Навіть незначна кількість води у паливному баку є реальною загрозою для двигуна та всієї паливної системи автомобіля. Ця проблема може призвести до корозії, погіршення роботи силового агрегату і, як наслідок, до серйозної та дорогої поломки.
Звідки береться вода в паливному баку?
Паливо та вода не змішуються, але накопичення вологи на дні паливного бака є причиною, через яку водіям слід бути особливо пильними. Проблема актуальна для транспортних засобів, чутливих до якості пального або тих, що експлуатуються за низьких температур. Вода може потрапляти з різних джерел, а її наслідки варіюються від нестабільної роботи двигуна до пошкодження форсунок.
Найпоширенішою причиною потрапляння води є конденсат, що утворюється всередині баку, особливо коли він часто залишається майже порожнім. Це сприяє накопиченню вологи. Інші шляхи потрапляння води: негерметичні кришки паливних баків; тріщини в самому баку; забруднене паливо безпосередньо на заправній станції.
У дизельних двигунах проблеми з водою можуть бути посилені розвитком мікроорганізмів у шарі води під паливом, відомих як “дизельний вірус”.
Які симптоми свідчать про наявність води в пальному?
Якщо в баку присутня вода, можна помітити:
- труднощі з запуском двигуна, особливо в холодні дні або зранку;
- нерівномірну роботу силового агрегату, ривки, втрату потужності, гучніші звуки;
- збільшену витрату пального;
- гіршу реакцію на натискання педалі газу.
У дизельних двигунах додатково можуть проявлятися часте засмічення паливного фільтра, ознаки корозії паливної системи та поява частинок іржі.
Які наслідки ігнорування проблеми?
З часом вода здатна завдати набагато серйознішої шкоди, що призводить до:
- корозії паливного бака, паливних трубопроводів та металевих компонентів системи;
- пошкодження паливної помпи, позаяк вода забезпечує недостатнє змащування порівняно з паливом;
- виходу з ладу форсунок.
У найбільш критичних випадках вода може заповнити камеру згоряння, що потенційно веде до серйозної великої поломки двигуна.
