Apple укладає угоду з Google для оновлення Siri

Apple відстає в перегонах нейромереж і, за чутками, готова укласти угоду з Google на цьому ґрунті. За інформацією, IT-гігант заплатить близько $1 млрд на рік за використання просунутої ШІ-моделі Gemini для потужного оновлення Siri.

Що саме купує Apple?

За даними джерел, йдеться про кастомну версію ШІ-моделі Gemini з 1,2 трильйонами параметрів. Для порівняння, фірмовий аналог Apple, який застосовується зараз, має всього близько 150 мільярдів параметрів. Такий апгрейд має зробити Siri на порядок “розумнішою”.

При цьому каліфорнійський бренд не відмовлятиметься від свого головного принципу — конфіденційності. Повідомляється, що Apple запускатиме Gemini на власних серверах Private Cloud Compute. Це означає, що Google надасть тільки саму технологію, а всі дані користувачів залишаться всередині екосистеми Apple. Жодних згадок Google або однойменного пошуковика в інтерфейсі iPhone не буде — вся інтеграція відбуватиметься непомітно для користувача.

Коли чекати на нову Siri?

Очікується, що поліпшена Siri на базі Gemini дебютує навесні 2026 року, найімовірніше, у складі оновлення iOS 26.4. Цей крок назвали розумним тимчасовим рішенням для Apple. Корпорація отримує доступ до одного з найпотужніших у світі ШІ-асистентів просто зараз, виграючи час для розробки власного, не менш просунутого рішення. З чуток, Apple вже працює над своєю хмарною моделлю з приблизно 1 трильйоном параметрів.

Варто зазначити, що деталі угоди ще не оприлюднені і можуть змінитися. Крім того, більша кількість параметрів не завжди означає кращий користувацький досвід. Багато чого залежатиме від якості інтеграції, швидкості відповіді і того, як Apple зможе забезпечити приватність.

Проте, якщо угода відбудеться, це стане одним із найгучніших і найнесподіваніших партнерств в IT-галузі. А для користувачів iPhone це означає, що їхній голосовий асистент нарешті зможе на рівних конкурувати з передовими рішеннями на ринку.

Жіноче лідерство: успішна програма від Хуавей Україна

Яка мета програми?

Хуавей Україна спільно з партнерами успішно завершили двомісячну освітню програму жіночого лідерства «Створюй. Лідируй. Трансформуй в Україні», яка реалізована за підтримки Міністерства освіти і науки України. Мета ініціативи — надати українським жінкам сучасні теоретичні знання та практичні навички для реалізації себе в цифрових професіях, запуску стартапів і розвитку ІТ-сфери в Україні. Програма успішно реалізовується в Україні вже третій рік поспіль.

Скільки жінок взяли участь?

Цього року до програми долучилася рекордна кількість учасниць — понад 2 500 жінок з усієї України, що вчетверо більше, ніж торік. Під час фінальної пітчинг-сесії були нагороджені три учасниці основного та практичного курсів, які представили власні стартапи. Перше місце здобула Валерія Пилюк із енергоаудиторською компанією Teploria. Друге місце посіла Тетяна Головацька з онлайн-крамницею автентичного одягу та старовинних речей Retro Kufer. Третє місце здобула Марія Читова з проєктом Сіно — першою в Україні онлайн-платформою з продажу та генерування терапевтичних послуг.

Які навички отримали учасниці?

Протягом восьми тижнів учасниці брали участь у вебінарах та групових онлайн-сесіях, де 38 спікерів-представників бізнесу, неурядових та державних організацій ділилися досвідом і давали практичні поради щодо кар’єрного розвитку, запуску бізнесу та особистісного росту. Було проведено 27 подій: 8 ефірів, 7 воркшопів і 12 сесій акселераційної програми. Цього року особливу увагу приділили проєктам у сферах зелених технологій, кібербезпеки, ментального здоров’я, безбар’єрності та інклюзивності. Усі заняття транслювалися жестовою мовою, а до участі долучилися жінки різного віку та професій, що підкреслює інклюзивність програми та створює рівні можливості для кар’єрного розвитку.

Програма допомогла учасницям покращити цифрові навички та ознайомитися з кар’єрними можливостями в ІТ. Спікерки ділилися досвідом створення бізнесу, давали поради щодо самопрезентації в соцмережах і розповідали про інвестиційні можливості та інструменти залучення фінансування. Крім того, учасниці мали можливість поспілкуватися з провідними спеціалістами на воркшопах та розширити професійне коло контактів для майбутніх бізнес-ініціатив.

«Цього року ми додали нові треки та сфокусувалися на ключових бізнес-навичках. Наша мета — дати доступ до знань, менторства та нетворкінгу, щоб показати: можливостей у цифровому світі безліч, і вони відкриті для кожної. Ми раді бачити реальні результати — нові команди, нові бізнеси та жінок, які впевнено рухаються до своїх цілей», — прокоментувала Оксана Заболотна, кофаундерка Women in Tech Ukraine.

Фінальним етапом програми стали презентації бізнес-ідей 10 фіналісток, які пройшли у змішаному форматі. До події також долучилися спікери проєкту, партнери та представники провідних медіа.

Безпілотник X-BAT от Shield AI отримає новий двигун

Безпілотник X-BAT від оборонного технологічного стартапу Shield AI буде оснащений двигуном F110-GE-129 від GE, який також використовується винищувачами F-15 та F-16.

GE також допоможе компанії Shield AI об’єднати F110 з платформою X-BAT. Про це повідомляє портал Breaking Defense з посиланням на свої джерела.

Старший віцепрезидент і генеральний менеджер з питань літаків Shield AI Армор Харріс заявив, що F110 “забезпечує необхідну продуктивність” для експлуатації X-BAT, особливо у вертикальному положенні.

