Ціни на зарядні станції в Україні різко зросли

В Україні різко підвищилися ціни на зарядні станції після останніх масованих обстрілів. Відключення електроенергії у низці міст призвели до зростання попиту на альтернативні джерела живлення.

Як проаналізувало видання “Телеграф”, за останні дні вартість зарядних станцій піднялася в середньому до 32%. Найбільше подорожчали потужні моделі, особливо у центральних регіонах країни. Експерти зазначають, що ціни змінилися буквально за кілька днів після масових відключень світла.

Які зміни в цінах на зарядні станції?

Так, зарядна станція Jackery Explorer 500EU потужністю 500 Вт/год нині коштує близько 20 тисяч 200 грн, тоді як на початку жовтня її можна було придбати за 17 тисяч 479 грн. Таким чином, ціна зросла на 15,5%. Для порівняння, у листопаді 2022 року вона коштувала понад 41 тисячу грн.

Модель EcoFlow DELTA 2 на 1000 Вт/год у жовтні продавалася за 36 тисяч 605 грн, тоді як наприкінці вересня її середня ціна становила 33 тисячі грн. Зростання — понад 10%. Минулого року аналогічна станція коштувала близько 95 тисяч грн.

Які моделі зарядних станцій подорожчали найбільше?

Ще більш суттєве подорожчання спостерігається на BLUETTI AC180P потужністю 1440 Вт/год. Зараз вона коштує приблизно 39 тисяч 538 грн, хоча на початку жовтня ціна становила 30 тисяч грн. Зростання за цей період склало 31,8%. Восени 2023 року така модель продавалася за 45 тисяч 749 грн.

Щодо функціональних можливостей, мінімальні моделі станцій забезпечують роботу базових пристроїв — смартфонів, ноутбуків і роутерів. Прилади середньої потужності дозволяють живити мультимедіа, наприклад телевізор або ігрову консоль. Потужні станції, зокрема на 1500 Вт/год, можуть підтримувати роботу побутової техніки — зокрема електроплит або пральних машин.

Нагадаємо, попит на зарядні станції в Україні традиційно зростає після масованих атак на енергетичну інфраструктуру. Через відключення електроенергії українці все частіше шукають автономні джерела живлення для дому та бізнесу.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.

Черги на кордоні України 9 листопада: актуальна інформація

Зранку, 9 листопада, на кордоні України спостерігаються черги на кількох пунктах пропуску. Прикордонники застерігають водіїв про ймовірні збої в роботі електронних сервісів і просять враховувати це під час планування поїздки. Про це повідомили в Західному регіональному управлінні Держприкордонної служби України — Західний кордон.

Яка ситуація на кордоні з Польщею?

Станом на 09:00 невеликі черги зафіксовано на кордоні з Польщею та Угорщиною. Черги на кордоні з Польщею:

  • “Ягодин” — 6 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється; пропуск легкових авто тимчасово не здійснюється);
  • “Устилуг” — 10 легкових авто, 5 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • “Угринів” — 0 легкових авто, 3 автобуси (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • “Рава-Руська” — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • “Грушів” — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • “Краківець” — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • “Шегині” — 0 легкових авто, 8 автобусів, 0 пішоходів (пропуск пішоходів здійснюється у обох напрямках);
  • “Нижанковичі” — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • “Смільниця” — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється).

Що відбувається на кордоні зі Словаччиною?

На кордоні зі Словаччиною ситуація виглядає наступним чином:

  • “Малий Березний” — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів (пропуск пішоходів здійснюється у обох напрямках);
  • “Ужгород” — 0 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • “Малі Селменці” — 0 пішоходів (працює з 09:00 до 21:00).

Яка ситуація на кордоні з Угорщиною?

Черги на кордоні з Угорщиною:

  • “Тиса” — 5 легкових авто, 0 автобусів (пропуск пішоходів не здійснюється);
  • “Дзвінкове” — 0 легкових авто, 0 пішоходів (працює з 08:00 до 19:00);
  • “Косино” — 0 легкових авто, 0 пішоходів (працює з 08:00 до 20:00);
  • “Лужанка” — 0 легкових авто, 0 автобусів, 0 пішоходів;
  • “Вилок” — 0 легкових авто, 0 пішоходів;
  • “Велика Паладь” — 0 легкових авто, 0 пішоходів (працює з 08:00 до 19:00).

