У логістичній галузі Росії виник дефіцит понад 1 млн працівників. Про це повідомляє видання “Известия” з посиланням на учасників ринку. Найбільше нестача відчувається у сегментах транспортних перевезень, складської обробки та управління ланцюгами постачань.
Які професії найбільш затребувані?
За даними Superjob, у серпні найбільш затребуваними в логістиці стали водії вантажного транспорту, комплектувальники, менеджери з транспортної логістики, кладовщики та вантажники. Найгостріший кадровий голод спостерігається в Москві та області, Санкт-Петербурзі, Свердловській, Новосибірській, Ростовській областях і Татарстані.
Які зміни спостерігаються на ринку праці?
Статистика “Авито Работа” показує, що у першому півріччі 2025 року пропозиції для водіїв лісовозів зросли на 129%, а для водіїв легкових авто — на 80%. Це пов’язують із розвитком індивідуального будівництва, інфраструктурних проєктів та міських перевезень. На hh.ru у липні найбільше вакансій було для водіїв, пакувальників, комплектувальників, кладовщиків, машиністів і кур’єрів.
Власник “Альянс Тракс” Олексій Іванов пояснив нестачу кадрів зростанням обсягів внутрішньої торгівлі та експорту, а також модернізацією логістичної інфраструктури — будівництвом хабів, автоматизацією складів та розвитком мультимодальних маршрутів.
HR-директор NC Logistic Ірина Пак вважає, що нинішній дефіцит — наслідок буму 2023–2024 років, коли швидко розвивалися маркетплейси та зростала завантаженість складів. Водночас на початку року близько третини компаній у галузі опинилися на межі банкрутства через зростання витрат, падіння тарифів і борги.
Уряд просили про податкові відстрочки, пільгові кредити та компенсацію лізингових платежів. З січня по березень кожна п’ята транспортна компанія залишила ринок, а близько 30% вантажоперевізників повністю зупинили бізнес.