Крюківський вагонобудівний завод про бюджет-2026

Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ) заявив, що у законопроєкті про державний бюджет на 2026 рік не передбачено фінансування для придбання нових пасажирських вагонів. Про це йдеться у публікації на сайті КВБЗ.

“Законопроєктом про Державний бюджет України на 2026 рік, що розглядається у Верховній Раді, фінансування для придбання нових пасажирських вагонів не передбачено”, – зазначає КВБЗ.

Які наслідки відсутності фінансування?

ПАТ “КВБЗ” разом із підприємствами-суміжниками за державним замовленням АТ “Укрзалізниця” здійснює постачання нових пасажирських вагонів у рамках реалізації публічного інвестиційного проєкту “Придбання пасажирських вагонів”, що передбачає закупівлю 366 одиниць. У 2025 році підписано договори на постачання наступних 100 вагонів, а поставка нових вагонів 2026 року розпочнеться до початку літніх перевезень. Інвестиційним проєктом передбачено закупівлю ще 200 вагонів у період 2026-2027 років.

Що буде, якщо фінансування не буде?

“У разі невключення таких видатків до держбюджету проєкт буде призупинений, і державного замовлення на пасажирські вагони не буде. Це призведе до непоправних незворотних наслідків – відтоку фахівців та вмирання галузі пасажирського вагонобудування”, – йдеться у повідомленні.

Нагадаємо, що влітку цього року “Укрзалізниця” підписала з “Крюківським вагонобудівним заводом” контракти на виробництво нових пасажирських вагонів. Раніше повідомлялося, що “Укрзалізниця” завершила прийом всіх 66 нових вагонів цьогорічної партії, які поповнили одразу 4 флагманські поїзди, що сполучатимуть прифронтові Харківщину, Дніпропетровщину та Донеччину з Галичиною та Закарпаттям.

Також варто зазначити, що вагоноремонтні підприємства “Укрзалізниці” очікують, що цей рік закінчать зі збитками у 600 мільйонів гривень через падіння обсягів залізничних перевезень та профіцит вантажних вагонів на ринку. Окрім того, Агентство з розшуку та менеджменту активів відкрило прийом пропозицій щодо управління 25% статутного капіталу ПАТ “Крюківський вагонобудівний завод”.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.