General Atomics представила новий дрон Gambit 6 у Римі

Американська компанія General Atomics представила свій новий безпілотний бойовий літальний апарат Gambit 6 на Міжнародній конференції винищувачів у Римі. Дрон Gambit 6 оптимізований для таких завдань, як радіоелектронна боротьба (РЕБ), придушення протиповітряної оборони противника та глибокі високоточні удари. Про це йдеться на сайті General Atomics.

За даними компанії-виробника, версія Gambit 6 отримала додаткові можливості класу “повітря-земля”, поповнивши лінійку безпілотників, яка вже включала конфігурації класу “повітря-повітря” та розвідки.

Які особливості має Gambit 6?

“Модульна архітектура та внутрішній відсік для озброєння Gambit 6 зі зменшенням помітності дозволяють легко інтегрувати розширену автономність, датчики та системи озброєння, гарантуючи, що літак може адаптуватися до широкого спектру оперативних сценаріїв”, — сказав президент General Atomics Девід Р. Александер.

Повідомляється, що дрони Gambit 6 будуть доступні для міжнародних закупівель, починаючи з 2027 року, а європейські версії для місій будуть поставлені у 2029 році. Наразі виробник вибудовує галузеві партнерства по всій Європі.

Які попередні моделі Gambit?

У компанії зазначили, що оригінальна концепція Gambit була анонсована три роки тому та донедавна включала п’ять апаратів:

  • Gambit 1 — сенсорна платформа, оптимізована для тривалої автономності;
  • Gambit 2 — перша модель з можливістю використання зброї класу “повітря-повітря”;
  • Gambit 3 — схожа на Gambit 2, але оптимізована для боротьби зі складним повітряним супротивником;
  • Gambit 4 — бойова розвідувальна модель без хвоста та зі стрілоподібними крилами;
  • Gambit 5 — модель для операцій CCA на кораблях.

Нагадаємо, раніше Повітряні сили США у співпраці з General Atomics розпочали льотні випробування безпілотного винищувача наступного покоління YFQ-42A. Фокус також повідомляв, що General Atomics продемонструвала безпілотний літальний апарат MQ-9B SeaGuardian з лазерною системою класу “повітря-повітря”.

Небезпечні китайські інвертори: виявлено несанкціоновані пристрої

Що виявили американські експерти?

У китайських інверторах сонячних батарей було виявлено несанкціоновані комунікаційні пристрої, зокрема стільникові радіостанції, які здатні обходити захист міжмережевих екранів. Американські чиновники у сфері енергетики вважають, що ці пристрої, які використовуються в інфраструктурі відновлюваної енергетики, є дуже небезпечними.

Дослідження показали, що всередині деяких сонячних панелей та інверторів було виявлено дивне комунікаційне обладнання, яке не зазначено в документації на продукцію. За інформацією Reuters, за останні 9 місяців у деяких акумуляторах від кількох китайських постачальників також було знайдено недокументовані пристрої зв’язку.

Які наслідки можуть бути?

Ці несанкціоновані компоненти надають додаткові канали зв’язку, які дозволяють обходити міжмережеві екрани, що може призвести до “катастрофічних наслідків”. За словами Майка Роджерса, екс-директора Агентства національної безпеки США, широке використання китайських інверторів обмежить можливості Заходу у вирішенні проблеми безпеки.

Експерти попереджають, що використання таких пристроїв для обходу брандмауерів може дестабілізувати енергомережі, пошкодити енергетичну інфраструктуру та викликати масштабні відключення електроенергії.

Які кроки вживають США?

У відповідь на ці загрози Міністерство енергетики США заявило, що постійно оцінює ризики, пов’язані з новими технологіями. США та інші країни переглядають роль Китаю в стратегічній інфраструктурі через побоювання щодо потенційних вразливостей безпеки.

У лютому два сенатори США внесли на розгляд Закон про припинення залежності від іноземних протиборчих акумуляторних батарей, що забороняє Міністерству внутрішньої безпеки закуповувати акумулятори в деяких китайських компаній з жовтня 2027 року з міркувань національної безпеки.

Жодна з китайських компаній, згаданих у законопроєкті, не відповіла на запити про коментарі. Раніше також повідомлялося про наміри ЄС позбутися китайських сонячних панелей та інверторів через побоювання щодо кібербезпеки.

Криза постачання електроніки впливає на Nissan X-Trail

Що стало причиною скорочення виробництва Nissan?

Глобальна криза поставок електронних компонентів від Nexperia, які використовуються в багатьох системах автомобілів, продовжує впливати на світову автоіндустрію. Зокрема, компанія Nissan була змушена скоротити виробництво своєї популярної моделі X-Trail.

Які наслідки для виробництва Nissan?

Виробництво тимчасово зупиниться на наступному тижні на двох заводах Nissan у Японії. За даними Reuters, це призведе до того, що з конвеєрів не зійде приблизно 900 одиниць. Компанія також не виключає подальших перерв у роботі, якщо проблеми з постачанням ключових компонентів не будуть розвʼязані найближчим часом.

Які інші виробники відчувають дефіцит компонентів?

