Яка нова технологія виробництва акумуляторів?
Американська компанія 24M Technologies розробила поліпшену технологію виробництва акумуляторів. Це рішення теоретично підвищує запас ходу електрокарів на 50% без збільшення розмірів батареї. Секрет полягає у відмові від традиційного модульного компонування на користь прямого інтегрування електродів у корпус.
Як працює нова конструкція?
Традиційні батареї складаються з окремих осередків, які збираються в модулі, а потім — у батарейний блок. Ця конструкція потребує багато допоміжних матеріалів — металу та пластику, які займають місце та додають ваги. Конструкція ETOP (Electrode-to-Pack) вирішує цю проблему, пише Driving.
Замість того щоб упаковувати кожну комірку в окремий корпус, 24M Technologies пропонує герметизувати кожен електрод у тонкій полімерній плівці та інтегрувати його безпосередньо в батарейний блок. Це дає змогу позбутися зайвих компонентів і збільшити частку самих електродів у загальному обсязі батареї з 30-60% до 80%.
У результаті в тому ж самому просторі можна розмістити на 50% більше активного матеріалу, що і забезпечує приріст запасу ходу. Крім збільшення дальності, технологія ETOP значно спрощує і здешевлює виробництво. Весь процес — від герметизації електродів до складання готового блоку — виконується на одній автоматизованій лінії.
Коли нові акумулятори з’являться на ринку?
Розробка поки що не доступна комерційно. Однак за словами представника компанії, один із провідних автоконцернів уже найближчими місяцями отримає прототипи для тестування в реальних умовах. Крім того, виробник веде переговори з представниками авіаційної та енергетичної галузей.
Раніше Фокус наводив п’ять популярних міфів про електрокари, які розвіяли експерти. Електромобілі стають дедалі поширенішою альтернативою бензиновим. Але є чимало хибних думок і забобонів щодо них — від пожежонебезпеки і дорожнечі до незручності і шкоди для екології.