Нові технології для твердотільних акумуляторів в Китаї

Які нові можливості відкриває технологія?

Група вчених під керівництвом Інституту фізики Китайської академії наук відкрила нову технологію, яка значно покращує можливості твердотільних акумуляторів. Вона дозволить електромобілям долати до 1000 км на одному заряді. Сьогодні електромобілі мають запас ходу близько 500 км, тоді як моделі з бензиновими двигунами можуть проїхати 600-800 км з повним баком.

Китайські вчені розробили “спеціальний клей”, який автоматично переміщується до межі розділу електрода й електроліту під час роботи акумулятора. Цей клей активно притягує іони літію до зазорів або пор і заповнює їх.

Які переваги нового акумулятора?

Дослідники також створили полімерну упаковку для електроліту, що робить акумулятор еластичним і пружним, як пластикова плівка. Він витримує понад 20 000 циклів вигину або скручування без пошкоджень, що робить його стійким до повсякденної деформації.

Водночас в цю “упаковку” вбудували крихітні “хімічні модулі”, деякі з яких прискорюють рух іонів літію, а інші захоплюють додаткові іони. У підсумку ємність зберігання енергії збільшилася на 86%.

Які перспективи для електромобілів?

Твердий електроліт дозволяє іонам літію переміщатися між електродами, передаючи енергію. Тверді електроліти на основі сульфідів є дуже твердими та крихкими, тоді як літій-металеві електроди м’які, що знижує ефективність заряджання та розряджання.

Завдяки новій технології електрод і електроліт утворюють ідеально міцне з’єднання, що долає головну проблему твердотільних батарей. Завдяки “клею” твердотільні батареї можуть працювати набагато ефективніше.

На практиці новий акумулятор дозволить водіям подорожувати з Шеньчженя до Чаншу, з Парижа до Мілана або з Лос-Анджелеса до Сан-Франциско і назад без зупинок на підзарядку. Реалізація цього прориву повністю усуне “страх перед запасом ходу” для електромобілів і підготує ґрунт для остаточного завершення епохи бензину, вважають автори.

Раніше повідомлялося, що в Китаї створили батарею, яка працює понад 100 років. За словами вчених, вона безпечна, стабільна і має щільність енергії в 10 разів вищу, ніж літій-іонні акумулятори. Єдиною проблемою є її потужність.

Також повідомлялося, що Китай запровадив обмеження на експорт батареї, намагаючись тиснути на США та Індію в торговельній війні.