Hyundai Santa Fe: Кросовер року 2025 за версією Carwow

Які особливості Hyundai Santa Fe?

В умовах величезного вибору сучасних кросоверів експерти Carwow визначили справжніх лідерів ринку. Головним акцентом рейтингу 2025 року став корейський сімейний автомобіль, який вражає практичністю, дизайном та економічністю.

Популярність кросоверів створила величезний вибір моделей — від доступної Dacia Bigster до 7-місної Skoda Kodiaq або преміальної BMW X7. Сучасні SUV вже не пожирачі палива, а є тихими, вишуканими та приємними в управлінні, хоча й дорожчими в експлуатації через свої розміри.

Чому Santa Fe отримав звання

Суд обрав запобіжний захід для заступниці “Енергоатому”

Вищий антикорупційний суд обрав запобіжний захід для заступниці гендиректора філії “ВП ‘Атоменергомаш'” АТ “НАЕК ‘Енергоатом'”, яку підозрюють в отриманні хабарів. Про це повідомляє пресслужба САП.

Суд задовольнив клопотання прокурора та відправив підозрювану до СІЗО із можливістю внесення 4 млн грн застави. За даними “Слово і діло”, мова йде про Світлану Пінчук.

Які обмеження накладені на підозрювану?

У разі внесення застави на неї буде покладено низку обмежень:

  • прибувати до слідчого (детектива), прокурора та суду за кожною вимогою;
  • без дозволу слідчого (детектива), прокурора або суду не відлучатися з м. Києва;
  • повідомляти слідчого (детектива), прокурора чи суд про зміну свого місця проживання;
  • утримуватися від спілкування із визначеним колом осіб;
  • здати на зберігання до відповідних органів державної влади свої паспорти для виїзду за кордон, інші документи, що дають право на виїзд з України і вʼїзд в Україну;
  • носити електронний засіб контролю.

Що стало причиною розслідування?

Нагадаємо: НАБУ та САП викрили заступницю генерального директора філії “Атоменергомаш” АТ “НАЕК ‘Енергоатом'” на проханні та одержанні неправомірної вигоди від представника підрядної компанії.

Укрзалізниця обмежила рух поїздів до Харківської області

«Укрзалізниця» тимчасово обмежила рух поїздів Краматорського напрямку до Харківської області за клопотанням Донецької обласної військової адміністрації. Про це повідомляє очільник Донецької ОВА Вадим Філашкін та УЗ.

Які поїзди підпадають під обмеження?

Йдеться про поїзди Краматорського напрямку до станцій Гусарівка або Барвінкове. “Рішення продиктоване безпековими чинниками, тож пасажири всіх 5 поїздів далекого сполучення Краматорського напрямку отримують деталізовані сповіщення щодо кінцевої станції в застосунку УЗ безпосередньо в день відправки”, – зазначено в повідомленнях.

Як організовано перевезення пасажирів?

Донецька ОВА наразі організовує автобусні шатли між Краматорськом-Слов’янськом та тимчасовою кінцевою станцією, а провідники та працівники вокзалів допомагають пасажирам зорієнтуватися на місці й супроводжують під час пересадки.

Тимчасове обмеження стосується також і приміського руху в Донецькій області, зокрема сполучень Бантишеве — Краматорськ та Словʼянськ — Райгородок.

Нагадаємо: 31 жовтня росіяни завдали удару по інфраструктурі залізниці у Харківській та Сумській областях, у останній ворог поцілив у пасажирське депо.

Літієві батареї без кобальту: нові перспективи для електромобілів

Що таке літієві батареї без кобальту?

Літієві батареї без кобальту вже перебувають у розробці. Технологія обіцяє об’єднати в собі найкращі якості різних типів акумуляторів: високу щільність енергії від NMC, низьку вартість і безпеку від LFP.

Які переваги нової технології?

Компанія Ampere, що належить Renault, уклала угоду з американським стартапом Stratus Materials для розробки акумуляторів нового покоління. Катодні матеріали на основі оксиду літію-марганцю (LXMO) можуть зробити електрокари більш надійними і витривалими, пише Electric Cars Report.

Сьогодні на ринку домінують два типи літій-іонних акумуляторів: NMC (нікель-марганець-кобальт) та LiFePO4 (літій-залізо-фосфат). NMC має високу щільність енергії, але є дорогим і потенційно пожежонебезпечним через використання кобальту. LiFePO4 значно дешевші та безпечніші, але поступаються за щільністю енергії.

Розробка LXMO від Stratus Materials покликана взяти найкраще від обох світів. Акумулятори на її основі можуть мати таку ж або навіть вищу щільність енергії, якщо порівнювати з NMC, але при цьому мати низьку вартість і високу безпеку, як LFP. На рівні всього акумуляторного блоку це дає потужний результат: щільність енергії може бути вдвічі вищою, ніж у наявних аналогів.

Коли чекати нові батареї?

Для Ampere безкобальтова технологія — це третій етап у розгортанні своєї акумуляторної стратегії. Зараз компанія використовує NMC-батареї, а у 2026 році планує почати встановлювати на свої автомобілі LFP. Перехід на LXMO, ймовірно, відбудеться вже після цього.

Батареї тестуватимуть в інноваційній лабораторії Ampere у Франції. Успішне впровадження LXMO може не тільки зміцнити позиції Renault на ринку, а й прискорити масовий перехід на електрокари по всьому світу.

Раніше повідомлялося, що у натрій-іонних батарей виявили прикрий недолік. Традиційним літій-іонним акумуляторам дедалі частіше намагаються знайти заміну, і одним з найкращих варіантів вважаються батареї на основі натрію. Але, як виявилося, від них теж не варто чекати занадто багато чого.

Уряд запроваджує допомогу 6500 грн для вразливих

Уряд затвердив програму виплат одноразової грошової допомоги розміром 6500 грн для найбільш вразливих категорій громадян в рамках пакета “Зимова підтримка”. Про це повідомила прем’єр-міністерка Юлія Свириденко.

Програма розрахована на людей, які потребують найбільшої підтримки: діти-сироти, діти під опікою, діти з інвалідністю в прийомних сім’ях, діти-ВПО, ВПО з інвалідністю, самотні пенсіонери. Кошти нараховуватимуться автоматично через Пенсійний фонд. Запуск програми заплановано на початок грудня.

Витратити кошти можна буде на ліки, одяг, взуття. Програма охопить понад 660 тисяч людей.

Які ще програми підтримки заплановані?

Нагадаємо, цієї зими у межах зимової підтримки буде запущено програму “Тепла зима” – державна допомога у 6 500 гривень для найбільш вразливих категорій громадян, одноразова виплата по 1 000 гривень для усіх українців – дорослих та дітей. А також проєкт “Укрзалізниця 3000” – безкоштовні подорожі у межах 3 000 кілометрів у “низький” сезон. Витрати за програмою “Тепла зима” передбачені у розмірі 4,4 млрд грн.