Державна авіаційна служба України розпочала процес оновлення та приведення у відповідність нормативно-правової бази, що регулює експлуатацію повітряних суден радянського походження на території України. Про це йдеться у прес-релізі Державіаслужби.
За словами в.о. Голови Державіаслужби Данііла Меньшикова, чому виникла необхідність актуалізації документів? “Окремі рішення, ухвалені попереднім керівництвом Державіаслужби, призвели до відхилення від національних процедур супроводу та сертифікації вертольотів типу Ми-8МТВ”. Це стало причиною для необхідності актуалізації відповідного документа (ДС-10).
Також, за словами Меньшикова, які наслідки мали попередні рішення? Вони призвели до застосування обмежених сертифікатів льотної придатності, передбачених процедурою SAS, що була введена для повітряних суден, залучених до міжнародних місій. SAS (specific airworthiness specifications) – це інструмент, що використовується в міжнародній практиці для повітряних суден, які більше не мають повноцінного супроводу, але допускаються до обмеженої експлуатації за спеціальними вимогами безпеки.
У випадку з українськими вертольотами Ми-8МТВ, які залучаються до міжнародних місій, застосування SAS не відповідає їх реальному статусу, запевняють у Державіаслужбі. “Цей інструмент також не відповідає вимогам ICAO, є неприйнятним для операцій у місіях ООН, шкодить діяльності українських виробників, розробників, ремонтних організацій експлуатантів, створює правову сіру зону щодо льотної придатності повітряних суден, ставить під загрозу цілу галузь, контракти, робочі місця та несе репутаційні загрози для держави”, – йдеться у повідомленні.
Це створює ризики для подальшої участі українських авіакомпаній у міжнародних миротворчих та гуманітарних операціях, які приносять прибуток компаніям та державі, зазначають у Державіаслужбі. Державіаслужба ініціювала офіційне відновлення та актуалізацію ДС-10, включно з визначенням чітких процедур супроводу та сертифікації повітряних суден радянського типу.
Держорган також переглядає практики, щоб синхронізувати національні процедури із вимогами ІCАО.
Нагадаємо, що раніше повідомлялося про те, що дочірня компанія ДП “Антонов” починає будівництво ангару для технічного обслуговування літаків в аеропорту Лейпцигу у Німеччині. Ісландський лоукостер Play передав частину свого парку українській авіакомпанії SkyUp, яка в умовах війни працює з європейських хабів. Літаки ісландського лоукостера PLAY змінили забарвлення, реєстрацію і тепер виконують польоти для SkyUp – авіакомпанії з українським корінням.
Також раніше повідомлялося, що українська авіакомпанія “XENA”, яка спеціалізується на повітряному пожежогасінні, оголосила про плани розширення свого флоту у зв’язку з активною участю в європейських тендерах. Раніше повідомлялося, що народні депутати подали правки до законопроєктів про створення Defence City, щоб авіабудівні підприємства отримали такі ж преференції, як і інші учасники оборонно-промислового комплексу, щоб розвивати авіаційну спроможність України. Пропозиції представників українського авіапрому щодо включення до Defence City враховані частково. Українська авіаційна спільнота наполягала, аби в рамках ініціативи були враховані інтереси галузі, адже її розвиток нерозривно пов’язаний з ОПК.
