В Україні з 27 вересня 2025 року набудуть чинності оновлені правила реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені урядом місяць тому. Про це повідомила Державна податкова служба. Ці новації мають на меті зменшити кількість блокувань, зробити правила прозорішими та знизити ризики для бізнесу.
Які зміни відбудуться у реєстрації?
У повідомленні йдеться, що збільшаться ліміти для безумовної реєстрації податкових накладних: граничний обсяг постачання підвищено до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн. Крім того, підвищено пороги для операцій з невеликими сумами – мінімум за однією накладною зростає з 5 тис. до 10 тис. грн, а загальний місячний обсяг – з 500 тис. грн до 3 млн грн.
Які переваги нових правил?
Також зміни дозволять повертати товари від неплатника податку на додану вартість (ПДВ) до 90 днів без автоматичного визнання такої операції ризиковою (раніше – 30 днів). Податкова накладна – ключовий документ у роботі платників ПДВ. Її складають під час продажу товарів чи послуг і обов’язково реєструють у Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН).
Податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку в ДПС. Така особа обов’язково повинна мати індивідуальний податковий номер платника ПДВ. Головна мета – зафіксувати суму ПДВ, яку продавець має сплатити до бюджету, і підтвердити право покупця на податковий кредит.
Нагадаємо: Державна податкова служба запустила дашборд моніторингу податкових надходжень загального фонду державного бюджету.