Чому ремонт електромобілів може стати головним болем?

Електромобілі вимагають менше регулярного технічного обслуговування, ніж їхні аналоги з двигунами внутрішнього згоряння. Втім, у випадку поломки, ремонт електрокарів може перетворитися на справжній головний біль для власника. Парадоксально, але висока популярність електричних авто часто супроводжується відмовою в їх обслуговуванні з боку звичайних автосервісів.

Чому ремонт електромобілів є складним?

Ключова відмінність електромобіля — його робоча напруга, яка може сягати понад 800 вольт. Це створює серйозну загрозу ураження струмом для будь-якого майстра, який не має необхідної підготовки та захисту. Саме тому обслуговувати електрокари можуть виключно фахівці, які мають спеціальний допуск до роботи з високовольтним обладнанням.

Щоб відповідати цим стандартам, майстру необхідно пройти спеціалізоване, часто дороге, навчання, а сама станція технічного обслуговування має бути оснащена сертифікованим, ізольованим інструментом та сучасними засобами індивідуального захисту. Переважна більшість незалежних СТО не готові вкладати значні кошти у навчання персоналу та придбання специфічного обладнання (діагностичні стенди для батарей, ізольовані підіймачі тощо). Для них це є економічно невиправданим ризиком.

Які ризики пов’язані з ремонтом електромобілів?

Особливо небезпечною є ситуація, коли деякі майстри все ж беруться за ремонт електрокарів без належної підготовки. Така самодіяльність, спричинена бажанням заробити, є великою загрозою. Неправильне поводження з батарейним блоком, силовими кабелями або інверторами може призвести не лише до виходу з ладу дорогого вузла, але й до короткого замикання, пожежі (особливо небезпечної для літій-іонних батарей).

Болючим аспектом для власника електромобіля є критично висока вартість усунення наслідків непрофесійного ремонту. Сервіси, які не мають досвіду та точного діагностичного обладнання, часто не можуть локалізувати несправність. У результаті вони найчастіше пропонують єдиний варіант — повну заміну цілого високовартісного вузла, а не його ремонт на рівні компонентів. Наприклад, заміна тягового акумулятора може коштувати понад 10 000 євро, перетворюючи навіть незначну поломку на фінансову катастрофу.

Натомість, спеціалізовані центри, які мають обладнання для глибокої діагностики та ремонту батарей, часто можуть замінити лише пошкоджені осередки (модулі). Це дозволяє заощадити власнику до 70% від вартості повної заміни акумулятора.

Додатковим ударом є питання гарантії. Виробник електромобіля має право відмовити в гарантійному обслуговуванні, якщо виявить, що втручання або ремонт високовольтної частини проводився у неавторизованому, непідтвердженому сервісі. Це створює замкнене коло, де економія на СТО призводить до значно більших витрат.

Цей запис оприлюднено в Авто автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.