Інші великі виробники також відчувають на собі дефіцит компонентів Nexperia. Наприклад, Honda була змушена призупинити виробництво автомобілів на своєму заводі в Мексиці, де випускають популярний кросовер HR-V, а також скоротила обсяги робіт на підприємствах у США та Канаді. Про можливі виробничі скорочення також заявляють автомобільні компанії в Південній Америці, Європі та США.

Ринок легкових авто в Україні: жовтневі тенденції 2023

У жовтні активність на ринку легкових авто, як на первинному, так і на вторинному, традиційно зосередилась у найбільших і найбагатших регіонах країни. Про це інформує Інститут досліджень авторинку.

Які регіони лідирують у перепродажах?

Згідно з аналітикою, на внутрішньому ринку абсолютний лідер — перепродажі через застосунок Дія: понад 18 тисяч угод – майже чверть усього внутрішнього ринку. У класичному регіональному заліку перше місце — за Києвом (8,5 тис.), далі — Дніпропетровська, Одеська, Київська та Львівська області. Середній регіональний пелетон очолили Харківська, Вінницька та Хмельницька області. Найменшу кількість перепродажів було зафіксовано у Донецькій та Херсонській областях — дається взнаки близькість до бойових дій та тимчасова окупація частини територій.

Яка ситуація з першими реєстраціями вживаних авто?

У сегменті перших реєстрацій вживаних авто впевнено лідирує Львівська область — майже 3,8 тис. авто. Львівський регіон став справжнім “воротами” для імпорту, обігнавши навіть столицю (3,1 тис.), зазначають аналітики. У трійку також входить Рівненщина (1,8 тис.) — її стабільно висока позиція пояснюється близькістю до кордону, активністю ринку та сильною логістичною мережею перегонів, пояснюють експерти. Слідом ідуть Київська область, Дніпровщина, Волинь і Одещина.

Яка динаміка продажів нових легковиків?

У категорії нових легковиків Київ буквально недосяжний — майже 40% усіх продажів у країні, зазначають аналітики. Вони нагадали, що у столиці зосереджена основна маса центральних офісів лізингових компаній та державних і приватних фірм, тому частина цих авто після реєстрації роз’їдеться у регіони, хоча й носитиме номерні таблички з індексом АА. Далі — Дніпропетровська область (7,7%) та Київщина (6,5%). У десятку ввійшли також Львів, Одеса, Харків, Вінниця і Полтава — регіони з найбільш стабільним купівельним попитом і розвиненою мережею дилерів.

Нагадаємо: Українці у жовтні придбали рекордну за останні 13 місяців кількість нових легковиків – 7,8 тис. автівок. Це на третину більше, ніж у жовтні 2024 року та на 14% більше відносно вересня 2025.

Укрнафта планує буріння 25 свердловин до кінця року

Компанія Укрнафта планує до кінця року завершити буріння 25 свердловин і розпочати роботи ще на 7 нових. Про це йдеться у публікації на сайті АТ “Укрнафта”.

“До 2022 року “Укрнафта” бурила лише 1–2 свердловини на рік. У 2025 році плануємо завершити 25 свердловин і розпочати ще 7 нових”, – розповів виконувач обов’язків голови правління АТ “Укрнафта” Юрій Ткачук.

“Сьогодні нові свердловини забезпечують близько 30% додаткового видобутку компанії. Це результат командної роботи та партнерства з підрядниками і постачальниками. У 2026 році плануємо продовжити нарощування темпів буріння”, – додав він.

Які технології впроваджує Укрнафта?

Компанія повідомляє, що послідовно замінює застаріле обладнання на сучасне — відповідно до міжнародних стандартів The American Petroleum Institute. Активно впроваджуються програми інтенсифікації видобутку — гідророзриви пласта (традиційні й кислотні) та потоковідхиляючі технології, які підвищують ефективність роботи свердловин.

“Оскільки “Укрнафта” має великий фонд свердловин, який потребує постійного технічного обслуговування, щороку підприємство ремонтує близько 130 км трубопроводів, оновлює обладнання для капітальних ремонтів свердловин, закуповує сучасну спецтехніку, модернізує підіймачі та ремонтні агрегати”, – повідомив Ткачук.

Які результати діяльності Укрнафти?

На кінець 2022 року “Укрнафта” мала величезний парк застарілої техніки. Після переходу під державне управління оновлено понад 700 одиниць спецтехніки — близько 50% необхідного парку. Також він зазначив, що компанія розвиває новий напрям — виробництво електроенергії.

“Укрнафта” реалізує проєкти із запуску газотурбінних та газопоршневих установок, які забезпечать додаткові потужності для енергосистеми України.

Нагадаємо: Упродовж перших дев’яти місяців 2025 року АТ “Укрнафта” сплатило понад 22,5 млрд грн податків та 5 млрд грн дивідендів. Раніше “Укрнафта” дослідила 1330 км² площ за допомогою 3D сейсморозвідувальних робіт за три роки, щоб розширити ресурсну базу та підвищити точність геологічного моделювання.

Також повідомлялося, що Харківська міська рада вимагає від компанії “Укрнафта” повернення понад 2 млн грн за користування земельною ділянкою з 2020 по 2022 роки.