Китайські компанії витісняють у Росії російські компанії з ключових ринків. Про це повідомляє Служба зовнішньої розвідки України. Чому російська економіка стикається з тиском? “Російська економіка стикається зі збільшуваним тиском з боку так званих ‘дружніх’ країн, які швидко займають ніші, що залишаються порожніми через інвестиційну паузу. Висока ключова ставка, неефективна монетарна політика та скорочення бюджетного імпульсу фактично паралізують внутрішніх виробників”, – йдеться в повідомленні.
Формальні показники інвестицій в основний капітал на вигляд стабільні, але це – лише відображення старих активів, тоді як реальне падіння сягає 1,5 %. Які наслідки для експорту? Зазначається, що експортні доходи вже скоротилися на 20%, а зростання податкового навантаження, включно з ПДВ, додатково обмежує можливості бізнесу. Промисловці прямо вказують на уповільнення зниження ключової ставки та високу вартість кредитів як головні бар’єри для розвитку.
“Як результат – ринок відкривається для китайських постачальників обладнання та продукції, які без значних вкладень отримують контроль над сегментами, що втрачають російські компанії”, – зазначається в повідомленні. Найбільш показовим є ринок важких вантажівок. Яка ситуація на ринку важких вантажівок? За січень–жовтень 2025 року продаж машин масою понад 14 тонн впав на 54 %, а сегмент магістральних тягачів – на 71 %. Загалом зареєстровано лише 37,9 тис. важких автомобілів, що на 57 % менше, ніж торік.
Попри формальне лідерство російського виробника “КАМАЗ” з часткою 29,5 %, китайські Sitrak (16,3 %), Shacman (10,8 %) і FAW (9 %) фактично витісняють його з ринку. Додає тиску й білоруський “МАЗ” із 7,2 %.
Нагадаємо: 2025 рік для АвтоВАЗу, основного виробника російських автомобілів, був млявим за продажами. Російський ринок захоплює китайський автопром.
