Електромобілі: рідкісна заміна батарей та нові технології

Нове дослідження сервісу Recurrent демонструє, що необхідність повної заміни батареї в електромобілях трапляється дуже рідко, найчастіше через поодинокі виробничі дефекти. Сучасні технології значно вдосконалені, що робить акумулятори надійнішими щороку. Про це повідомив Ionity.

Чому заміна батарей трапляється рідко?

Директорка з аналітики Recurrent Ліз Найман пояснила, що необхідність повної заміни батареї трапляється рідко, і більшість електромобілів працюють стабільно. Вона робить такі висновки завдяки відстеженню стану тягових батарей з використанням телематичних даних тисяч електромобілів. Аналітики Recurrent виявили, що менше ніж 4% авто отримали новий акумулятор. Ця статистика не враховує масові відкликання моделей (Chevrolet Bolt та Hyundai Kona) й стосується лише випадків, пов’язаних зі старінням або випадковими пошкодженнями.

Які моделі мають найвищий рівень замін?

Розподіл за поколіннями електромобілів показує, що перші моделі, як Nissan Leaf (2011–2016), мали найвищий рівень замін — 8,5%. Це було спричинено спрощеною конструкцією та відсутністю складних систем охолодження. Сьогодні ситуація кардинально змінилася. У другому поколінні (Chevrolet Bolt, ранні Tesla Model 3) рівень замін знизився до 2%. У моделях, випущених з 2022 року, частка замінених батарей впала до 0,3%. Майже всі ці випадки пов’язані виключно з дефектами виробництва, а не зі зношенням від пробігу.

Які перспективи довговічності акумуляторів?

Нові електромобілі демонструють кращі результати завдяки інвестиціям виробників у системи терморегуляції. Сучасні моделі підтримують оптимальний температурний режим батареї, автоматично підігріваючи або охолоджуючи її під час прокладання маршруту до зарядної станції, що значно подовжує строк служби. На думку Recurrent, сучасні акумулятори мають працювати без суттєвих проблем щонайменше п’ятнадцять років. На випадок ранніх дефектів існує базова гарантія, яка зазвичай становить вісім років або 160 000 км пробігу та покриває втрату 30% ємності. При цьому за останнє десятиліття вартість виготовлення батарей впала у рази. Очікується, що за п’ять-десять років заміна акумулятора стане звичайним та значно дешевшим сервісним процесом.

Що не можна брати в літак: важливі заборони

Що саме не можна брати в літак?

Під час зборів у далеку подорож легко покласти до сумки щось, що здається абсолютно безпечним. Але служба авіаційної безпеки має інші правила, і деякі звичні предмети можуть стати причиною затримки на контролі або навіть відмови у посадці. Ми зібрали перелік речей, через які мандрівники найчастіше потрапляють у неприємні ситуації.

1. М’які сири та інші продукти, які вважають “рідинами”

М’які сири (брі, камамбер), джеми, чатні, кремові соуси, пасти, оливки в маринаді – усе це служби безпеки класифікують як рідини. Чому забороняють: структура продукту не є твердою, тому він підпадає під правило 100 мл. Дозволено: перевозити лише в упаковках до 100 мл у прозорому пакеті. Якщо більше: обов’язково тільки у зареєстрованому багажі. Ризик: вилучення продуктів та затримка на контролі.

2. Парасольки: одні дозволені, інші – ні

Складані парасольки можна брати у ручну поклажу без обмежень. Проблема виникає з великими парасолями: вони мають тверду та довгу конструкцію – їх можуть визнати потенційно небезпечним предметом у салоні. Рекомендація: великі парасолі віддавати у багаж, щоб не створювати ризиків.

3. Ножиці: довжина леза вирішує все

Манікюрні ножиці допускаються лише за умови, що їхні леза не перевищують 6 см. Чому це важливо: будь-який гострий предмет у салоні може стати загрозою під час екстреної ситуації. Важлива примітка: деякі авіакомпанії встановлюють власні, жорсткіші правила. Порада: якщо є сумніви – одразу клади в багаж.

4. Спортивне спорядження: не все “невинне”

До ручної поклажі можуть допустити лише легкі речі, які не становлять ризику – наприклад, бадмінтонні ракетки. Забороняють: ключки для гольфу, крикетні біти, дротики, важкі тренувальні предмети. Причина: ці речі здатні завдати травми або стати зброєю у конфліктній ситуації. Варіант: тільки багаж.

5. Кілки для наметів: один з найчастіше вилучених предметів

Туристичні кілки класифікують як гострі предмети, тому перевозити їх у ручній поклажі суворо заборонено. Чому: металевий наконечник може бути використаний як ударний або колючий предмет. Правильний варіант: пакувати у багаж, щільно зафіксувавши кілки, щоб вони не пошкодили речі.

Щоб подорож не закінчилася ще в аеропорту, варто двічі перевірити вміст ручної поклажі. Правила безпеки можуть відрізнятися залежно від країни та авіакомпанії, але загальна логіка одна – у салоні не повинно бути нічого, що може нашкодити іншим пасажирам або екіпажу.