Дефіцит водіїв у вантажних перевезеннях досягає 40 тис.

На ринку вантажних перевезень бракує до 40 тис. водіїв. Про це в коментарі Укрінформу повідомив заступник міністра розвитку громад та територій України Сергій Деркач.

“Якщо говорити про великі вантажні перевезення, на сьогодні в них задіяно близько 130 000 вантажних автомобілів. І за інформацією, яку ми отримуємо від перевізників, 30% простоюють через нестачу водіїв. Тобто дефіцит становить близько 30-40 тис. водіїв категорії СЕ”, – зазначив він.

“Це величезна цифра і непроста історія. Кілька місяців тому ми були в одній з великих компаній. У них на майданчику стоять 30 великих нових автомобілів. І власники кажуть, що на них нема кому їздити: контракти є, а водіїв нема”, – розповів Деркач.

Як вирішити проблему з водіями?

Швидко вирішити це питання не вийде, тому Мінрозвитку й ініціює проєкти з підготовки фахівців для ринку, повідомив він. Як приклад заступник міністра навів проєкти з підготовки жінок-водійок, з перепідготовки ветеранів. У планах – розпочати схожу ініціативу з молоддю, щоб залучити до професії якомога більше людей.

“В усіх цих людей нема питань із бронюванням. Немає проблем з бронюванням у ветеранів, у жінок. Тому ми працюємо з цими категоріями”, – пояснив він.

Які можливості для транспортних компаній?

Деркач також зазначив, що усі транспортні компанії, особливо ті, які працюють у сфері міжнародних перевезень, мають можливість забронювати 50% працівників. “Але є нюанс: у компаніях багато людей, які не займаються безпосередньо водінням. Тому перед бізнесом постав виклик: як зберегти персонал і правильно перепрофілювати його з тим, щоб вписатися у ці 50% і забезпечити себе працівниками саме найзатребуваніших професій”, – розповів він.

Нагадаємо: Дефіцит кадрів спостерігається у всіх сферах і це є головною проблемою бізнесу. Міністерство економіки проводило окреме дослідження і виявило потребу у 4,5 мільйона додаткових працівників на ринку праці.

Раніше повідомлялося, що 24 компанії підтримали проєкт підготовки та працевлаштування жінок-водіїв. Серед них – Volvo Trucks, Metro Cash&Carry, Fozzy Group, Novus, АТ “Укрпошта” та інші.

Також повідомлялося, що Мінекономіки разом із Reskilling Ukraine оголосило новий набір на програми навчання водійок вантажного та пасажирського транспорту. Раніше керівник напряму райд-хейлінгу Bolt в Україні Сергій Павлик в інтерв’ю ЕП розповів, що за останній рік автопарки, які співпрацюють з сервісом Bolt, оцінюють, що не менше 50% їх водіїв було мобілізовано.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.