Скорочення рейсів у США через дефіцит авіадиспетчерів

Починаючи з п’ятниці, у 40 великих аеропортах США кількість рейсів уріжуть на 10%, оскільки федеральні авіаційні чиновники намагаються полегшити дефіцит авіадиспетчерів, поглиблений урядовим шатдауном. Про це повідомляє агентство Financial Times.

Міністр транспорту США Шон Даффі в середу заявив, що Федеральне авіаційне управління (FAA) почне скорочувати рейси, аби зберегти безпеку авіаперельотів на тлі шатдауну та національної нестачі близько 2 000 диспетчерів. Перелік 40 аеропортів оприлюднять у четвер, сказав адміністратор FAA Браян Бедфорд на спільній пресконференції з Даффі, додавши, що рішення буде “засноване на даних”.

Які аеропорти потраплять під скорочення?

“Йдеться не про те, у яких авіакомпаній більше рейсів і звідки. Йдеться про те, де найбільший тиск і як його зняти”, – зазначив Даффі. Бедфорд і Даффі попередили, що можуть запровадити додаткові обмеження, якщо початкові кроки не знімуть кадрового тиску.

Як це вплине на авіакомпанії?

United Airlines заявила, що “зосередить скорочення розкладу на регіональних і внутрішніх магістральних рейсах”, а міжнародні та міжхабові перельоти планує не зачіпати. American Airlines повідомила, що “очікує додаткової інформації від FAA, щоб визначити, які рейси будуть зачеплені”, але “переважна більшість подорожей наших клієнтів не постраждає”.

За даними FAA, щодня через аеропорти США проходять близько 3 млн пасажирів на понад 44 тис. рейсів. Обмеження торкнуться комерційних і вантажних рейсів на внутрішніх і міжнародних напрямках, а також космічних запусків.

Бедфорд сказав, що повітряний простір США працює безпечно й ефективно, але аналіз виявив “ознаки втоми” серед диспетчерів. Шатдаун тим часом входить у рекордний п’ятий тиждень, і ознак домовленості про відновлення роботи уряду мало.

Нагадаємо: Понад 8 тисяч рейсів у США зазнали затримок на тлі триваючих прогулів та відсутності авіадиспетчерів і на фоні 26-го дня часткового призупинення роботи федерального уряду.

Ціни на нафту зросли: що стало причиною?

Ціни на нафту знову піднялися, оскільки занепокоєння щодо надлишку пропозиції послабшали. Це сталося після того, як ціни закрилися на мінімумі за два тижні напередодні через слабкий попит. Про це повідомляє агентство Reuters.

Ф’ючерси на нафту марки Brent зросли на 17 центів (+0,27%) і становлять $63,69 за барель, тоді як WTI піднялися на 18 центів (+0,3%) до $59,78. Світові ціни на нафту знизилися третій місяць поспіль у жовтні через побоювання профіциту: ОПЕК і союзники нарощували видобуток, а виробництво поза ОПЕК також зростає.

Чи вплинули санкції на ринок нафти?

Водночас, після санкцій США та Британії проти найбільших російських нафтокомпаній два тижні тому, ринок пом’якшив

Уряд удосконалив механізм держпідтримки для домогосподарств

Уряд України вдосконалив механізм отримання державної підтримки для домогосподарств, які встановлюють генеруючі установки, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел. Про це повідомляє Міністерство енергетики у Телеграм.

“За поданням Міністерства енергетики Кабінет Міністрів України удосконалив механізм отримання державної підтримки фізичним особам, які встановлюють у власних домогосподарствах генеруючі установки, що виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії”, – йдеться у повідомленні.

Відповідні зміни внесені до постанови Кабміну від 7 червня 2024 року. Схвалений новий механізм передбачає надання фінансової державної підтримки у вигляді компенсації основного тіла кредиту у розмірі 30% замість щомісячної компенсації відсоткової ставки за таким зобов’язанням. “Запропонований механізм є більш вигідним”, – стверджує міністерство.

Які переваги нового механізму?

Позичальники отримають одразу здешевлення вартості кредиту для придбання обладнання та його встановлення; держава та потенційні донори, які готові надавати фінансування, зможуть прорахувати необхідні суми коштів, які потрібно буде залучити для надання фінансової державної підтримки.

Згідно з пояснювальною запискою до законопроєкту, для фінансування держпідтримки пропонують залучати кошти, “які буде залучено у міжнародних фінансових організацій”. У разі зміни механізму державної підтримки прогнозована сума компенсації тіла кредиту 30% складе 122,52 млн грн вже до кінця року.

Які прогнози щодо кількості учасників програми?

У 2026-2028 роках прогнозована сума компенсації складе 433 млн грн наступного року, 465 млн грн у 2027 році та 499,9 млн грн у 2028 році. Очікується, що у 2026 році програмою скористаються 4337 осіб, у 2027 році – 4639 осіб, а у 2028-му – 4971 особа.

“Ухвалене урядом рішення сприятиме збільшенню кола осіб, які зможуть придбати та встановити гібридні системи електропостачання, ефективній співпраці з міжнародними фінансовими організаціями та донорами в процесі залучення коштів для реалізації механізму”, – зазначається у повідомленні.

