Група семи та Європейський Союз ведуть активні переговори щодо можливості заміни обмеження цін на російську нафту повною забороною її морських перевезень. Про це повідомляє Reuters із посиланням на власні джерела.
Які наслідки заборони для російського експорту?
Росія експортує понад третину своєї нафти західними танкерами, переважно до Індії та Китаю, використовуючи західні морські перевезення. Запровадження заборони призведе до значних змін у цій торгівлі, яка здебільшого здійснюється флотами морських країн ЄС, включаючи Грецію, Кіпр та Мальту. Інші дві третини експортованої російської нафти вивозяться так званим “тіньовим флотом”.
Коли може бути введена заборона?
Якщо G7 та ЄС вирішать ввести заборону на морські послуги, Росії доведеться розширити свій “тіньовий флот”. Заборона може стати частиною наступного пакету санкцій ЄС проти Росії, запланованого на початок 2026 року, за інформацією трьох з шести джерел. 27 країн ЄС прагнуть схвалити заборону разом із ширшою угодою G7, перш ніж запропонувати її в пакеті.
Британські та американські чиновники активно просувають цю ідею на технічних засіданнях G7. Остаточне рішення США буде залежати від тактики тиску, яку обере адміністрація президента Дональда Трампа щодо мирних переговорів.
Нагадаємо, що G7 та ЄС майже повністю припинили імпорт російської нафти з 2022 року. Новий захід стане найближчим до повної заборони на торгівлю російською нафтою та паливом не лише на рівні імпорту, але й на рівні транспортування і морських послуг.
Також варто зазначити, що адміністрація Трампа 4 грудня дозволила транзакції з АЗС “Лукойла” за межами РФ, видавши генеральну ліцензію до 29 квітня 2026 року.
