Індія нарощує експорт бензину та дизеля до рекорду

Індійські нафтопереробні заводи активно нарощують експорт бензину та дизеля до найвищого рівня за останні кілька років. Це стало можливим завдяки розширенню потужностей з переробки сирої нафти, третина якої надходить з Росії, а також збільшенню частки етанолу в бензині на внутрішньому ринку. Про це повідомляє агентство Reuters.

Які фактори впливають на зростання експорту?

Індія, яка отримує приблизно третину своєї сирої нафти з Росії, збільшує обсяги переробки та направляє надлишки на експорт. Зростання експорту допоможе задовольнити зимовий попит Європи на опалювальне паливо та підтримає прибутковість індійських НПЗ. Після введення санкцій ЄС і США проти Москви в лютому 2022 року, індійські компанії почали купувати російську нафту за зниженою ціною.

Вашингтон звинувачував Індію в наживі на різниці цін, адже вона купує дешевшу російську нафту і продає перероблене паливо за вищими цінами. Відповідно, Індія заявила, що її закупівлі сприяють стабільності ринку.

Які прогнози щодо переробки та експорту?

За оцінками консалтингової компанії Wood Mackenzie, цього року переробка сирої нафти в Індії зросте на 130-160 тис. барелів на добу, до приблизно 5,51 млн барелів на добу. Експорт бензину може досягти рекордних близько 400 тис. барелів на добу.

Представник одного з індійських НПЗ, який побажав залишитися неназваним, пояснив, що експорт зростає також через сезонне зниження внутрішнього попиту під час сезону дощів та меншу кількість планових ремонтів. За даними компанії Kpler, у 2025 році експорт бензину з Індії може становити близько 387 тис. барелів на добу, переважно в країни Азії.

Аналітик Wood Mackenzie Пріті Мехта зазначила: “Зростання експорту бензину підтримує збільшення частки етанолу в бензині на внутрішньому ринку”. У 2024 році частка етанолу в бензині в Індії досягла 20% проти 12% у 2023-му.

Провідні індійські переробники, серед яких Reliance Industries і Mangalore Refinery and Petrochemicals Ltd (MRPL), нарощують експорт, щоб скористатися високою рентабельністю на азійському ринку бензину, яка з початку року зросла на 51% – до приблизно 11-12 доларів за барель.

Нагадаємо, що індійські нафтопереробні компанії не планують відмовлятися від російської нафти, оскільки внутрішній попит на пальне зростає, навіть незважаючи на поновлення торговельних перемовин із Вашингтоном та прагнення обох сторін досягти угоди.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.