Очікується, що це посилить енергетичну безпеку держави в умовах руйнації об’єктів електрогенерації та енергетичної інфраструктури внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України.

Як зазначила міністр енергетики України Світлана Гринчук, програма пільгового кредитування для придбання та встановлення гібридних систем електропостачання, яку уряд запровадив, минулого року набула значної популярності. “З початку її реалізації було укладено 3 035 кредитних договорів з фізичними особами на загальну суму понад 1 млрд грн та сумарною потужністю обладнання понад 26 МВт”, – повідомила очільниця міністерства.

“Для подальшого функціонування цієї програми Міненерго проведено активну роботу для залучення коштів, зокрема з міжнародними партнерами та фінансовими інституціями”, – зазначила Гринчук.

Нагадаємо, що уряд також затвердив програму виплат одноразової грошової допомоги розміром 6500 грн для найбільш вразливих категорій громадян в рамках пакета “Зимова підтримка”. Міністерство розвитку громад та територій України та Програма розвитку ООН (ПРООН) підписали фінансову угоду, що дає старт програмі “Рішення у сфері відновлюваної енергії”. Ініціатива загальною вартістю 16,5 млн євро передбачає встановлення сонячних панелей, теплових насосів та акумуляторних систем на об’єктах соціальної інфраструктури: школах, лікарнях, дитячих садках.

У липні повідомлялося, що сонячна енергетика вперше стала найбільшим джерелом електроенергії в Європейському Союзі, випередивши атомну, вітрову та вугільну. У січні повідомлялося, що Європейський Союз вперше отримав більше енергії від сонця, ніж від спалювання вугілля. Глобальний попит на електроенергію протягом наступного десятиліття зросте приблизно на 30% через активне поширення електромобілів, розбудову дата-центрів та зростання потреб в опаленні й охолодженні будівель.

Чи шкодить мило вашій шкірі? Поради дерматолога

Як мило впливає на шкіру?

Для багатьох вмивання милом зранку здається звичною і нешкідливою практикою. Проте, за словами зіркового дерматолога та косметолога Дарії Тіщенко, такий ритуал може руйнувати природний захист шкіри, що призводить до різних захворювань.

Експерт зазначила, що звичайне мило має pH 9-11, тоді як pH здорової шкіри становить 4,5-5,5. Це порушує природний кислотно-лужний баланс і руйнує захисний гідроліпідний бар’єр. Миючі компоненти в милі є надто жорсткими для тонкої шкіри обличчя, вимиваючи природні ліпіди, які захищають шкіру від зовнішніх впливів.

Багато людей помилково вважають, що відчуття “скрипучої чистоти” після вмивання милом є ознакою здоров’я. Однак це сигнал про пошкодження захисного шару. Пересушена шкіра починає компенсаторно виробляти більше себуму (шкірного сала), що призводить до жирного блиску вже через кілька годин після вмивання. “Виходить замкнене коло: ми вмиваємось милом, щоб позбутися жиру, а шкіра у відповідь виробляє його ще більше”, – зазначила Тіщенко.

Як правильно вмиватися вранці?

Дерматолог рекомендує вмиватися вранці лише теплою водою, щоб не пересушити шкіру. Замість мила найкраще використовувати гелі та пінки для вмивання, емульсії, молочко чи інші варіанти, які підходять саме вашій шкірі. Також можна звернутися до спеціаліста, який правильно визначить тип шкіри та підбере безпечний засіб.

Після нанесення гелю варто легко масажувати шкіру пальцями круговими рухами протягом 20-30 секунд, уникаючи надмірного тертя. В кінці потрібно змити засіб теплою водою.

Увага: Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям обов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Обгін на дорозі: як правильно виконати маневр?

Задача з теми про обгін: за якою з траєкторій водієві жовтого автомобіля можна виконати обгін у зображеній на малюнку ситуації? Завдання запропонував канал “За! Правилами”.

Які варіанти відповіді?

Варіанти відповіді:

  • За траєкторією А.
  • За траєкторією Б.
  • Обидві траєкторії дозволені.
  • Обидві траєкторії заборонені.

Як розібратися в задачі?

Траєкторія А — це обгін лише синього автомобіля, а траєкторія Б — і синього, і червоного. На ділянці встановлено дорожній знак 3.25 “Обгін заборонено” та табличка до нього 7.1.1 “Відстань до об’єкта”. Разом вони повідомляють, що обгін буде заборонено через 800 метрів. Отже, у зображеній ситуації знаки не забороняють водію жовтого авто виконати обгін.

Чи можна обігнати одразу два автомобілі?

Читаємо пункт 14.5 ПДР: “Водій транспортного засобу, який виконує обгін, може залишитися на смузі зустрічного руху, якщо після повернення на раніше займану смугу йому доведеться знову розпочати обгін, за умови, що він не створить небезпеки зустрічним транспортним засобам, а також не перешкоджатиме транспортним засобам, які рухаються за ним з більш високою швидкістю”. Таким чином, водій жовтого авто може обігнати автомобілі, як по одинці, так й разом.

Правильна відповідь №3. Раніше ми пропонували цікаві задачі з правил дорожнього руху: Хитрий тест ПДР: хто порушує правила? Тест з ПДР на перехресті: хто проїде останнім?