Криза на ринку вантажоперевезень у Росії: факти та прогнози

У Росії продовжує розгоратися криза на ринку вантажоперевезень через зростання витрат перевізників, високі лізингові платежі та падіння попиту на перевезення. Про це пише The Moscow Times з посиланням на російське видання “Ведомости”.

Які наслідки кризи для ринку?

Якщо в першому кварталі 2025 року ринок вже покинула кожна п’ята компанія, то до кінця року через фінансові проблеми можуть закритися ще до 15% перевізників. Згідно з даними дослідження M.A.Research і логістичної компанії ПЕК, за перші шість місяців 2025 року виручка галузі впала на 5% у зв’язку зі зниженням ставок на перевезення вантажів. При цьому обсяг перевезень у фізичному вираженні зріс на 3,5%.

Які прогнози щодо виручки?

Аналітики вважають, що за підсумками року виручка збільшиться, проте зростання буде мінімальним: +1% до 2024 року, до 2,63 трлн руб. (минулого року виручка сектора зросла на 13%, до 2,61 трлн руб.). Ставки великовантажних перевезень падають з минулого року через припинення зростання попиту. На початок 2025 року зниження становило в середньому 8% щодо 100 найпопулярніших напрямків.

Падіння ставок, крім макроекономічних факторів, обумовлено зниженням споживчого попиту, стагнацією в будівельній галузі та перетіканням перевезень з ринкового в кептивний сегмент — коли власник товару перевозить його самостійно. Кептивні перевезення зайняли близько третини обсягів генеральних вантажів.

Видання зазначає, що з ринку автоперевезень в умовах дисбалансу попиту і пропозиції послуг йдуть в основному невеликі перевізники, яким не вдається компенсувати зростання витрат.

Нагадаємо: У Росії через закон про локалізацію таксі ринок пасажирських перевезень можуть покинути до 200 тисяч водіїв, що становить 20% від загальної кількості зайнятих у цій сфері.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.