Росія представила новий розвідувальний дрон Supercam S180

Що таке Supercam S180?

Російська компанія “Беспилотные системы” презентувала на авіасалоні Dubai Airshow 2025 новий розвідувальний дрон Supercam S180. Ця модель покликана заповнити нішу між легким S150 та флагманським S350.

Які особливості нового дрона?

Supercam S180 вирізняється підвищеною швидкістю польоту та здатністю до короткочасного прискорення, що має зробити його менш уразливим перед українськими дронами-перехоплювачами. За даними виробника, розмах крила S180 становить 1,8 метра, що суттєво менше, ніж у S350 з його 3,2-метровим крилом. Проте нова модель сумісна з обладнанням флагмана, включаючи Full HD відеокамери, повнокадрові фотоапарати і HD тепловізори. Час роботи безпілотника – до 2 годин.

Яка технологія використовується?

Дрон Supercam S180 злітає з еластичної або пневматичної катапульти, а посадка відбувається за допомогою парашута. БПЛА отримав повністю електричний двигун з низьким рівнем шуму. Серед інших заявлених переваг нового БПЛА — підвищена вантажопідйомність, а також здатність виконувати місії при температурах від -40 до +40 градусів та при швидкості вітру до 15 м/с.

Яка перспектива Supercam S180?

Як зазначає Defense Express, без наявних даних про швидкість S180 важко оцінити, наскільки важче його буде збивати за допомогою зенітних дронів. Наразі українські перехоплювачі можуть розганятися до понад 300 км/год. Експерти вважають, що нова система “нітро” для дронів навряд чи стане game changer технологією, але в сукупності з іншими засобами протидії може знизити ефективність зенітних дронів.

Нагадаємо, що в Україні перехопили дрон Supercam, в якому, окрім звичних модулів, було виявлено високоточний висотомір і мінікомп’ютер. Також повідомлялося, що російські інженери створили розвідувальний безпілотник “Татарин”, який є бюджетною версією дрона SuperCam.

БЕБ закриває три АЗС в Одесі за незаконну діяльність

Бюро економічної безпеки (БЕБ) припинило протиправну діяльність трьох автозаправних станцій в Одесі. Про це йдеться на сайті БЕБ.

Зазначається, що АЗС працювали з порушенням вимог закону щодо виробництва й обігу алкоголю, тютюну та пального. На цих заправках незаконно зберігали та реалізовували фальсифіковані паливно-мастильні матеріали.

Що сталося під час обшуків?

Під час обшуків детективи демонтували та вилучили обладнання АЗС: модульні заправні комплекси, паливно-роздавальні колонки з комплектуючими та кілька горизонтальних сталевих резервуарів різних об’ємів, в яких зберігалося пальне.

Скільки пального було вилучено?

Загалом, у результаті обшуків було вилучено майже 20 тонн незаконно виготовленого дизельного пального та бензину, інформує БЕБ. Досудове розслідування триває, і БЕБ встановлює всіх причетних.

Нагадаємо: Бюро економічної безпеки у Києві викрило розгалужену схему незаконного виробництва та реалізації контрафактного пального.

Атака на Львів: зруйновано піцерію Pizza Hot

У Львові, внаслідок російської атаки на місто вранці 19 листопада, було зруйновано виробничі потужності мережі піцерій Pizza Hot. Про це повідомила компанія в Instagram.

“Відсьогодні в нас немає фабрики, але, слава Богу, всі живі”, – розповів підприємець Роман Боднар. “У нас згоріло все, крім машини та генератора, який стояв на вулиці”, – додав він.

Коли компанія відновить роботу?

За його словами, 20 листопада компанія припиняє роботу. Виробництво площею 400 кв. м, яке запустили цієї осені, було єдиним для всієї мережі і забезпечувало продукцією 19 точок Pizza Hot у Львові, Стрию і Дрогобичі.

Які плани у підприємця на майбутнє?

У планах Боднара було будівництво національної мережі мініпіцерій і за три роки досягти 1000 закладів.

