У листопаді морський експорт російської сирої нафти склав 10,104 тонн, що на 15,01% менше, ніж у жовтні, коли було зафіксовано 11,886 тонн. Сиру нафту перевозили 87 танкерів, у жовтні їх було 99 одиниць. Такі дані оприлюднив керівник Моніторингової групи “Інституту Чорноморських стратегічних досліджень” Андрій Клименко.
“Обсяг сирої нафти (загальний дедвейт танкерів відповідного типу) = 10,104,165 тонн (в жовтні було = 11,886,005, тобто маємо – 15,01%”, – написав він у Facebook. “В танкерах: в жовтні нами було зафіксовано 99, в листопаді 87. По решті показників (хто-куди) ще аналізуємо, що можна, оскільки 75 танкерів з 87 ще в рейсах”, – додав Клименко.
Які наслідки санкцій США?
“Це перший ефект морському експорту ‘санкцій Трампа’ по ‘Лукойлу’ і ‘Роснефти’ – точніше ‘ефект першого переляку’. Подальші висновки робити зарано – побачимо за підсумками грудня, не раніше”, – зауважив аналітик.
Яка динаміка експорту нафти?
Клименко також нагадав, що у перші 10 днів введення санкцій США було зафіксовано зниження перевезень російської нафти на -31%, але “потім переляк зменшився”. Експорт сирої нафти з російських портів на Балтиці досягає 50-60% загального морського експорту сирої нафти з РФ, додав Клименко.
Нагадаємо: раніше керівник Моніторингової групи “Інституту Чорноморських стратегічних досліджень” Андрій Клименко заявив, що Росія занижує реальні обсяги експорту нафти. За даними Моніторингової групи, морський експорт сирої нафти Росії з портів Балтійського моря ще до завершення листопада скоротив відставання від обсягів жовтня і вже перевищив показники 25 днів вересня.