Нагадаємо, 8 листопада на кордоні стався масштабний збій, і на усіх КПП тимчасово припинили пропуск водіїв і пасажирів. В’їхати та виїхати в нашу країну було неможливо. У митній службі пояснили, що причиною стала ворожа атака, що призвела до технічного збою електроживлення.

Запорізька АЕС відновила резервне живлення

Запорізька атомна електростанція (ЗАЕС) відновила доступ до резервного живлення від мережі вперше за шість місяців після завершення ремонту другої лінії електропередач. Про це повідомляє пресслужба МАГАТЕ.

Підключення лінії електропередачі 330 кВ Феросплавна-1 до ЗАЕС стало важливим кроком у запобіганні ядерній катастрофі.

Які труднощі виникли під час ремонту?

Оскільки пошкоджені ділянки ліній знаходилися в активній зоні бойових дій, це вимагало складних переговорів з обома сторонами для встановлення ретельно координованих тимчасових угод про перемир’я, щоб техніки могли працювати без ризику для свого життя. Це зайняло кілька тижнів, і тепер станція знову має доступ до двох ліній електропостачання, — зазначив генеральний директор Гросі.

Ремонт пошкодженої ділянки лінії Феросплавна-1 розпочався в суботу вранці приблизно за три кілометри від периметра ЗАЕС після розмінування території. Техніки відремонтували пошкоджений кабель між двома опорами, а команда МАГАТЕ моніторила їхні роботи. Лінія, яка була відключена з 7 травня 2025 року, була остаточно підключена до станції цього вечора.

Вперше з травня 2025 року ЗАЕС знову має резервне джерело зовнішнього постачання електроенергії.

Коли почалося перемир’я?

Нагадаємо, 7 листопада почалося перемир’я під посередництвом МАГАТЕ поблизу Запорізької атомної електростанції (ЗАЕС), щоб почати ремонти для зміцнення зв’язку станції з енергомережею та запобігти ядерній катастрофі.

Чи безпечна кава для людей з підвищеним тиском?

Що буде, якщо пити каву при високому тиску?

Кава – улюблений напій мільйонів, але чи безпечна вона для тих, хто має підвищений тиск? Кардіолог та доктор медичних наук Джон Хіггінс розповів, що помірне споживання кави є досить безпечним для більшості людей з контрольованим або злегка підвищеним кров’яним тиском. Кофеїн підвищує кров’яний тиск у короткостроковій перспективі.

Дослідження, опубліковане в журналі Nutrients, не показало підвищеного ризику гіпертонії при регулярному вживанні кави. Метааналіз 2023 року виявив, що вище споживання кави пов’язане зі зниженням ризику гіпертонії на 7%. На сайті Американської асоціації серця йдеться, що помірне вживання кави є безпечним для здорових дорослих.

Скільки кави безпечно?

Вживання 1-3 чашок щодня є безпечним для більшості людей з контрольованим артеріальним тиском. Важливо зазначити, що вміст кофеїну значно варіюється залежно від способу заварювання. Також слід враховувати загальне споживання кофеїну з усіх джерел, включаючи чай, безалкогольні та енергетичні напої.

Як правильно пити каву, щоб не нашкодити організму?

Додатки до кави – цукор, сиропи та молоко сприяють збільшенню ваги та порушенням метаболізму, що є шкідливим для тиску. Також варто:

  • Уникати кави після 14:00-15:00, оскільки кава в кінці дня порушує сон, погіршуючи кров’яний тиск.
  • Не вимірювати тиск після вживання кави, оскільки це може призвести до штучно завищених показників. Рекомендується вимірювати тиск перед вживанням кави та через 30-60 хвилин після неї.

Кому слід бути обережними з кофеїном?