Нагадаємо, масштабна пожежа спалахнула у Львові внаслідок російського удару вранці 19 листопада, у місті пошкоджено енергообʼєкт, деревообробне підприємство і складське приміщення.

Сергій Бескрестнов спростував чутки про міни в Чернігові

Український фахівець в галузі радіотехнологій Сергій «Флеш» Бескрестнов спростував повідомлення про скидання мін з дронів «Шахед» у Чернігові та інших містах цієї ночі.

Місцеві жителі знаходять уламки дронів-перехоплювачів, які полюють на «Шахеди», а не міни. Про це експерт повідомив у своєму Telegram-каналі, прикріпивши відповідне фото.

Чому важливо бути обережними?

Попри це, «Флеш» закликав українців бути обережними і не брати незнайомі предмети. За його словами, росіяни цілком можуть використовувати «Шахеди» для скидання мін. «Сьогодні це уламки БПЛА, завтра будуть міни від ворога. Також в наших перехоплювачах може залишатися небезпечний вміст. Як завжди прошу батьків розповідати про це дітям, вони завжди в зоні ризику», — зазначив він.

Що відомо про «Шахеди» з мінами?

Влітку «Флеш» попереджав, що у РФ модернізували «Шахеди», забезпечивши їх касетами з протитанковими мінами ПТМ-3. Касет дві, і вони розташовані під крилами БПЛА. «Ця міна має магнітний детонатор і реагує на техніку поруч. Поки що задум противника не зрозумілий, що вони хочуть минути і навіщо. Може, це теракти на дорогах загального користування, а може спроба атакувати наше сільське господарство», — розповів експерт.

Зазначимо, що ПТМ-3 призначені для мінування місцевості проти танків та іншої рухомої техніки. Нагадаємо, ЗС РФ почали застосовувати в Україні нові іранські безпілотники «Шахед 107». Фокус також повідомляв про використання росіянами дронів «Шахед 101» на прифронтових територіях.

Електромобілі: чому шини стають фінансовим тягарем?

Попри низькі витрати на обслуговування та відсутність пального, електромобілі стикаються з неочікуваним фінансовим недоліком — шинами. Через вищу вартість спеціальних покришок та їхній скорочений термін служби, розрекламована економічна вигода електромобілів опиняється під загрозою. Про це повідомив Lʼautomobiliste.

Чим відрізняються шини для електромобілів?

Шини для електромобілів відрізняються від покришок для авто з ДВЗ. Вони розроблені для задоволення специфічних технічних вимог — більшої ваги, миттєвого крутного моменту та тихішої їзди. За даними Journal du Geek, заміна комплекту шин для електромобіля коштує в середньому на 30% більше, ніж для авто з двигуном внутрішнього згоряння. Ця вартість зумовлена складністю конструкції: посилений каркас, спеціальна гумова суміш та адаптована геометрія. Шини повинні витримувати вагу, яка через акумулятори зазвичай на 300–500 кг більша, зберігаючи при цьому низький опір коченню для максимального запасу ходу. Їхнє виробництво вимагає міцніших матеріалів, що суттєво впливає на ціни.

Чому шини для електромобілів зношуються швидше?

Дослідження, про яке повідомляє Auto Plus, виявило суттєву різницю: шини для електромобілів зазвичай замінюють після 28 994 км, порівняно з 39 000 кілометрів для автомобілів із ДВЗ. Ця різниця понад 10 000 кілометрів ставить під сумнів очікувану окупність інвестицій. Деякі автопарки компаній навіть спостерігають на 40% збільшення частоти заміни шин для електричних моделей, що у межах великого підприємства призводить до витрат, які значно перевищують початкові прогнози.

Додаткова вага акумуляторів збільшує тиск на шини, особливо під час міської їзди. Також безпосередній крутний момент електродвигунів створює значне навантаження на протектор. У результаті, протягом стандартного циклу використання електромобіль може потребувати заміни шин на 30–40% частіше. До того ж, для деяких моделей шини важко замінити стандартними покришками, що змушує купувати дорогі варіанти від виробників.