Компанія Google проводить експеримент із системою штучного інтелекту, яка замінює оригінальні заголовки в матеріалах ЗМІ на власні, часто спотворюючи зміст. Як зазначає американське видання The Verge, ШІ намагається скоротити ідею кожної новини або статті до чотирьох слів або навіть коротше під час відображення в персоналізованій стрічці рекоменацій Google Discover.
Скорочуючи заголовки справжніх журналістів, робот створює безліч безглуздих і неправдивих варіантів. Наприклад, одна з новин порталу Ars Technica в Discover була озаглавлена: “Ціна Steam Machine розкрита”, хоча насправді Valve не планує оголошувати її до 2026 року. Оригінальний заголовок на сайті звучав: “Steam Machine від Valve має вигляд консолі, але не чекайте, що вона коштуватиме як консоль”.
Які ще приклади клікбейтних заголовків?
В іншому випадку ШІ Google перетворив заголовок Wccftech на клікбейт: “GPU AMD перевершили Nvidia”. Оригінал звучить так: “Radeon RX 9070 XT продається краще, ніж вся серія NVIDIA RTX 50 у популярного німецького ритейлера”. Ще приклади клікбейтних заголовків від ШІ, які не відповідають суті матеріалу: “BG 3 псує дітей”; “Qi2 уповільнює старі Pixel”.
Що говорить Google про ці зміни?
Примітно, що Google застерігає від використання заголовків із “клікбейтом”, орієнтованих на залучення читачів, у своїх власних правилах платформи Discover. Іноді ШІ робить заголовки просто безглуздими, прибираючи кілька слів: “Розпал дебатів щодо тегів ШІ”; “Розробники Microsoft використовують ШІ”.
Представник Google Меллорі Делеон визнала, що компанія проводить експерименти і тестує новий дизайн, який змінює розташування заголовків для деяких користувачів. Згідно з ідеєю розробників, такий підхід має спростити сприйняття інформації до переходу за посиланням. Ймовірно, Google відмовиться від проєкту, якщо отримає занадто багато поганих відгуків.
Раніше повідомлялося, що в новому ШІ-пошуку Google з’явиться настирлива реклама, яка враховуватиме запити конкретного користувача, його вподобання, а також інформацію з Gmail і Google Drive. У листопаді Google назвала найкращі додатки для Android у 2025 році, і експерти були здивовані, що перше місце дісталося проєкту, який не використовує ШІ.
