Укрзалізниця цього року для стабілізації фінансового стану уряд вже виділив 13 млрд грн з резервного фонду, на наступний рік у бюджеті передбачено близько 16 млрд грн.

Укрзалізниця планує підвищення цін на квитки

Через значні фінансові збитки Укрзалізниця планує підвищення динамічного ціноутворення для квитків 1 класу “Інтерсіті” та вагонів СВ. Про це повідомив член наглядової ради УЗ Сергій Лещенко під час виступу у Верховній Раді.

Які зміни плануються?

“Ми плануємо підняти динамічне ціноутворення для вагонів класу СВ та 1 класу “Інтерсіті”. Це частково покращення результату, але не повністю”, – заявив він.

Які фінансові показники Укрзалізниці?

Чистий збиток УЗ за 9 місяців 2025 року становив 7,1 млрд грн. Збитки пасажирських перевезень у 2024 році сягнули 18 млрд грн. Щоб стабілізувати ситуацію, Лещенко, окрім підвищення цін на квитки, пропонує внутрішню оптимізацію, зокрема продаж металобрухту, що може принести до 10 млрд грн.

Компенсація з держбюджету збитків пасажирських перевезень становитиме 16 млрд грн. Крім того, він заявив про намір поступової індексації вантажних тарифів у два етапи – спочатку на 27%, потім на 11%. З урахуванням зростання цін виробників це може дати близько 22 млрд грн.

Нагадаємо, що Сергій Лещенко попередив про критичну нестачу коштів на покриття збитків УЗ від пасажирських перевезень і закликав державу до негайних дій. АТ “Укрзалізниця” цього року для стабілізації фінансового стану уряд вже виділив 13 млрд грн з резервного фонду, а на наступний рік у бюджеті передбачено близько 16 млрд грн.

Які пристрої не можна підключати до повербанка?

Без повербанків важко уявити сучасне життя — особливо в Україні, де ситуація з електропостачанням залишається нестабільною через постійні російські обстріли. Повербанк може стати рятівником для ваших смартфонів, планшетів та інших гаджетів, але важливо пам’ятати, що неправильне використання може призвести до його пошкодження.

Що таке повербанк?

Повербанк — це портативний акумулятор, який дозволяє заряджати інші пристрої, наприклад, у дорозі. Сьогодні на ринку представлено безліч різних модифікацій таких акумуляторів: стандартні, бездротові та навіть сонячні. Проте, незалежно від вибору, важливо дотримуватися певних правил використання.

Які пристрої заборонено підключати до повербанка?

Повербанки призначені для різних цілей, тому їх ємність варіюється. Вони подають тільки постійний струм через USB-порти, що відрізняє їх від побутових приладів, які використовують змінний струм з розетки. Тому не намагайтеся підключати до повербанка, наприклад, тостер, який споживає від 800 до 1800 Вт, або кавоварку з потужністю від 600 до 1500 Вт. Повербанк не може забезпечити такі показники, адже він не призначений для подачі енергії в таких обсягах.

Чи можна заряджати ноутбуки та консолі?

Ноутбук можна підзарядити від повербанка, але лише за умови, що у нього достатня потужність. Стандартні ноутбуки зазвичай споживають до 100 Вт, а ігрові — ще більше. Ігрові консолі, такі як PlayStation, Xbox або Nintendo Switch, також потребують постійного струму, що часто перевищує 150 Вт. Це навантаження може бути занадто великим для звичайного повербанка.

Які електроінструменти не можна підключати?

Дрилі, пили, шліфувальні машини та електричні викрутки підключаються до розетки, тому їх не можна підключати до повербанка. Ручні електроінструменти можуть споживати від 500 до 1000 Вт, а потужні пристрої, такі як циркулярні пили, — до 3000 Вт.

Автомобільні аксесуари, такі як портативні насоси для шин, відеореєстратори та міні-холодильники, також розроблені для роботи з 12-вольтовою автомобільною розеткою. Підключення таких пристроїв до повербанка може призвести до пошкодження обладнання або навіть викликати пожежу. Якщо вам потрібно використовувати автомобільні аксесуари, краще інвестувати в портативну електростанцію.

Раніше стало відомо, що робити, якщо повербанк нагрівається. Легке нагрівання є нормальним, але якщо він стає гарячим, це вже привід для занепокоєння.

Міста України можуть залишитися без опалення

У випадку, якщо росіяни критично пошкодять ключові ТЕЦ, великі міста України частково можуть опинитися без опалення на кілька днів або тижнів. Про це йдеться у тексті ЕП.

Які наслідки можуть бути?

“У випадку критичного ураження ключових ТЕЦ частина міста може кілька днів або тижнів залишатися без тепла. Сценарій залежатиме від масштабу руйнувань та погоди. Українцям варто вже зараз подумати про запасний варіант, де вони могли б перечекати такий сценарій, якщо він справдиться”, – каже представник уряду.

Чи є реальні загрози?

Як пояснює представник однієї з енергокомпаній Києва, обстріли роблять сценарій з аваріями на ТЕЦ цілком реальним. “Удар по великих джерелах тепла – це загроза для низки районів, але не для всього міста”, – пояснює ЕП представник однієї з енергетичних компаній Києва.

Загалом, усе буде залежати від масштабів уражень та оперативного відновлення пошкоджених частин ТЕЦ. “З тепловим обладнанням усе непросто, але полагодити його можна трохи швидше, ніж теплові електростанції”, – пояснює енергетик.

Які є альтернативи?

Крім того, у великих містах є локальні котельні і теплові пункти. Це невеликі об’єкти, що працюють при лікарнях, підприємствах, закладах соціальної сфери. Вони не здатні замістити великі ТЕЦ, але можуть компенсувати частину втрат.

“Це не врятує повністю місто, можливі перебої з теплом в окремих районах чи житлових комплексах, але апокаліпсису, коли все повністю замерзне, точно не буде”, – ділиться з ЕП прогнозом представник однієї з енергетичних компаній.

Нагадаємо: Президент Володимир Зеленський раніше повідомив, що 28 жовтня в Україні розпочався опалювальний сезон. Тепло в домівки Києва почали постачати вже 29 жовтня, повідомив тоді Кличко.