46% МСБ очікують зниження продажів у 2023 році

Майже половина (46%) компаній малого та середнього бізнесу (МСБ) очікують, що за підсумками року їх продажі виявляться нижчими за план. Це, як пише The Moscow Times, показало серпневе опитування, проведене асоціацією МСБ “Опора Росії”, “Промсвязьбанком”, аналітичним центром НАФІ та Magram Market Research.

Перевиконати план збираються лише 11% респондентів, тоді як решта або йдуть за планом, або взагалі не мають його. Торгові та виробничі компанії частіше за інших (48%) повідомляли про ризики невиконання плану продажів.

Який індекс ділової активності МСБ?

Створений за результатами опитувань індекс ділової активності малого та середнього бізнесу RSBI залишається близько 50 пунктів, що відокремлюють зростання від спаду: 50,4 у серпні після 50 у липні. Невелике зростання індексу забезпечила компонента “кредити”, а решта перебувають у глибокому мінусі, в тому числі “продажі”.

Які проблеми з продажами фіксуються?

Опитування давно фіксують проблеми з продажами: останні місяці майже половина компаній повідомляють про зниження виручки. У серпні їх було 45% після 47% в липні, виручка зросла лише у 14% компаній (13% в липні).

Нагадаємо: станом на 1 вересня 2025 року в Єдиному держреєстрі юросіб Російської Федерації залишилося 3,17 млн підприємств. У 2023 році їх було 3,29 млн.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.