Слід бути особливо обережними зі споживанням кофеїну, якщо у вас:

  • неконтрольована гіпертензія 2 або 3 стадії;
  • пошкодження органів внаслідок високого кров’яного тиску або хронічних захворювань;
  • аритмії, особливо фібриляція передсердь.

У цих випадках подумайте про мінімізацію споживання кави з кофеїном або взагалі від неї відмовитись. Також не нехтуйте обмеженням солі, фізичними вправами, контролем ваги та прийомом ліків.

Увага: Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям обов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Преміальні зимові шини: огляд найкращих моделей

Які переваги преміальних зимових шин?

Преміальні зимові шини забезпечують безпеку та комфорт завдяки еластичному компаунду з силікою, що зберігає м’якість до -25 °C, та різноспрямованим ламелям для надійного зчеплення. Відомі бренди, такі як Michelin, Continental, Bridgestone та інші, адаптують свої флагманські моделі до різних зимових умов.

Які моделі варто розглянути?

Michelin Pilot Alpin 5 – модель зберігає спортивну керованість узимку. Суміш Helio Compound 4G забезпечує м’якість у мороз. Асиметричний протектор гарантує стабільність при маневрах та короткий гальмівний шлях на снігу. Шина тиха, довговічна, з ресурсом понад 60 000 км. Переваги: чудова керованість, стабільність, великий ресурс. Недоліки: висока ціна.

Continental WinterContact TS 870 P – ідеальна для мінливих зим з відлигами. Компаунд Cool Chili 2.0 зберігає еластичність при перепадах температур, забезпечуючи чудове зчеплення на мокрому асфальті та сніговій каші. Це збалансована, тиха й передбачувана шина з ресурсом до 70 000 км. Переваги: короткий гальмівний шлях, тиша, надійність. Недоліки: вища ціна, ніж у середньому сегменті.

Bridgestone Blizzak LM005 – розроблена для м’якого клімату з частими дощами. Технологія NanoPro-Tech із мікросилікою гарантує виняткове зчеплення на мокрому асфальті, сніговій каші та тонкому льоді. Модель демонструє відмінну поведінку при гальмуванні та відведенні води, зберігаючи стабільність навіть при плюсовій температурі. Переваги: відмінне зчеплення на мокрому покритті, передбачуваність. Недоліки: може ставати жорсткішою при сильних морозах.

Pirelli P Zero Winter – призначена для потужних автомобілів, яким потрібна точність керування. Асиметричний малюнок та посилені плечові блоки забезпечують стабільність у поворотах. На сухому асфальті поводиться як літня спортивна шина. Залишається еластичною до -20 °C, забезпечуючи чіткі реакції керма. Переваги: стабільність на високій швидкості, точність керма, мінімальний шум. Недоліки: чутлива до правильного тиску.

Nokian Hakkapeliitta R5 – технологія Arctic Grip Crystals використовує мікрочастинки в компаунді, що діють як невидимі шипи для неймовірного зчеплення на льоду. Гума м’яка та еластична до -35 °C. Тиха, м’яка, має низький опір коченню. Переваги: максимальне зчеплення на кризі, комфорт, тиша. Недоліки: трохи поступається шипам у глибокому льоді.

Goodyear UltraGrip Performance+ – ідеальна для мінливої зимової погоди. Компаунд SnowProtect зберігає еластичність на холоді, а 3D-ламелі створюють додаткові грані зчеплення. Шина збалансована, не схильна до аквапланування та підходить для водіння на трасі в будь-яку погоду. Переваги: збалансованість, ефективність у сніг та дощ, комфорт. Недоліки: у сильний мороз може трохи втрачати м’якість.

Dunlop Winter Sport 5 – створена для водіїв, яким важлива точність реакцій та динамічне керування. Різноспрямовані ламелі забезпечують стабільність під час поворотів та гальмування, добре тримаючи дорогу на снігу. Шина комфортна та тиха, з прогнозованим рівномірним зносом. Переваги: точність керування, прогнозованість, комфорт. Недоліки: трохи поступається Michelin у комфорті на сухому асфальті.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба обов’язково звернутися до кваліфікованого лікаря.