Чому не варто їздити на порожньому баку?

Кожен водій хоча б раз тривожно дивився на індикатор палива, коли стрілка майже лежала на позначці “порожньо”. Це незручно, небезпечно та дуже шкідливо для автомобіля.

Чому недостатня кількість пального шкодить автомобілю?

Бензин не лише живить двигун, але й охолоджує важливі елементи системи, зокрема паливну помпу. Коли палива мало, помпа починає працювати без постійного потоку рідини. Вона перегрівається та замість бензину починає перекачувати повітря, що швидко призводить до серйозного пошкодження.

В старших автомобілях на дні бака збирається осад. Коли помпа відчайдушно намагається “допити” залишки, вона може всмоктати цей бруд, засмічуючи систему. Заміна паливної помпи коштує дорого, тому економія на заправці того не варта.

Які ще проблеми можуть виникнути?

Сучасні двигуни точно контролюють суміш палива та повітря. Якщо палива недостатньо, суміш стає неправильною, що викликає пропуски запалювання. Це проявляється у тремтінні та нерівній роботі двигуна.

Модуль керування двигуном (ECM) намагається компенсувати пропуски запалювання, подаючи більше палива. Але якщо бак порожній, це призводить до стукоту — несвоєчасного зіткнення хвиль тиску в циліндрі. З часом стукіт спричиняє серйозні внутрішні пошкодження двигуна.

Крім того, через пропуски запалювання незгоріле паливо потрапляє у каталітичний нейтралізатор (компонент вихлопної системи). Каталізатор перегрівається, що може призвести до його руйнування та дуже дорогого ремонту.

Цей запис оприлюднено в Авто автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.