Коли відбудеться перший демонстраційний політ?

Гарріс розповів, що Shield AI працює над X-BAT приблизно 18 місяців, а GE приєдналася приблизно шість місяців тому для вдосконалення двигуна літака. Очікується, що перший демонстраційний політ з вертикальним злетом і посадкою відбудеться до другої половини наступного року, а виробництво стартує у 2029 році.

Яка роль GE у проекті?

Віцепрезидент і генеральний менеджер підрозділу Edison Works компанії GE Стів Рассел зазначив: “Ми відразу зрозуміли, що [X-BAT] дійсно пропонує революційний підхід до вирішення цих дилем перед потенційними супротивниками. Тож ми дуже вдячні за можливість співпрацювати з Shield над цим”.

Згідно з меморандумом про взаєморозуміння, підписаним фірмами, GE надасть свою силову установку F110-GE-129 та інтегрує сопло з вектором тяги, критично важливе для операцій вертикального зльоту та посадки (VTOL) платформи X-BAT.

Нагадаємо, Shield AI представила у Вашингтоні концепт безпілотного винищувача X-BAT військового призначення з вертикальним зльотом і посадкою наприкінці жовтня цього року.

Фокус також повідомляв, що Shield AI та українська компанія Iron Belly спільно розробили далекобійний ударний дрон D4, здатний працювати в автономному режимі.

Польща: Дрон з контрабандними сигаретами затримано

Прикордонна служба Польщі виявила безпілотний літальний апарат, який перевозив близько 400 пачок сигарет, ввезених з Білорусі контрабандою.

Дрон було знайдено в лісистій місцевості поблизу міста Кринки у східному Підляському воєводстві, неподалік від кордону з Білоруссю. Про знахідку повідомив місцевий мешканець, пише портал TVPWorld з посиланням на Прикордонну службу Польщі.

Що виявили всередині дрона?

Усередині дрона співробітники Прикордонної служби виявили близько 400 пачок сигарет. На всіх них були акцизні марки Білорусі, — повідомили у відомстві.

Скільки випадків контрабанди зафіксовано?

За словами польських прикордонників, це вже вісімнадцятий випадок цього року, коли безпілотник використовувався для контрабанди сигарет через кордон у Підляському воєводстві. Окрім того, було зафіксовано 118 випадків використання метеозондів для аналогічних цілей.

Загалом, дрони та повітряні кулі, виявлені на кордоні Польщі цього року, перевозили сигарети на суму приблизно 3,4 мільйона злотих (800 000 євро). Наразі вже заарештовано 29 причетних до цього осіб.

Нагадаємо, протягом останніх двох десятиліть Польща значно розширила свій арсенал безпілотників, серед яких є як розвідувальні, так і ударні моделі. Фокус також повідомляв, що польська компанія представила на міжнародній оборонній виставці MSPO дрон PLargonia, який візуально нагадує “Шахед”.

Honda анонсувала нову стратегію електрифікації

Які новини про гібридні моделі Honda?

Honda оголосила про масштабну стратегію електрифікації, згідно з якою гібридні моделі мають незабаром становити 60% її світових продажів. Першим кроком стане відродження легендарного спортивного купе Honda Prelude 2026 року, яке відкриє дорогу для 13 нових гібридних автомобілів, що з’являться протягом чотирьох років, починаючи з 2027-го.

Які особливості нового Honda Prelude?

Це спортивне купе, відоме в минулому завдяки інноваційним технологіям, таким як повнопривідне керування, тепер фокусується на новому типі двомоторної гібридної системи. Вона базується на 2-літровому 4-циліндровому бензиновому двигуні циклу Аткінсона (як у Civic Hybrid) та забезпечує загальну потужність системи 200 к.с. Головна відмінність — інноваційна функція S+Shift. Вона дозволяє гібридній трансмісії імітувати роботу багатоступеневої коробки передач, виконуючи штучне перемикання на нижчу передачу при гальмуванні. Це створює відчуття, знайоме водіям спортивних автомобілів. Крім того, підвіска Prelude запозичила елементи з Civic Type R, включаючи передні стійки подвійної осі, що забезпечує швидке та рішуче проходження поворотів.

Яка нова платформа для гібридних моделей?

Майбутні гібридні моделі, включаючи наступні покоління CR-V та Civic, будуть побудовані на новій архітектурі середнього розміру. Ця платформа має спільну конструктивну ДНК з майбутніми повністю електричними моделями серії 0. Інженери Honda досягли значного зниження ваги (до 90 кг) порівняно з поточною платформою, одночасно підвищуючи жорсткість кузова. Унікальність платформи полягає у навмисному впровадженні інженерами гнучкості у передню частину. Це дозволяє шасі згинатися і допомагати переносити вагу на зовнішні колеса в поворотах, покращуючи загальну керованість та зчеплення. Крім переваг у динаміці, це спрощує та здешевлює виробництво. Нова гібридна система, поєднана з цією архітектурою, обіцяє покращення економії палива до 10% порівняно з поточними моделями.

З 2027 року Honda запустить спеціальну великорозмірну гібридну систему для великих кросоверів Pilot та Passport. Вперше в основі системи лежатиме нещодавно розроблений двигун V6. Компанія прогнозує покращення паливної економії на понад 30% порівняно з аналогічними бензиновими моделями V6, а також підвищення прискорення на повному газу на 10%. Також вона стане першою гібридною системою Honda, спеціально розробленою для буксирування важких причепів. У ній також дебютує система повного приводу “крізь дорогу” (through-the-road AWD), де задні колеса приводяться в рух окремим заднім електродвигуном без механічного зв’язку з мотором V6 спереду. Це забезпечить вищу ефективність, більшу потужність та краще управління крутним моментом.