Обсяги вантажних перевезень в Україні зменшились на 12,6%

В Україні обсяг вантажних перевезень у січні – липні 2025 року впав на 12,6% порівняно з аналогічним періодом минулого року – до 181,2 млн тонн. Про це повідомляє Державна служба статистики, передає “Інтерфакс-Україна”.

Зазначається, що вантажообіг за звітний період скоротився сильніше – на 13,5%, до 94,37 млрд тонна*км. Якщо за обсягом вантажів у липні вдалося трохи надолужити відставання від минулорічних показників – на 0,8 відсоткового пункту (в.п.), то за вантажообігом воно збільшилося на 0,8 в.п..

Який вид транспорту є лідером у перевезеннях?

Лідером за обсягом перевезення вантажів залишається залізничний транспорт – 92,5 млн тонн, що на 11% гірше за показник семи місяців минулого року. В “Укрзалізниці” швидше зменшення вантажообігу пояснюють більшою часткою коротших перевезень у порти.

Автомобільний транспорт за 7 місяців цього року, за даними Держстата, перевіз 66,7 млн тонн вантажів, що на 11% гірше за показник 7 місяців минулого року, хоча відставання у вантажообігу менше – всього 4%, що свідчить про зростання дальності автоперевезень.

Як змінилися пасажирські перевезення?

Кількість перевезених пасажирів за сім місяців 2025 року становила 1 млрд 261,8 млн, що на 0,4% більше порівняно із аналогічним періодом 2024 року. Згідно з її даними, пасажирообіг зріс суттєвіше – на 5,3%, до 26,24 млрд пас.*км.

Щодо видів транспорту, то основними по обсягу перевезень залишаються міський електротранспорт – 688,1 млн (+0,3% до 7 місяців минулого року) та автомобільний – 536 млн (+0,9%). Зростання перевезень міським електротранспортом забезпечив метрополітен, який показав зростання 5,6% – до 189,8 млн, тоді як обсяг перевезень тролейбусами скоротився на 0,1% – до 317,7 млн, трамваями – на 4,3%, до 180,6 млн.

Залізничний транспорт з урахуванням міської електрички перевіз за сім місяців цього року 37,3 млн пасажирів, що на 4,9% менше за показник семи місяців минулого року.

Нагадаємо: Міністерство розвитку громад та територій України затвердило нові правила використання системи єЧерга для автобусів.

Цей матеріал має виключно загальноосвітній характер і не є медичною консультацією. Інформація призначена для ознайомлення з можливими симптомами, причинами та методами виявлення захворювань, але не повинна використовуватись для самодіагностики або самолікування. У разі проблем зі здоров’ям людині треба бов’язково зверніться до кваліфікованого лікаря.

Цей запис оприлюднено в Економіка автором Тарас Волиненко. Додати до закладок постійне посилання.

Про автора Тарас Волиненко

Журналіст з понад 15-річним досвідом. Закінчив факультет журналістики Національного університету імені Тараса Шевченка у 2010 році. Працював у провідних українських ділових медіа, де висвітлював теми фінансів, ринку праці, інвестицій та малого бізнесу. Сьогодні спеціалізуюся на аналітиці економічних процесів в Україні та їхньому впливі на щоденне життя громадян.